Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: bertsche op 27 februari 2025, 20:30:48
-
Heeft iemand enig idee, welke poorten ervoor zorgen dat mailplus extern werkt?
Ik heb Mailplus al langere tijd werkend zowel intern en extern.
Sinds een update van de Experia-box V10 werd mail niet meer ontvangen.
De configuratie is de volgende: de Experia is het modem (wifi staat uit) is en een TP.-Link de router.
Ik heb van alles geprobeerd (Firewall-regels, portforwarding, UpNp...) niets van dit alles bood een oplossing.
Het enige dat werkt is de router (TP.-Link) in DMZ op de Experia, maar dan is het iedere paar seconden raak: ip.-adres ... wordt geblokkeerd wegens foute aanmeldpoging op de server (ik heb ingesteld 1 foute aanmelding binnen 1 minuut .... blokkeren). Dit komt natuurlijk omdat 5000 en 5001 openstaan.
Ik de router maar weer uit de DMZ gehaald, maar MailPlus werkt dus nu extern niet. Iemand een oplossing?
-
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/What_network_ports_are_used_by_Synology_services
-
wat ik weet is dat port 25 door providers geblokkeerd wordt probeer voor smtp port 25 of port 2525 in je portforwarding en mailplus server
-
Sommige providers blokkeren idd poort 25, maar meestal is dat alleen uitgaand om te voorkomen dat een besmette computer spam kan gaan versturen. Ingaand wordt poort 25 dan niet geblokkeerd omdat daar geen echte noodzaak voor is. Maar omdat het probleem begon met een modemwissel, denk ik niet dat hier het probleem van Bertsche ligt. De provider is gelijk gebleven.
Als het voorheen wel werkte, lijkt het toch te liggen in de goede forwarding van de 3 smtp poorten. (25, 465 en 587). 25 is het meest belangrijk omdat met hier altijd op terug valt als de andere 2 niet werken. (Maar ik neem aan dat het probleem na 6 maand wel opgelost is)