Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: jlk op 31 december 2013, 16:19:35
-
Hallo,
Ik krijg bij het opstarten van Mailstation sinds vandaag een Database Error. Unable to connect to the database. Het Mailstation al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Iemand een idee hoe dit te repareren?
Jaap
-
Heeft echt niemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Jaap
-
Googled, misschien helpt deze: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=132&t=14265
-
Dit lijkt mij een verbindingsprobleem.
Misschien is het ip adres van je syno veranderd?
/Erik
-
@ Birdy: bedankt voor je suggestie. Heb zelf ook al buitenlandse fora geprobeerd, het probleem komt vaker voor, oplossingen echter niet. Heb Mysql gereset, helpt niet. Het is trouwens onduidelijk of Roundcube Mysql wel gebruikt.
@ basalt: ook bedankt. Verbinding (ip) is op zich niet logisch, alle ander zaken werken prima. Echter: ik denk dat het probleem optrad nadat ik de Syno heb uitgeprobeerd met een USB wifi dongle. Deze had uiteraard een andere ip. Zou dat betekenen dat Roundcube ergens het (foute) ip nummer opslaat?
-
Heb Mysql gereset, helpt niet. Het is trouwens onduidelijk of Roundcube Mysql wel gebruikt.
Roundcube gebruikt geen MySQL (Zarafa wel).
Zou dat betekenen dat Roundcube ergens het (foute) ip nummer opslaat?
Hangt er vanaf hoe je vanuit Roundcube verwijst naar de Mail Server: IP adres, hostnaam, localhost?
-
Mailstation gebruikt localhost.
Het lijkt erop dat dit niet oplosbaar is. Alternatief is het de-installeren van Mailstation. Dat gaat niet op de "synology manier". Dan blijven de instellingen behouden en treedt de fout opnieuw op. Is er een manier om Mailstation helemaal te verwijderen, en dan een geheel nieuwe installatie te doen?