Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: Flipje op 21 juli 2012, 10:56:08
-
Onderstaande instellingen zijn bedoeld om de situatie waarin Outlook rechtstreeks bij de eigen provider de mail ophaalt, om te zetten in een situatie waarbij dat via de NAS gebeurt. Hierbij haalt het op de NAS te installeren programma Mail Station de mail op bij de eigen provider. De frequentie waarmee dit gebeurt is in te stellen. De via Mail Station binnengehaalde en op de NAS opgeslagen mail wordt met Outlook op de eigen computer binnengehaald. Op deze wijze wordt de NAS gebruikt als opslag voor de ontvangen mail. De via Outlook te verzenden mails worden niet op de NAS opgeslagen. Dit is dus een andere situatie dan die waarbij het ontvangen en verzenden van mail niet meer via een provider maar rechtstreeks via de NAS plaatsvindt (hosting). Dit laatste kan ook, maar wordt hier niet bedoeld.
Te gebruiken voor Synology DS 212+, DSM-versie 4.0 en Mail Station versie 20120629-043. Succes!
Vooraf heb je via Synology Assistent/Configuratiescherm/Gebruiker voor jezelf een gebruiker met wachtwoord aangemaakt met je bestaande e-mailadres en alle rechten. Installeer onder deze gebruiker via Package Center het pakket Mail Station.
Open Mail Station. Roundcube Webmail wordt geopend. Ga naar Instellingen/POP3 en klik op het plusje (links onder). Voer hier je e-mailadres, gebruikersnaam, wachtwoord en servernaam in zoals je die ook in Outlook invoerde. Het poortnummer is indentiek aan de invoer in Outlook. Klik 2 x op Volgende. Selecteer "Een SMTP-server toevoegen". Ook hier geldt dat de gegevens van Outlook worden overgenomen. In het kader "Beschrijving" kan een vrij omschreven verwijzing naar de server worden ingevuld. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in. In de regel komen deze overeen met die van de POP3 server. Ook nu komt het poortnummer overeen met de invoer in Outlook. Zet een vinkje voor "Instellen als standaard". Klik op Volgende en daarna op Opslaan. Klik op Uitloggen. Roundcube wordt afgesloten.
Open Outlook. Ga naar Extra/Accountinstellingen. Selecteer (eventueel de juiste) e-mailaccount. Klik op Wijzigen. Voer bij "Server voor inkomende e-mail:" het IP-adres van je NAS in. Voer bij "Aanmeldingsgegevens" de gebruikersnaam en het wachtwoord in die je aanmaakte via Synology Assistent. Klik op Volgende en vervolgens op Opslaan. Als je nu in Outlook op Verzenden/ontvangen klikt worden de ingekomen mails van de NAS gehaald.
Ook met Roundcube kan mail worden ontvangen en verstuurd. De mogelijkheden zijn echter niet te vergelijken met die van Outlook. Mocht je hiervoor willen kiezen: de met Roundcube verstuurde mail wordt wel op de NAS opgeslagen in het mapje Verzonden.
-
In Outlook worden de verzonde mailtjes wél opgeslagen op de NAS.
Je kan opgeven waar deze opgeslagen moeten worden, je geeft de locatie op van de NAS op.
Ik zie al mijn mail op mijn PC, Laptop en iPad met Mailserver.
-
In Outlook worden de verzonde mailtjes wél opgeslagen op de NAS.
Je kan opgeven waar deze opgeslagen moeten worden, je geeft de locatie op van de NAS op.
Ik zie al mijn mail op mijn PC, Laptop en iPad met Mailserver.
En daarvan zegt ome Bill dat dat not done is :mrgreen: De kans op een corrupte .pst file en andere problemen is dan niet ondenkbaar...
-
Er staat op mijn NAS geen .pst file.