Auteur Topic: Relay access denied  (gelezen 2203 keer)

Offline 747driver

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Relay access denied
« Gepost op: 14 juli 2020, 16:28:48 »
Mooi dat de Synology Mailplus Server beveiliging z'n werk doet maar is er nu echt geen mogelijkheid om een IP adres automatisch te bannen wanneer men 1 of 2 keer heeft geprobeerd om m'n mailserver als relay te gebruiken?
Paar dagen geleden probeerde een enkel IP adres dat in 6 minuten 180 maal.
Bijna dagelijks voeg ik IP adres ranges toe aan de firewall van m'n UniFi USG aangezien ze anders kunnen blijven proberen.
Wanneer na 1 of 2 keer proberen de toegang zou worden geblokkeerd zou dat niet hoeven.
Is er in de Synology software een optie voor een automatische blokkade :?:

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2697
  • Berichten: 16.687
Re: Relay access denied
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2020, 17:25:52 »
Blokkeren is er alleen voor het niet kunnen inloggen. Ook een geblokkeerd IP adres kan nog wel een connectie maken. Om zelfs die connectie te voorkomen, moet je het reeds in de firewall tegenhouden. (Op de nas of op je router)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline 747driver

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Relay access denied
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2020, 18:54:28 »
Net zoals blokkeren werkt bij verkeerde username/password voor DSM desktop toegang zou dit moeten werken wanneer verkeerde username/password wordt gebruikt in de Mailplus Server app.

Offline DSGebruiker

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 119
  • Berichten: 770
Re: Relay access denied
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2020, 18:54:47 »
Tja op netwerk-vlak kan je het onderscheid niet maken tussen een inkomende connectie op TCP/25 die legitiem is (wil mail afleveren) of een poging om je SMTP-host als relay te gebruiken.
Om zoiets op de Synology te doen gaat lastig worden...

Mijn firewall (Mirotik) zou vb inkomende SMTP-verbindingen kunnen bekijken en als het "relaying denied" tijdens de sessie voorbijvliegt (want dit is clear-text tussen verschillende SMTP-servers) kan het desbetreffende IP op een access-list gezet worden en heb je het resultaat dat jij wil.

Offline 747driver

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Relay access denied
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2020, 19:58:20 »
Snap niet dat Synology niet zo'n zelfde veiligheid mechanisme als bij DSM desktop toegang heeft ingebouwd in de Mailserver app.
Zie in de firewall instellingen van m'n UniFy Security Gateway ook geen manier om dit in te stellen.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2697
  • Berichten: 16.687
Re: Relay access denied
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2020, 20:11:43 »
Je ziet het verkeerd. Ook bij dsm kan  een geblokkeerd IP adres nog steeds de inlogpagina bereiken. Alleen het inloggen wordt geblokkeerd. Hetzelfde doet Mail Server. Na x  mislukte inlogpogingen mag dat IP niet meer op dat relay inloggen. (Hoe MailPlus Server het doet heb ik geen ervaring mee)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline 747driver

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Relay access denied
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2020, 22:05:56 »
Denk niet dat ik het verkeerd zie.
In de Mailplus Server documentatie zie ik nergens staan dat het inloggen wordt geblokkeerd wanneer onjuiste credentials worden gebruikt.
Dit in tegenstelling tot het inloggen op DSM met onjuiste credentials waardoor men dus op de (in te stellen) "Block List" terecht komt.
Net ff gekeken in de Mailplus Server "Security log" en wanneer ik filter op onlangs geblokkeerde IP adressen zie ik dat diezelfde adressen weken geleden ook hebben geprobeerd m'n Mailplus Server als relay te gebruiken.
Wanneer bovendien het inloggen zou worden geblokkeerd zou er een Mailplus Server Block List moeten zijn waar geblokkeerde adressen naar goeddunken ook weer van moeten kunnen worden verwijderd.
Die is er niet.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2697
  • Berichten: 16.687
Re: Relay access denied
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2020, 22:39:06 »
Ik ken MailPlus niet. Maar in Mail Server, komen deze inlogpogingen gewoon op de blocklist te staan. Dat neemt niet weg dat ze nog steeds kunnen connecten. Alleen als er een wachtwoord nodig is, komen ze niet verder.

Ik zie het voortdurend in mijn log bestanden. Er zijn 5 mislukte inlogpogingen, maar soms nog honderden verdere connects waar ze het blijven proberen na het blokkeren. Ze kunnen echter niet meer schade aanrichten dan het vol spammen van het logbestand.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline 747driver

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Relay access denied
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2020, 22:46:50 »
Is dat dan een block list van Mail Server zelf?
Net nog even gekeken maar het IP adres van degene die 180 maal probeerde de mailserver als relay te gebruiken staat niet in de Control Panel-Security-Account-Allow/Block List.


 

Mailstation instellen met relay

Gestart door jackcybreBoard Mail Station

Reacties: 8
Gelezen: 8245
Laatste bericht 28 juli 2011, 22:29:34
door LukeVredeveld
Unable to relay to

Gestart door rommertBoard The lounge

Reacties: 8
Gelezen: 5652
Laatste bericht 22 maart 2014, 07:27:15
door Robbedoes
SMTP relay server

Gestart door TopGear_1542Board Mail Server

Reacties: 18
Gelezen: 9233
Laatste bericht 11 november 2015, 22:22:01
door Ds211
Poort 25 en server relay?

Gestart door Erwin1Board Mailplus server en client

Reacties: 11
Gelezen: 3142
Laatste bericht 28 juni 2018, 21:07:33
door king006
mail relay vanaf een ander subnet werkt niet

Gestart door galaxy69Board Mail mods

Reacties: 4
Gelezen: 2613
Laatste bericht 12 april 2013, 21:44:53
door galaxy69