Packages > Mail Station

Certificaat melding in Outlook 2019

(1/3) > >>

RoyB:
Hallo,

Ben redelijk nieuw als het om synology NAS gaat, maar ik heb gisteren een poging gedaan om een emailadres via mail server / mail station te laten lopen. Dit heb ik aan de hand van onderstaande uitleg gedaan van Briolet : mail-server/inrichten-mail-server-(in-opbouw)

Dit werkt op zich prima, kan in roundcube de email zien. Maar nu wil ik het in Outlook 2019 binnen halen en dan krijg ik steeds deze melding: "Op de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd."
Als ik op Ja klik dan werkt het verder wel, maar wil van die melding af.

Ik heb alle instellingen 3x nagelopen, verschillende smtp instellingen geprobeerd, smtp relay geprobeerd (met kpn instellingen en instellingen van mijn hosting), zelfs synology.me als smtp ingesteld (las ik op internet dus ook maar geprobeerd), maar het blijft maar komen bij opstarten Outlook.

Moet er misschien een certificaat op de NAS geïnstalleerd worden naast die van Synology?


Op dit moment gebruik ik:

Bij mail server het volgende ingesteld:
- SMTP inschakelen staat aan
- SMTP-verificatie inschakelen staat aan.
- Hostnaam mijndomeinnaam.nl, poort 25, extra domeinnaam mail-server.nl (van de hosting)
- SMTP-TLS inschakelen staat aan met poort 587
- SMTP Relay staat aan: smtp.kpnmail.nl poort 587, TLS aan

Bij roundcube:
pop: mail-server.nl (van de hosting), poort 110.
smtp-server: localhost, poort 25

In Outlook:
Account IMAP
inkomende: ip adres NAS
smtp: smtp.kpnmail.nl
IMAP poort 993 SSL/TLS
SMTP poort 25


Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg
Roy




Birdy:
Misschien dat dit Topic helpt ?

En anders eventueel Google.

Briolet:
Als je geen foutmelding wilt krijgen, moet het adres waarmee je verbind ook in het certificaat zelf staan. Bij de meeste mail cliënten kun je vaak aangeven om de controle over te slaan. Dan houd je alleen de beveiligde verbinding over, maar mist de zekerheid dat je verbind met de juiste server.

RoyB:
Hallo,

Dank je voor de antwoorden.

Ik heb het nu werkend. Heb in roundcube de POP3 instellingen verwijderd en er opnieuw ingezet. Daarna krijg ik de melding niet meer in Outlook. Wat er nu veranderd is weet ik niet, maar voor nu werkt het.

Zijn trouwens de gebruikte instellingen zoals aangegeven in mijn eerste bericht goed? Of moet daar ook nog iets aan aangepast worden?

mvg
Roy

Briolet:
Die instellingen lijken me juist. Ik neem aan dat je niet via een eigen domein werkt.

i.p.v. smtp.kpn in outlook te gebruiken, kun je ook het adres van mailserver zelf gebruiken, die het dan via de relay naar kpn stuurt. (Dan heb je daar een mooi centraal log van alle uitgaande mail). Maar je maakt het je dan misschien onnodig lastig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie