Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: m.weisz op 29 september 2009, 12:59:27
-
Dag dag,
Heb een synology DS209+ geinstalleerd met web en mailserver. Als domeinnaam heb ik weiszmc.nl ingevoerd. Synology hangt achter livebox. Poorten 25,110,143,443 opengezet in zowel livebox als synology.
Kan wel mails verzenden (via smtp.wanadoo.nl), maar helaas komen niet alle mails binnen. Sommige afzenders krijgen een bounce mail terug. Anderen hebben dat probleem helemaal niet en hun mails komen keurig binnen. Ook als ik vanaf andere mailadressen, zoals gmail of hotmail een bericht stuur komt deze gewwon aan. Daarentegen geeft mijn linkedin weer een bounce melding op alle e-mailadressen met weismc.nl, zoals postmaster@kpnxchange.com (http://mailto:postmaster@kpnxchange.com)
>
> Datum: 23 september 2009 18:42:59 GMT+02:00
>
> Aan: k.netters@weiszmc.nl (http://mailto:k.netters@weiszmc.nl)
>
>
> Reporting-MTA: dns;cpsmtpo-eml03.kpnxchange.com
> Received-From-MTA: dns;cpsmtpi-eml05.kpnxchange.com
> Arrival-Date: Wed, 23 Sep 2009 17:35:39 +0200
>
> Final-Recipient: rfc822;k.netters@weiszmc.nl
> Action: failed
> Status: 4.1.8
> Diagnostic-Code: smtp;450 4.1.8 <jan.arjen@colorspace.nl>: Sender address rejected: Domain not found
> From: jan Arjen de Jong <jan.arjen@colorspace.nl>
> To: k.netters@hetnet.nl
> Message-ID: <252BB373-A2BF-4744-8F58-1B0A49AEA3DE@colorspace.nl>
> Subject: PDF Romeinen
>
Kan iemand mij helpen. Is er iets fout met de instelling van de synology, of ligt het elders?
Hostnet, waar ik mijn domeinnaam heb geregistreerd en laten doorlinken naar mijn IP 213.17.17.228 zegt dat bij hun alles goed staat.
>
-
Ga naar viewtopic.php?f=45&t=3144 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=3144) en viewtopic.php?f=45&t=3159 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=3159) voor instellingen die je wellicht nog verder helpen.
-
Dank voor de suggesties, maar ik ben geen expert in programmeren. Grafisch kan ik er goed mee overweg.
Ik begrijp dat mijn mail server iets te strak staat afgesteld en dat ik dat via de commandline kan aanpassen (Postfix?). Maar hoe kom ik daar. Bovendien vraag ik mij af dat als mijn mailserver niet goed staat ingesteld, hebben anderen daar dan geen last van? Lijkt me dat ik geen bijzonder geval ben. Ik heb gewoon de mailserver geinstalleerd. That's all. Of heb ik het mis?
Dit wordt allemaal erg lastig voor een simpele gebruiker. Heb je nog andere suggesties?
Thanks.
-
Voor een simpele gebruiker is het niet echt normaal om een ingewikkelde mailserver te programmeren.
Als gemiddelde thuisgebruiker heb je helemaal geen mailserver nodig.
Mailstation is dus iets voor fervente hobbyisten en (klein)zakelijke gebruikers.
In zoverre ben je dus waarschijnlijk toch een bijzonder geval :wink:
Ik kan mijzelf dus ook niet goed voorstellen waarom je als simpele gebruiker dit soort zaken zou willen.
Als simpele gebruiker maak je toch gewoon gebruik van de mailservices van je provider of van een gratis maildienst als hotmail of gmail?
Evengoed succes gewenst met de oplossing van je probleem.
-
Ik kan mijzelf dus ook niet goed voorstellen waarom je als simpele gebruiker dit soort zaken zou willen.
Als simpele gebruiker maak je toch gewoon gebruik van de mailservices van je provider of van een gratis maildienst als hotmail of gmail?
Een goede reden zou bvb zijn als je provider een brakke mailserver heeft. Zoals mijn provider er eentje heeft. Het duurt ongeveer 9 minuten om mijn mails binnen te halen en als ik tijdens het proces geen error krijg dan heb ik nog eens extra geluk. :D
Zelf heb ik ook eens een mailserver opgestart omdat SABnzbd+ plots geen mails meer kon versturen naar diezelfde mailserver. Maar nu met de Syno werkt de mailservice van SABnzbd+ weer top.
-
Een goede reden zou bvb zijn als je provider een brakke mailserver heeft. Zoals mijn provider er eentje heeft. Het duurt ongeveer 9 minuten om mijn mails binnen te halen en als ik tijdens het proces geen error krijg dan heb ik nog eens extra geluk. :D .
In zo'n geval zou ik toch mooi kiezen voor een gratis mailservice zoals hotmail of gmail, kan je ook nog eens van provider wisselen zonder je email adres te moeten aanpassen.
Luit
-
Beste,
Gebruikt je internet provider vaste IP adressen? Bij Ziggo, Wanadoo bijvoorbeeld wisselt het IP adres.
Sommige providers blokkeren smtp verkeer via poort 25.
Staan de DNS records goed. Met name de MX records.
Heb je een eigen website dan kan de mail natuurlijk ook via die host provider lopen.
Dat is meestal in de kosten mee gerekend.
De mx records zo aanpassen dat primair de mail binnen komt op de synology mailstation
en secondair, tertiair als backup de hostprovider.
check(indien nog niet gedaan) met shields up van Steve Gibson of de poorten echt open staan.
Zie http://www.grc.com (http://www.grc.com)
dig weiszmc.nl mx laat wel mx records zien
en telnet welszmc.nl 25 en mail.weiszmc.nl 25
geven een 220 terug
dus er zit een mailserver te luisteren
Zijn in mailstation aliassen en mailboxen aangemaakt?
weet niet catch all standaard aan staat.