Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: jpvdtorre op 11 maart 2009, 21:09:56

Titel: hulp met instellen mailstation
Bericht door: jpvdtorre op 11 maart 2009, 21:09:56
Net de firmware upgrade gedaan en wil mailstation gaan gebruiken.
Als het goed begrijp heb je daarvoor een domeinnaam nodig. Is dat voldoende of moet je ook een host met mailservice hebben?
En is dat dan te koppelen aan mijn NAS als ik een dynamisch IP adres heb van UPC?

Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: webmaster1000 op 12 maart 2009, 09:59:12
Zelfde verhaal hier, kan iemand a.u.b. eens helder uitleggen hoe en wat.
Ik kan wel verzenden maar niet ontvangen, tevens alle forums al bekeken echter nergens een helder antwoord over de instellingen van het Mailstation.  
Misschien een printscreen of i.d. wat opheldering kan geven.
Alvast bedankt voor jullie reacties en de te nemen moeite.
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: apenootje op 12 maart 2009, 11:42:43
Hier is een handleiding:

http://download.synology.com/download/b ... de_enu.pdf (http://download.synology.com/download/beta/004_Packages/Synology%20NAS%20Server%20Mail%20Station%20User%20Guide_enu.pdf)
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: zotteke1 op 12 maart 2009, 19:46:45
Zou iemand de handleiding willen en kunnen vertalen naar het Nederlands?

Groeten,

Zotteke1
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: twinbrother op 13 maart 2009, 21:52:41
Citaat van: "webmaster1000"
Zelfde verhaal hier, kan iemand a.u.b. eens helder uitleggen hoe en wat.
Ik kan wel verzenden maar niet ontvangen, tevens alle forums al bekeken echter nergens een helder antwoord over de instellingen van het Mailstation.
Misschien een printscreen of i.d. wat opheldering kan geven.
Alvast bedankt voor jullie reacties en de te nemen moeite.

Zelfs na het lezen van de MAIL STATION USER GUIDE heb ik ook dit probleem.
Wel kunnen verzenden maar niets kunnen ontvangen.

wie weet hier een antwoord op  :(  :shock:
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: BartMan2009 op 14 maart 2009, 08:29:26
Hoi

gisteren geinstalleerd,
Ik kan nu verzenden en ontvangen maar alleen nog met admin@MijDomeinNaaml

Kreeg eerst:
 
"all relevant MX records point to non-existent hosts"
was vergeten om poort 25 te forwarden in de router naar de NAS toe.

Daarna bij mailen naar andere ingestelde NAS gebruikers (anders als admin) krijg ik:
Recipient address rejected: User unknown in local recipient table
maar wil natuurlijk niet met admin@ gaan werken

ps: Ik heb mijn domein via WideXS en heb daar een MX record toegevoegd en dat is binnen 5 minunten actief te gebruiken
Mijn MX entry is nu 10 MailHost
10 is een priority daar kun je 0-65535 invullen dan spatie en dan domein naam (dat heb ik gedaan) of direct het publieke ip adres van je provider.

NB: In je router zorg je dus via port forwarding dat i.i.g. poort 25 voor SMTP naar het (interne) IP adres van je Synology gaat....

Ik moet dus alleen nog weten hoe de andere Synology accounts gebruikt kunnen worden...

groetjes,

Bart
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: BartMan2009 op 14 maart 2009, 08:33:42
Citaat van: "jpvdtorre"
Net de firmware upgrade gedaan en wil mailstation gaan gebruiken.
Als het goed begrijp heb je daarvoor een domeinnaam nodig. Is dat voldoende of moet je ook een host met mailservice hebben?
En is dat dan te koppelen aan mijn NAS als ik een dynamisch IP adres heb van UPC?

Is er iemand die me hiermee kan helpen?

Beste jpvdtorre,

Dynamisch IP is een ruim begrip bij UPC
ik heb nu 2 en kwart jaar hetzelfde IP adres gehad
dat is wel vervelend als je opeens niet meer bij je PC kan van buitenaf omdat je niet in de gaten hebt gehad dat IP adres gewijzigd was/is en je naar allerlei andere instellingen zit te kijken
Maar ik gebruik dan ook geen DynDNS service (zoals in de handleiding beschreven) want dan is het natuurlijk helemaal geen probleem al zou het iedere dag wijzigen...
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: louis op 15 maart 2009, 00:38:23
Bart,

Mijn problemen verdwenen nadat ik de gebruikers-namen heb aangepast (met kleine letters laten beginnen ipv hoofdletters).

gr,

Louis

Citaat van: "BartMan2009"
Hoi

gisteren geinstalleerd,
Ik kan nu verzenden en ontvangen maar alleen nog met admin@MijDomeinNaaml

Kreeg eerst:

Daarna bij mailen naar andere ingestelde NAS gebruikers (anders als admin) krijg ik:
Recipient address rejected: User unknown in local recipient table
maar wil natuurlijk niet met admin@ gaan werken

Ik moet dus alleen nog weten hoe de andere Synology accounts gebruikt kunnen worden...

groetjes,

Bart
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: BartMan2009 op 15 maart 2009, 15:21:54
Citaat van: "louis"
Bart,

Mijn problemen verdwenen nadat ik de gebruikers-namen heb aangepast (met kleine letters laten beginnen ipv hoofdletters).

gr,

Louis

Citaat van: "BartMan2009"
Hoi

gisteren geinstalleerd,
Ik kan nu verzenden en ontvangen maar alleen nog met admin@MijDomeinNaaml

Kreeg eerst:

Daarna bij mailen naar andere ingestelde NAS gebruikers (anders als admin) krijg ik:
Recipient address rejected: User unknown in local recipient table
maar wil natuurlijk niet met admin@ gaan werken

Ik moet dus alleen nog weten hoe de andere Synology accounts gebruikt kunnen worden...

groetjes,

Bart

Louis je bent geweldig!

ik kan nu inderdaad zonder verdere instellingen
maar alleen dus door gebruikers naam in kleine letters aan te passen mailen naar deze gebruikersname

wel een beetje stom eigenlijk dat je niet aparte mail accounts kunt oprichten net zoals je dat in photostation moet doen...

thanks!

gr

Bart
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: RedHunter op 16 maart 2009, 13:31:47
Goeie vonst Louis!

Heb helaas dit weekend m'n Synology volledig opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat XMail misschien in de weg zat.
Toch een redelijke misser in de module, maar daar is het een beta voor natuurlijk.

Greetz,
RedHunter
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: BartMan2009 op 16 maart 2009, 15:12:32
Mailstation is toch geen beta meer nu?
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: pgrandach op 17 maart 2009, 11:26:09
Ik heb mailstation aan het werk tevens met de webmail functionaliteit maar nu loop ik tegen het probleem aan dat hij niet vanaf buitenaf (buiten thuis netwerk) benaderbaar is de webmail versie dus.
In de beschrijving wordt niet gerefereerd aan een poortnummer of iest dergelijks hebben jullie een idee ?
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: BartMan2009 op 17 maart 2009, 22:55:03
Citaat van: "pgrandach"
Ik heb mailstation aan het werk tevens met de webmail functionaliteit maar nu loop ik tegen het probleem aan dat hij niet vanaf buitenaf (buiten thuis netwerk) benaderbaar is de webmail versie dus.
In de beschrijving wordt niet gerefereerd aan een poortnummer of iest dergelijks hebben jullie een idee ?

Je Diskstation webserver, photostation en ook de mail gaan over poort 80 dus
op je router moet je dus wel poort 80 forwarden naar het ip adres van je Synology.
Op mijn Linksys WRT staat dit onder Application & Gaming en ik heb TCP en UDP daarop aan staan

ps: /mail is dus gewoon een virtual folder waaronder de roundcube webmail applicatie draait.

gr

Bart
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: Björn op 19 maart 2009, 10:28:21
Modbreakje:

Probeer alsjeblieft per vraag een topic te openen, dus niet eeuwig op dit topic doorgaan.. Dit topic wordt daardoor onbruikbaar voor andere lezers.
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: BartMan2009 op 19 maart 2009, 14:20:11
Hoi Bjorn het gaat toch allemaal nog steeds over hulp bij instellen mailstation, dus allemaal on topic?
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: Björn op 20 maart 2009, 11:18:01
Ik kom anders wel degelijk verschillende vragen over het instellen tegen..
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: Anonymous op 08 juli 2009, 14:11:29
Hallo allemaal


De meest van julie hebben de instellingen wel goed, maar er staat één ding niet in de beschrijving.

De accounts die je op de DS hebt staan moeten niet met een hoofdletter beginnen, zoals admin ook is.

dus alle accounts met kleine letters, dan kan je ontvangen en verzenden.



Groet
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: ItaloMike op 15 juli 2009, 00:06:46
Ik begreep anders uit het verhaal al wel dat dit zo moest zijn..   :)

@ Bjorn.. Je zegt het zelf al. Je komt verschillende vragen over het instellen tegen. Het instellen van een applicatie is toch nooit met slechts 1 instelling klaar? Althans, ik kan me niet herinneren dat ik ooit in een applicatie slechts 1 instelling, maar juist meerdere heb moeten wijzigen. Dus ik neem aan dat je niet wilt dat men voor iedere luttele instelling een nieuw topic gaat aanmaken.. Maar ik begrijp uiteraard wel wat je bedoelt..  :wink:

Tevens vind ik dit één van de meest informatieve topics..  :D
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: casper67 op 25 juli 2009, 07:31:53
Beste mensen,

Ik heb een DS109 met mailstation daarop geïnstalleerd, deze heb ik voor verschillende accounts inmiddels werkend. :D
Echter moeten we de mails online uitlezen omdat ik outlook niet ingesteld krijg. :oops:

Kan iemand mij uitleggen hoe en wat voor account ik moet aanmaken in outlook 2007 (pop3, imap, http....)??

alvast bedankt voor het meedenken,
Casper
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: jestyn op 21 augustus 2009, 15:31:27
Inmiddels vele,vele pagina's op internet doorgenomen en ook fora van b.v. computeridee en computertotaal en ook wiki maar nergens staat een compleet en overzichtelijk verhaal.

De handleiding van Synology stelt duidelijk dat er een eigen DNS / domain nodig is.

Ik heb een eigen domain maar heb ook nog een aantal e-mail acounts bij providers zoals HCC en kpn, kunnen de berichten aan mij verzonden via deze providers wel/niet opgehaald worden?
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: Luit op 21 augustus 2009, 17:28:23
Citaat van: "jestyn"
maar heb ook nog een aantal e-mail acounts bij providers zoals HCC en kpn, kunnen de berichten aan mij verzonden via deze providers wel/niet opgehaald worden?

Voor deze mailaccounts veranderd er in principe niets, daarvoor  fungeert je provider immers als een server.
Die moet je dus net als altijd ophalen met een mail client , zoals bijvoorbeeld Outlook.

Je mailserver op je Synology heeft hier niets mee van doen.

Luit
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: jestyn op 21 augustus 2009, 18:55:28
Bedankt voor je snelle reactie.

Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om een mailserver (lokaal netwerk) te gebruiken voor mail die via een provider wordt gestuurd (b.v. aan piet@hccnet.nl (http://mailto:piet@hccnet.nl) (dat ben ik dan) kan je simpelweg niet via een lokale server laten lopen?
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: Luit op 22 augustus 2009, 12:41:39
Citaat van: "jestyn"
Mail gestuurd naar piet@hccnet.nl (dat ben ik dan) kan je simpelweg niet via een lokale server laten lopen?

Ik denk dat daar best mogelijkheden voor zijn, maar niet met een mailserver als Mailstation, je hebt dan een soort centrale client nodig die je binnenkomende mail beheert.
Of en welke programma's hier voor zijn weet ik niet, misschien heeft iemand daar ervaring mee. Je kunt misschien ook je mail van je providers door laten sturen naar je eigen domein, bij sommige providers zijn hier mogelijkheden voor.

Zelf heb ik, omdat ik toch maar op één computer tegelijk werk, mijn Outlook zo ingesteld dat het PST bestand met mijn mail op de NAS staat en ik dus op iedere willekeurige computer dezelfde mail ontvang en zie. Dit werkt alleen niet als je op meerdere apparaten gelijktijdig Outlook open wilt hebben.

Luit
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: jestyn op 23 augustus 2009, 20:08:46
Bedankt voor de tip.

Deze mogelijkheid zou eigenlijk bovenaan moeten staan als de beste optie bij een prive netwerk.
Ik werk met een desktop in mijn werkkamer en een laptop in de tuin/huiskamer en dan is dit een prima oplossing.

De e-mail via providers (en niet via eigen domain) forwarden is bij mij mogelijk maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Bedankt!
Titel: Re: hulp met instellen mailstation
Bericht door: Theet op 21 september 2009, 12:47:41
Citaat van: "jpvdtorre"
Net de firmware upgrade gedaan en wil mailstation gaan gebruiken.
Als het goed begrijp heb je daarvoor een domeinnaam nodig. Is dat voldoende of moet je ook een host met mailservice hebben?
En is dat dan te koppelen aan mijn NAS als ik een dynamisch IP adres heb van UPC?

Is er iemand die me hiermee kan helpen?

Ga naar viewtopic.php?f=45&t=3144 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=3144) en viewtopic.php?f=45&t=3159 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=3159) voor instellingen die je wellicht nog verder helpen.