Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: Ruben01 op 12 augustus 2019, 08:20:44

Titel: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: Ruben01 op 12 augustus 2019, 08:20:44
Goedendag!

Heb sinds gisteren MailPlus geïnstalleerd op mijn DS en een eigen domein aangemaakt, maar als ik een e-mail probeer te verzenden komt deze of in de spambox terecht of ik krijg een "Undelivered Mail Returned to Sender" met de melding dat het IP-adres voorkomt in de PBL van Spamhaus.

De melding die ik krijg is PBL183444. Spamhaus geeft enkele tips om uit deze lijst te komen, maar geen van de suggesties kan ik op het moment uitvoeren:

1) SMTP Authentication aanzetten
Heb in de MailPlus Server bij "E-mailbezorging" E-mailverificatie aangevinkt. Bij "Levering" > "SMTP" heb ik de bij SSL poort 465 en TLS poort 587 (=standaard) en bij "IMAP/POP3" heb ik alleen IMAP SSL/TLS ingeschakeld staan.

2) Removal Procedure
Ik heb een dynamische IP en kan bij mijn provider geen statische IP krijgen mits ik een zakelijke klant ben.

Wat nu te doen? Moet ik misschien mijn SMTP relayen naar de instellingen van mijn provider?
Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: dvandonkelaar op 12 augustus 2019, 08:46:20
Als je mail niet relayed dan is de kans zeer groot dat deze op de spam-lijsten komt te staan. Relayen via je hosting-provider of een externe relay-service is inderdaad de oplossing.
Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: Ruben01 op 12 augustus 2019, 09:00:13
Heb h'm nu ingesteld met een SMTP relay naar mijn provider. Vanaf de server komt ie nu rechtstreeks in de Postvak IN van de ontvanger terecht, maar vanaf mijn mobiel nog steeds in de spambox. Moet ik bij mijn standaard mailprogramma de SMTP invullen van mijn Synology of van de provider? Ik heb het geprobeerd met de gegevens van de provider, maar dan geeft Outlook for iOS aan dat de aanmeldingsgegevens voor SMTP niet correct zijn.
Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: dvandonkelaar op 12 augustus 2019, 09:10:04
Je zou mail-tester.com (https://www.mail-tester.com/) eens kunnen proberen, die geeft je exact aan hoe je scoort en waardoor het bericht in spam-boxen kan belanden.
Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: Ruben01 op 12 augustus 2019, 09:26:57
En ik maar wachten op antwoord van deze mail-tester.com. Ontvang ik niet eens mail op m'n eigen domein. Heb al gekeken naar de DNS-instellingen bij mijn hostingprovider, maar kan hier niks verkeerds aan ontdekken. :S

Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: Briolet op 12 augustus 2019, 10:07:57
Moet ik bij mijn standaard mailprogramma de SMTP invullen van mijn Synology of van de provider?

In principe moet beide werken als je geen aanvullende beveiligingen gebruikt zoals spf of dmarc. Maar je kunt beter direct vanaf het begin alles via de eigen mailserver versturen. Die stuurt het dan door naar je provider. Op die mannier kun je ook al hwt mailverkeer in het log terug vinden.

Veel PLB lijsten nemen standaard de 'consumenten' IP adressen op in hun bloklist omdat daar vaak iets mis gaat met spambestrijding.
Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: dvandonkelaar op 12 augustus 2019, 10:37:08
En ik maar wachten op antwoord van deze mail-tester.com.

De mail-tester.com stuurt ook geen antwoord terug, de resultaten kun je controleren door de knop ´check vervolgens je score´ in te klikken.
Titel: Re: Mail wordt herkend als spam
Bericht door: Ruben01 op 15 augustus 2019, 09:18:05
SMTP verloopt nu goed via Ziggo, maar ontvang nog geen enkele mail. Ik zal hier een nieuw topic aan wijden. Bedankt voor jullie expertise tot dusver!