Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: bartjam op 23 februari 2011, 11:12:53

Titel: Mail kwijt?
Bericht door: bartjam op 23 februari 2011, 11:12:53
Beste mede forumgebruikers,

Wij gebruiken sinds geruime tijd voor al onze SMB klanten de synology 710+ als centrale server. Deze bied immers ruime mogelijkheden die vaak meer dan toereikend zijn voor de kleine bedrijven.

Nu ben ik gister echter tegen het eerste probleem aangelopen wat ik tot op heden niet heb kunnen oplossen, ik heb reeds een support call ingeschoten bij Synology maar wil dit probleem toch met jullie delen. Al is dit maar om de oplossing te kunnen delen mochten jullie tegen een soort gelijk probleem aan lopen.

De situatie,
IK heb mailstation geinstalleerd, met de fetchmail package (via ipkg)
Nu is er een gebruiker bij die geen mail meer ontvangt alle overige gebruikers
kunnen gewoon mail ontvangen.

Met geen mail ontvangen bedoel ik het volgende: Ik zie in de log files dat er wel mail
binnenkomt, het probleem is echter dat de mail client (outlook 2010) helemaal geen mail
meer ziet. Ook in de webmail is er geen enkele mail meer te bespeuren. Als ik ga kijken
in de home van de user wordt de .MailDir wel netjes bijgewerkt.

Ik hoop dat ik het probleem helder heb kunnen uitleggen, mochten er nog vragen zijn dan
kan ik deze natuurlijk altijd proberen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Bart Jaminon
Titel: Re: Mail kwijt?
Bericht door: Björn op 23 februari 2011, 11:18:06
Kan te maken hebben met rechten op de .Maildir
Het beste kun je even contact opnemen met Synology via hun website. Zij kunnen dit dan op afstand controleren.
Titel: Re: Mail kwijt?
Bericht door: bartjam op 23 februari 2011, 11:23:57
Citaat van: "Bjorn"
Kan te maken hebben met rechten op de .Maildir
Het beste kun je even contact opnemen met Synology via hun website. Zij kunnen dit dan op afstand controleren.

Bedankt voor je snelle reply, dan toch maar even wachten op de support call..
Titel: Re: Mail kwijt?
Bericht door: cyrus1977 op 23 februari 2011, 22:15:07
Citaat van: "Bjorn"
Kan te maken hebben met rechten op de .Maildir
Het beste kun je even contact opnemen met Synology via hun website. Zij kunnen dit dan op afstand controleren.

Huh ? Ik zou gewoon een nieuwe users aanmaken kijken hoe de syntax qua owner en groupuser daarstaan, die matchen op het account wat niet meer werkt en vervolgens met chmod de permissies goed zetten. Karweitje van twee minuten en als dat het probleem is heb je niet hoeven te wachten...

Evt. wil ik je wel helpen. :wink:
Titel: Re: Mail kwijt?
Bericht door: bartjam op 24 februari 2011, 09:38:43
Bedankt voor het aanbod, zie nu je bericht pas weer. Ik vermoede al dat het iets met rechten was dus heb inderdaad de rechten
vergeleken met die van een andere user.

(http://tipcon.nl/forum/mailstation.jpg)

Wat bleek de dovecot index files hadden niet genoeg rechten, ik heb dus eenvoudig de
bestandsrechten van de op het plaatje geselecteerde bestanden veranderd naar 622.

chmod 622 dove*
Hiermee was het probleem verholpen, bedankt voor de reacties en de hulp.
Titel: Mail kwijt?
Bericht door: cyrus1977 op 24 februari 2011, 10:04:38
Mooi dat het weer werkt!!





Don't forget THE Thanks button!