Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: jepebe op 24 januari 2012, 23:09:19

Titel: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: jepebe op 24 januari 2012, 23:09:19
Mijn wens is de volgende:

Ds wordt mailserver en alle pc's thuis halen daar hun mail op. Mail blijft op de ds staan. Webmail zodat ik overal van buiten mijn mail kan lezen.

Ik heb een mailaccount bij zonnet.

Kan ik nu de mail door mailserver laten ophalen bij zonnet en verder de handel configureren als hierboven gewenst?

Ik krijg het voor elkaar om mail te verzenden en aan te laten komen, via de ds ( op de client staat de ds als pop en smtp server, en mail komt buiten lan aan)

Ik krijg alleen niets binnen, niet met outlook-clients, ook niet met roundcube.....Was ist los? :?

(Ik hoef volgens mij hiervoor niet perse een ddns record aan te maken. Heb wel een a record met ddns draaiend, maar de mx-records incl config, daar moet ik nog even flink wat inleeswerk voor doen...)
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: high1234 op 25 januari 2012, 09:48:24
Hallo Jepebe,

Mails ophalen waren bij mij instellingen. Mail continue ophalen gaat wat dieper, maar misschien heb jij dat probleem niet en werkt het meteen goed. Laten we bij het eerste beginnen.

In configuratiescherm - mailserver - mailserver instellingen alles invullen en inschakelen. Op tabblad instellignen voor e-mailontvangst inschakelen wat je wilt gebruiken.

In Roundcube als admin inloggen. Onder beheerdersinstellingen - standaard SMTP-serverinstellingen: localhost/25/10
Onder POP3-serverinstellingen alles aanvinken en ontvangstinterval instellen op wat jij wilt. (let op! dit is niet de ophaalfrequentie van de mail door je NAS bij je ISP).

Als je de admin hebt ingesteld, kun je inloggen in Roundcube als gebruiker die je mail wilt ophalen.
Klik op instellingen - Instellingen (tabblad) - SMTP-serverinstellingen:
- selecteer "Een smtp server toevoegen"
- geef hier je smtp server in bijv. "smtp.isp.nl" die bij het e-mailadres hoort dat je wilt aanmaken. Dit is het smtp van je isp.
Klik op instellingen - Identiteiten:
maak een identiteit aan, oftewel je e-mailaccount (instellingen als in outlook).
Onder Instellingen - POP3 kun je instellen waar de welk mail adres waar zijn mail moet ophalen en versturen (instellen als in outlook). Dus ook je POP3-server="pop3.isp.nl" of ietsdergelijks.
Onder het tabblad opties je map kiezen. Ik heb daar voor elk e-mailaccount dat ik ophaal een afzonderlijke Inbox map gekozen.
Als je mail wilt versturen me moet je de smtp server instellen die je hebt aangemaakt bedoeld voor dit account.
Dan kun je nog wat vogelen met mappen etc., maar je mail komt dan al binnen. Tenminste, bij mij in Roundcube kwam het toen binnen.

Laat maar weten of het zo wil werken.
John
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: jepebe op 26 januari 2012, 22:15:30
Ik ben een stukkie verder. Bedankt, John, mede met je aanwijzingen lukte het (Moest wel eerst de identiteit van een fake emailadres voorzien voordat ik de pop-server kon inkloppen, gaf anders de medling dat het mailadres al in  gebruik was, daarna identiteit-mailadres weer naar gewoon mailadres.

Ik kan nu in roundcube een mail versturen en die vervolgens binnenkrijgen in roundcube. Op een outlook client in ijn lan kan ik mail van de synology webserver ophalen. Vanaf een client mail versturen naar een mailadres buiten het lan lukt ook, en terugsturen lukt ook.

Maar rondcube maakt m.i. verbinding met de mailserver (die op de synology). Nu moet die mailserver nog mail gaan ophalen bij zonnet..... Ik heb dat nog niet werkend gekregen. Met een client kietel je de mailserver van je provider. Ik zie nergens in mailserver een optie om dat voor elkaar te krijgen.........Eens kijken of er iets over zonnet en een mailserver te vinden is. Iemand die een suggestie heeft?

Iemand
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: high1234 op 26 januari 2012, 23:10:31
Hallo Jepebe,
Mooi. Goed werk. Dat van die identiteit is mijn fout. Als je de pop tab invult, wordt de identiteit automatisch aangemaakt. Was even geleden.
Ik begrijp je niet helemaal. Je client kan mail versturen en ophalen. Dan werkt het toch?
Als de mailclient (bijv. outlook) de mail niet automatisch binnen krijgt zonder dat je je mailserver "kietelt" met roundcube van de DS, dan heb je hetzelfde probleem als ik had.
Lees daarvoor viewtopic.php?f=89&t=8103 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=8103)
Je mag zelf kiezen welke oplossing.
John
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: jepebe op 27 januari 2012, 10:33:55
yes, werken. Van je link met wat scriptjes word ik niet heel nerveus, nadeel aan deze manier van werken is dat je als nitwit niet altijd goed weet wat je doet maar mijn uiterst roestige kennis van unix (ca 15 jr geleden) begint weer wat te dagen.

Ik kreeg nog de melding
Fetchmail could not get mail from <ikke>@zonnet.nl@pop3.zonnet.nl. Dat was een instelling in de popconfig, daar alleen username inkloppen niet @......

TNX!

(Ik geloof dat ik nu via bedankjes je een officieel bedankje op dit forum moet aansmeren, maar ik ga even zoeken waar dat moet.)

JePeBe
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: johnprive op 16 mei 2012, 22:34:47
goede dag kunt u mij op weg helepn met de instellingen van roundcube
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: raptile op 16 mei 2012, 23:50:16
Citaat van: "johnprive"
goede dag kunt u mij op weg helepn met de instellingen van roundcube

Ik denk dat je iets meer info moet geven als je hulp nodig hebt.

Wat is er gelukt, wat lukt er niet, wat heb je geprobeerd, waar loop je vast?
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: johnprive op 17 mei 2012, 08:55:44
goede dag ik kan wel berichten versteuren maar ontvangen niet
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: raptile op 17 mei 2012, 12:09:25
Citaat van: "johnprive"
goede dag ik kan wel berichten versteuren maar ontvangen niet

Dat zijn de smtp instellingen.
SMTP wordt gebruikt om mail te versturen.
Wat zijn de pop3 instellingen?
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: johnprive op 17 mei 2012, 13:04:54
is deze goed
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: raptile op 17 mei 2012, 14:26:20
Citaat van: "johnprive"
is deze goed

Ik weet niet op ziggo met ssl werkt of niet.
Ik zou het eerst even zonder ssl proberen
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: Martijn85 op 18 mei 2012, 19:33:47
Je weet dat ziggo poort 25 (smtp) blokkeert? Ik maak zelf geen gebruik van ziggo dus voor de instellingen zou je even hulp moeten vragen van andere ziggo gebruikers.
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: raptile op 18 mei 2012, 22:50:11
Citaat van: "Martijn85"
Je weet dat ziggo poort 25 (smtp) blokkeert? Ik maak zelf geen gebruik van ziggo dus voor de instellingen zou je even hulp moeten vragen van andere ziggo gebruikers.

Volgend mij wil hij juist alles via pop binnen halen naar zn mailserver.
Anders zullen ze vast iets hebben als een relay server zoals XS4ALL dat ook heeft.
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: johnprive op 21 mei 2012, 21:08:14
goede dag ik kom er nog niet uit hoe het moet kan ik nog geholpen worden
Titel: Re: mail ontvangen lukt niet
Bericht door: raptile op 21 mei 2012, 21:29:46
Waar loop je precies op vast?
Kun je geen mail versturen of ontvangen, kom je niet uit de instellingen die nodig zijn?
Wat heb je zoal geprobeerd?

Ziggo wil niet dat hun klanten een eigen mailserver draaien.
De vraag van mijn kant is dan: Is het mogelijk dat mailstation mail ophaalt via pop3 van de servers van Ziggo en als tussenstation kan fungeren bij het versturen van mail richting de smtp server van Ziggo?

Dan kunnen de mensen hier op het forum je wellicht oplossingsgericht van dienst zijn.

Op dit moment zou ik niet echt weten hoe ik je moet helpen aangezien ik niet weet wat je hebt geprobeerd en waar je op vast loopt.

Het komt nu over als "Help, autorijden lukt niet" en dan vraag ik mij af... Heb je de auto sleutel gepakt, sta je voor je auto of zit je er in, heb je de sleutel al in het contact gestopt en wil de motor niet starten, staat hij al in een versnelling, staat hij op de handrem etc. etc.

Zonder meer info kunnen wij je echt niet in een perfecte richting sturen, hoe graag we ook zouden willen.

Graag zoveel mogelijk info leveren zodat wij een beeld kunnen vormen van wat er aan de hand is en waar je vast loopt.