Auteur Topic: krijg mail niet binnen  (gelezen 5227 keer)

Offline m.weisz

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
krijg mail niet binnen
« Gepost op: 29 september 2009, 12:59:27 »
Dag dag,

Heb een synology DS209+ geinstalleerd met web en mailserver. Als domeinnaam heb ik weiszmc.nl ingevoerd. Synology hangt achter livebox. Poorten 25,110,143,443 opengezet in zowel livebox als synology.
Kan wel mails verzenden (via smtp.wanadoo.nl), maar helaas komen niet alle mails binnen. Sommige afzenders krijgen een bounce mail terug. Anderen hebben dat probleem helemaal niet en hun mails komen keurig binnen. Ook als ik vanaf andere mailadressen, zoals gmail of hotmail een bericht stuur komt deze gewwon aan. Daarentegen geeft mijn linkedin weer een bounce melding op alle e-mailadressen met weismc.nl, zoals postmaster@kpnxchange.com
>
> Datum: 23 september 2009 18:42:59 GMT+02:00
>
> Aan: k.netters@weiszmc.nl
>
>
> Reporting-MTA: dns;cpsmtpo-eml03.kpnxchange.com
> Received-From-MTA: dns;cpsmtpi-eml05.kpnxchange.com
> Arrival-Date: Wed, 23 Sep 2009 17:35:39 +0200
>
> Final-Recipient: rfc822;k.netters@weiszmc.nl
> Action: failed
> Status: 4.1.8
> Diagnostic-Code: smtp;450 4.1.8 <jan.arjen@colorspace.nl>: Sender address rejected: Domain not found
> From:  jan Arjen de Jong <jan.arjen@colorspace.nl>
> To:  k.netters@hetnet.nl
> Message-ID:  <252BB373-A2BF-4744-8F58-1B0A49AEA3DE@colorspace.nl>
> Subject:  PDF Romeinen
>

Kan iemand mij helpen. Is er iets fout met de instelling van de synology, of ligt het elders?
Hostnet, waar ik mijn domeinnaam heb geregistreerd en laten doorlinken naar mijn IP 213.17.17.228 zegt dat bij hun alles goed staat.


>

Offline Theet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 74
    • http://www.lendering.org
Re: krijg mail niet binnen
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2009, 18:56:22 »
Ga naar viewtopic.php?f=45&t=3144 en viewtopic.php?f=45&t=3159 voor instellingen die je wellicht nog verder helpen.

Offline m.weisz

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: krijg mail niet binnen
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2009, 22:17:49 »
Dank voor de suggesties, maar ik ben geen expert in programmeren. Grafisch kan ik er goed mee overweg.
Ik begrijp dat mijn mail server iets te strak staat afgesteld en dat ik dat via de commandline kan aanpassen (Postfix?). Maar hoe kom ik daar. Bovendien vraag ik mij af dat als mijn mailserver niet goed staat ingesteld, hebben anderen daar dan geen last van? Lijkt me dat ik geen bijzonder geval ben. Ik heb gewoon de mailserver geinstalleerd. That's all. Of heb ik het mis?
Dit wordt allemaal erg lastig voor een simpele gebruiker. Heb je nog andere suggesties?

Thanks.

Offline Luit

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 302
Re: krijg mail niet binnen
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2009, 13:31:36 »
Voor een simpele gebruiker is het niet echt normaal om een ingewikkelde mailserver te programmeren.
Als gemiddelde thuisgebruiker heb je helemaal geen mailserver nodig.
Mailstation is dus iets voor fervente hobbyisten en (klein)zakelijke gebruikers.
In zoverre ben je dus waarschijnlijk toch een bijzonder geval  :wink:

Ik kan mijzelf dus ook niet goed voorstellen waarom je als simpele gebruiker dit soort zaken zou willen.
Als simpele gebruiker maak je toch gewoon gebruik van de mailservices van je provider of van een gratis maildienst als hotmail of gmail?

Evengoed succes gewenst met de oplossing van je probleem.

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 490
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.371
Re: krijg mail niet binnen
« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2009, 11:53:59 »
Citaat van: "Luit"
Ik kan mijzelf dus ook niet goed voorstellen waarom je als simpele gebruiker dit soort zaken zou willen.
Als simpele gebruiker maak je toch gewoon gebruik van de mailservices van je provider of van een gratis maildienst als hotmail of gmail?
Een goede reden zou bvb zijn als je provider een brakke mailserver heeft. Zoals mijn provider er eentje heeft. Het duurt ongeveer 9 minuten om mijn mails binnen te halen en als ik tijdens het proces geen error krijg dan heb ik nog eens extra geluk.   :D

Zelf heb ik ook eens een mailserver opgestart omdat SABnzbd+ plots geen mails meer kon versturen naar diezelfde mailserver. Maar nu met de Syno werkt de mailservice van SABnzbd+ weer top.
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline Luit

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 302
Re: krijg mail niet binnen
« Reactie #5 Gepost op: 03 oktober 2009, 17:31:52 »
Citaat van: "thecell"
Een goede reden zou bvb zijn als je provider een brakke mailserver heeft. Zoals mijn provider er eentje heeft. Het duurt ongeveer 9 minuten om mijn mails binnen te halen en als ik tijdens het proces geen error krijg dan heb ik nog eens extra geluk.   :D .

In zo'n geval zou ik toch mooi kiezen voor een gratis mailservice zoals hotmail of gmail, kan je ook nog eens van provider wisselen zonder je email adres te moeten aanpassen.

Luit

Offline ariedeleen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
    • http://www.deleen.nl
Re: krijg mail niet binnen
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2009, 10:12:16 »
Beste,

Gebruikt je internet provider vaste IP adressen? Bij Ziggo, Wanadoo bijvoorbeeld wisselt het IP adres.
Sommige providers blokkeren smtp verkeer via poort 25.
Staan de DNS records goed. Met name de MX records.
Heb je een eigen website dan kan de mail natuurlijk ook via die host provider lopen.
Dat is meestal in de kosten mee gerekend.

De mx records zo aanpassen dat primair de mail binnen komt op de synology mailstation
en secondair, tertiair als backup de hostprovider.

check(indien nog niet gedaan) met shields up van Steve Gibson of de poorten echt open staan.
Zie http://www.grc.com

dig weiszmc.nl mx laat wel mx records zien
en telnet welszmc.nl 25 en mail.weiszmc.nl 25
geven een 220 terug
dus er zit een mailserver te luisteren

Zijn in mailstation aliassen en mailboxen aangemaakt?
weet niet catch all standaard aan staat.
In de ICT gaat alles automatisch, maar niet(s) vanzelf..


 

Synology DS110J - hoe krijg ik films en series op mijn TV?

Gestart door mbe55024Board Smart TV apps

Reacties: 15
Gelezen: 4765
Laatste bericht 25 april 2016, 08:23:33
door mbe55024
Ds214PLAY krijg geen verbinding met PLEX

Gestart door brayenBoard Plex Media Server

Reacties: 7
Gelezen: 3828
Laatste bericht 23 november 2014, 12:51:50
door r00n
Hoe krijg ik spotweb en een goede searcher in CP?

Gestart door PuffBoard CouchPotato

Reacties: 3
Gelezen: 1585
Laatste bericht 23 oktober 2013, 12:47:24
door Fiscvs
Hoe krijg je 2 losse volumes zichtbaar?

Gestart door Patrick.SBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 610
Laatste bericht 23 augustus 2019, 13:43:16
door Birdy
VERPLAATST: krijg geen netwerkverbinding meer met de diskstation

Gestart door BirdyBoard Synology DSM 6.0

Reacties: 0
Gelezen: 1348
Laatste bericht 12 oktober 2016, 16:13:51
door Birdy