Auteur Topic: Hoe mail ophalen van de NAS met e-mail cliënt ?  (gelezen 13358 keer)

Offline bartmans99

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 85
  • Berichten: 678
    • http://www.jvwgoirle.nl
Re: Hoe mail ophalen van de NAS met e-mail cliënt ?
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2012, 13:10:49 »
Binnen Roundcube stel je POP3 in *bij de provider*.

De tijd (1, 3 of 5 min) geldt daarbij dus ook bij de provider en niet je op Synology.

Stel je dit in binnen Thunderbird dan is dit de tijd dat Thunderbird mail ophaalt bij je Synology.

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Hoe mail ophalen van de NAS met e-mail cliënt ?
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2012, 13:51:43 »
@Bartmans: dus ik al een mail in mijn ziggo account heb en ik heb GEEN Thunderbird of Roundcube aanstaan, dan zou deze mail daar moeten blijven staan omdat beide programma's niet "open" staan.

Ga ik vanavond even testen...

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Hoe mail ophalen van de NAS met e-mail cliënt ?
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2012, 19:46:44 »
Hmm er gaat iets mis en wel heel raar.
Vanuit roundcube sturen gaat perfect naar alle email adressen.
Vanuit thunderbird gaat ontvangen goed.
Vanuit thunderbird gaat sturen enkel naar ziggo abonnees, niet naar bv hotmail.
Vanuit thunderbird rechtstreeks naar ziggo sturen en ontvangen gaat ook goed, ook naar hotmail. sturen smtp poort 587 met starttls en inloggen

Ik heb een DS110j, vers geinstalleerd, ziggo als provider.

Overigens komt alle mail die via Thunderbird vestuurt wordt wel netjes zichtbaar in roundcube "verzonden" map" terecht, maar deze wordt dan niet doorgestuurd?

Ik snap het niet meer, ik heb alles gebackupped en mailstation opnieuw geinstalleerd, maakte niets uit. Zelfde effect.

Weet iemand nog iets te testen ?

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Hoe mail ophalen van de NAS met e-mail cliënt ?
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2012, 09:19:44 »
Ik ben er al (al?) uit. Via .com forum.

Je moet vanuit je client (thunderbird) de mail direct naar je provider sturen, dus NIET naar de NAS. Doordat je een copie van de mail bewaart (instellling van thunderbird) in je "Verzonden" map, zal dit door thunderbird gesynct worden met de NAS. Zo zie je toch overal je verzonden mail weer.
Mail lezen/binnenhalen blijft gewoon staan op basis van IMAP.

Maar ik blijf het raar vinden dat ik vanuit thunderbird wil ziggo abonnees kon mailen en geen hotmail. Dat is nu dus opgelost.

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -


 

Kan client map van Cloud Station niet instellen

Gestart door Ralph BertramBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 2
Gelezen: 3860
Laatste bericht 09 september 2013, 23:17:05
door Ralph Bertram
drive client start niet bij aanmelden

Gestart door marloes00Board Cloud Station & Drive

Reacties: 5
Gelezen: 1029
Laatste bericht 22 januari 2021, 20:34:50
door marloes00
VERPLAATST: fout medling ophalen nzb file via spotweb dsm 7

Gestart door BirdyBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 0
Gelezen: 1215
Laatste bericht 09 oktober 2021, 20:52:23
door Birdy
SSL problemen CloudStation Cliënt 3.0-300x op PC

Gestart door RobbedoesBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 14
Gelezen: 4913
Laatste bericht 01 februari 2014, 17:42:11
door Robbedoes
Ophalen van spots bij eerste gebruik, nog geen resultaten

Gestart door VermillionBoard Spotweb

Reacties: 7
Gelezen: 1836
Laatste bericht 17 februari 2017, 14:50:03
door Vermillion