Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: Briolet op 01 juni 2017, 16:25:55
-
Ik stuur al enige tijd mijn mail van de Hanos door naar iemand anders, met behulp van de filterregels van roudcube. Ik hoor nu echter dat deze mail nooit aankomt en ben erin gedoken. In het mail-log vind ik voor deze mail:
milter-reject: END-OF-MESSAGE from localhost[127.0.0.1]: 5.7.0 bad DKIM signature data;
De ontvanger heeft een ziggo mail adres en deze doet een DKIM check. (Ik ben positief verrast dat Ziggo dit controleert) De mailinhoud is echter door de nas veranderd, waardoor de handtekening niet meer klopt en ziggo deze mail bounced. Dat de mail aangepast wordt, klopt, want ik heb ingesteld om webbugs (= trackers) uit de mail te halen. Maar als je de optie hebt om mail door te sturen moet dit aanpassen natuurlijk gebeuren nadat de mail doorgestuurd wordt.
Op Mail voor de mac kan ik instellen om mail "door te sturen" of als "origineel door te sturen" In het eerste geval wordt ik dan de afzender en wordt hij opnieuw DKIM ondertekent. Bij Roundcube wordt de mail altijd als origineel doorgestuurd, met originele afzender.
Het probleem zal komen doordat Mail Station toch niet goed geïntegreerd is met Mail Server en altijd later start.
Dit is dus een waarschuwing voor mensen die mail forwarden: Beveiligde mail kan bouncen als je in mailserver de beveiligingen aanzet om gevaarlijke inhoud te verwijderen.