Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: vdhoek1972 op 28 augustus 2013, 12:48:16
-
Hallo ik krijg vrij geregeld de melding dat een ip blocked is via mail server.
Snap alleen niet want die draait wel maar waar moet je dan inloggen.
Ik heb geen mailprogramma draaien maar alleen mailserver voor ontvangen en doorsturen mail.
Waar proberen ze dan in te loggen ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Waarschijnlijk heb je poortje 25 openstaan in je router.
-
mailprogramma en mailserver zijn twee verschillende dingen. Een mailserver kun je prima via de commandline bedienen als je weet wat je doet. Daarom ook een prima doel voor hackers. 80% van mijn ip-blocks zijn op de mailserver.
Als je mailserver niet gebruikt, dan zou ik het pakket gewoon uitzetten. En/of de poortforwarding uitschakelen inderdaad
-
Indien je de mailserver laat draaien, zorg ervoor dat uigaande mail moet autenticeren. Hierdoor zal het moeilijker zijn deze als spam relay te gebruiken ( bouncing emails)
-
Maar het beste advies blijft, zet alles af wat je niet nodig hebt.