Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: Coppy op 22 maart 2011, 10:41:16

Titel: Instellingen van lokale mailclients?
Bericht door: Coppy op 22 maart 2011, 10:41:16
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik heb mailstation 2 geïnstalleerd en wil daar al mijn mail van mijn externe accounts (8 stuks) op binnen laten komen dmv doorsturing, MX-records aanpassen, POP3-instellingen, enz. Dit lukt me inmiddels en ik kan via Roundcube er ook van buiten bij en mail versturen. Wat me niet lukt, is op alle lokale PC's een mailclient, bijvoorbeeld Thunderbird te installeren, die alleen naar de Mailstation gaat en daar van de diverse accounts de mail te beheren. Ik wil dus vanaf elke lokale PC bij elke account kunnen komen, zonder dat de mails naar de lokale PC worden gehaald, maar wel dat Mailstation de externe mails ophaalt (of doorgestuurd krijgt). Wat moet ik dan instellen op in bijvoorbeeld Thunderbird?
Alvast bedankt,
Coppy
Titel: Re: Instellingen van lokale mailclients?
Bericht door: klen op 22 maart 2011, 10:52:36
Dat is niet zo moeilijk.
Je moet op thunderbird een aantal imap accounts aanmaken, met de volgende instellingen:


account 1:
imap server: ip-adres van je synology
user naam: username van dit account op de synology
password: password van dit account opde synology
Volledige naam: hier kan je invullen wat je wilt
naam van het account: hier kan je invullen wat je wilt.

account 2:
imap server: ip-adres van je synology
user naam: username van dit account
password: password van dit account

etc...

Daarmee krijg je de meeste dingen wel goed, denk ik.
Als uitgaande smtp server kan je het ip-adres van de synology opgeven, of de naam van de smtp server van je provider, bijvoorbeeld smpt.xs4all.nl ofzo. Ik vind het verstandiger om de smtp server van je provider te nemen, overigens.

Thunderbird met Mailstation zal dan goed werken. Je kunt dan kijken of zaken als uitgaande berichten goed staan. Meestal zal het by default op 'Sent' staan of 'Sent Messages' - Je moet even kijken of alle accounts zo staan ingesteld dat uitgaande email op de juiste plek wordt bewaard. Vaak gaat dit automatisch goed, en soms moet je even kijken of het is wat je wilt.

Ik raad je aan om met 1 account te beginnen, dat je instelt op 2 pc's. Dan kijk je of alles goed werkt naar jouw zin. Pas daarna stel je de andere accounts en de andere PC's in.
Titel: Re: Instellingen van lokale mailclients?
Bericht door: Coppy op 22 maart 2011, 11:32:19
Bedankt. Het werkt nu.