Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: Rickstah op 17 maart 2014, 10:44:20
-
Ik heb op mijn DS213+ de Mailserver draaien met hieraan gekoppeld 2 POP3 mailboxen met allebei dezelfde @domeinnaam.nl
Vanaf 2 verschillende computers binnen het netwerk met hierop Outlook 2007 werkt alles prima als het gaat om mail versturen/ontvangen van/naar buiten, behalve het versturen van mail vanaf account1@domeinnaam.nl naar account2@domeinnaam.nl en andersom.
Het is vast een hele makkelijk instelling, maar ik heb deze nog niet gevonden.
Wat moet ik doen?
-
Zijn het 2 externe POP3 mailboxen? Zo ja, zet dan in de domeinnaam van je eigen mailserver niet domeinnaam.nl (maar "dummy.nl" of zo). Anders denkt de mailserver 'o, dat is mijn eigen domein dus ik hoef niks te versturen'.
-
Ja, het zijn 2 externe POP3 mailboxen.
Ik had bij de 'domeinnaam' onder SMTP in de Mailserver inderdaad domeinnaam.nl staan.
Het lijkt opgelost :) dank je wel
-
Toch nog even een update; vanuit Roundcube/Mail Station werkt het wel, maar vanuit Outlook niet :(
De mail blijft hangen in Postvak UIT en geeft een error melding dat het bericht niet kan worden verstuurd.
In Mailserver staat bij SMTP, Domeinnaam: nas.dummy.nl
Voorheen stond hier de URL/DNS naam van mijn nas, nas.domeinnaam.nl
Zit dit in Outlook?
-
In Outlook geef je toch wel het adres van je NAS op?
Ik werk met een eigen domein en geef in Outlook mijn domein op.
-
In Outlook geef ik bij inkomende en uitgaande server, nas.domeinnaam.nl op.
-
Update; wanneer ik in Outlook als inkomende en uitgaande server het interne IP adres (192.168.1.6) opgeef van de Synology, werkt het prima!
Dan kan ik gewoon mailen vanaf piet@domeinnaam.nl naar jan@domeinnaam.nl.
Wat dus niet volledig werkt is wanneer ik de DNS naam invul in Outlook; nas.domeinnaam.nl (wat een A record is naar het WAN IP adres) Inkomend gaat prima, maar versturen niet.
Alle poorten (25, 143, 993) staan open in de router.
Wat doe ik verkeerd?
-
Mail versturen gaat niet met Outlook?
Of helemaal niet?
Geen poort 25 probleem met KPN als provider?
-
Mail versturen gaat niet met Outlook, wel met Roundcube.
Kortweg; mail versturen met Outlook werkt alleen als ik het interne IP adres opgeef en het werkt niet wanneer ik de DNS naam opgeef (nas.domeinnaam.nl)
Inkomend werkt wel met de DNS naam.
Ik heb Ziggo...blokkeren die poort 25?
Ik gebruik in ieder geval Mail Relay van Ziggo...smtp.ziggo.nl
-
Kortweg; mail versturen met Outlook werkt alleen als ik het interne IP adres opgeef en het werkt niet wanneer ik de DNS naam opgeef (nas.domeinnaam.nl)
Als jij de Mail Server instelling gedaan hebt zoals in it bericht (http://www.synology-forum.nl/mailstation/mijn-synology-wordt-gebruikt-voor-spam-versturen/msg106307/#msg106307) dan klopt het precies. Maar dan heb je ook ingesteld dat Outlook niet zonder verificatie mag sturen. Dus gewoon verificatie aanzetten.
Ik snap nog steeds niet dat iedereen alle mail zonder verificatie via poort 25 probeert te versturen. Dit is DE manier om te spammen, dus alle systemen proberen dat tegenwoordig te blokkeren. Bij gebruik van poort 25 blijf je dus tegen problemen oplopen.
Ziggo geeft helemaal niet meer aan dat je poort 25 kunt gebruiken voor smtp (Hoewel die nog steeds beperkt werkt)
Zie de Ziggo mail instellingen pagina (https://www.ziggo.nl/#klantenservice/ziggo-mail/installeren-op-pc/)
-
Kortweg; mail versturen met Outlook werkt alleen als ik het interne IP adres opgeef en het werkt niet wanneer ik de DNS naam opgeef (nas.domeinnaam.nl)
Als jij de Mail Server instelling gedaan hebt zoals in it bericht (http://www.synology-forum.nl/mailstation/mijn-synology-wordt-gebruikt-voor-spam-versturen/msg106307/#msg106307) dan klopt het precies. Maar dan heb je ook ingesteld dat Outlook niet zonder verificatie mag sturen. Dus gewoon verificatie aanzetten.
Ik snap nog steeds niet dat iedereen alle mail zonder verificatie via poort 25 probeert te versturen. Dit is DE manier om te spammen, dus alle systemen proberen dat tegenwoordig te blokkeren. Bij gebruik van poort 25 blijf je dus tegen problemen oplopen.
Ziggo geeft helemaal niet meer aan dat je poort 25 kunt gebruiken voor smtp (Hoewel die nog steeds beperkt werkt)
Zie de Ziggo mail instellingen pagina (https://www.ziggo.nl/#klantenservice/ziggo-mail/installeren-op-pc/)
Ik heb de instelling precies zo staan als in jouw voorbeeld. Verificatie heeft ook altijd aangestaan.
Overigens...wanneer ik mail relay instel...moet ik dan nog wel poort 25 open zetten in de router naar de NAS?