Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: whoopi op 17 juni 2018, 11:43:45

Titel: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: whoopi op 17 juni 2018, 11:43:45
Beste mensen,

het instellen van een POP3 account werkt bij de ene gebruiker wel en haalt mailberichten binnen en bij de andere niet.
Nu zul je denken tsja dat ligt dan aan je instellingen. Nou die staan echt goed. zie foto.
Wat kan ik hier nu verder mee?
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: André PE1PQX op 18 juni 2018, 18:02:13
Daar zat ik ook mee te prutsen, was hier dus een gevalletje foute wachtwoord.
check en double-check dat nog eens...?
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: whoopi op 18 juni 2018, 19:08:00
Ik heb van de drie acccount de wachtwoorden opnieuw ingevoerd en goed opgelet dat dit de juiste zijn.

Check check double check, maar helaas dit werk niet ook niet.

Het blijft vreemd dat het ophalen van mail uit POP3 mailboxen bij mij wel gewoon werkt en bij mijn huisgenoten niet.

Zijn er nog mensen met suggesties....

Alvast dank.
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: Birdy op 18 juni 2018, 19:34:35
Geen ervaring met Mail Server maar, kun je niets terug vinden in een log file?
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: whoopi op 18 juni 2018, 19:39:45
Daar ga ik even naar zoeken. Goed idee.
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet..OPGELOST
Bericht door: whoopi op 20 juni 2018, 12:18:44
Ik heb verder geen logs kunnen zien waar fouten in stonden.

Inmiddels heb ik een oplossing gevonden om dit probleem op te lossen, het is helaas geen nette oplossing, maar toch.

Het probleem ligt in de database. Waarschijnlijk gaat Mailstation niet goed om met verwijderen van popaccounts oid. De gegevens die in de db bij een gebruikers ID staat, worden niet aangepast/verwijderd.

Wat is de oplossing: Het verwijderen van de gebruiker en hierna weer aanmaken van dezelfde gebruiker. (LET OP in vroegere DSM versies was je klaar, maar nu wordt ook de gehele gebruikersmap verwijderd.)

Dus eerst een volledige kopie maken van de gebruikersmap en daarna de gebruiker verwijderen.
Hierna de gebruiker weer aanmaken en de kopie van de gebruikersmap weer terugzetten.

Hierna opnieuw een POPaccount aangemaakt en voila de mailtjes stromen binnen.

Toch wel een puntje voor Synology. Mailstation gaat met wijzigingen die door een Admin worden doorgevoerd niet lekker om en worden slecht of niet verwerkt in de database. Anders kan ik het niet verklaren.

Nu heb ik voor mij een omslachtige manier en misschien in de ogen van experts geen nette manier dit probleem opgelost, maar zijn er nog mensen die mij een betere oplossing aan kunnen dragen of zijn er mensen die weten hoe je de database kan benaderen en rechtstreeks aanpassingen kan doen...?

Verder hoop ik dat andere met een eventueel zelfde probleem iets aan mijn verhaal hebben.

Groet,
Marco
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet..OPGELOST
Bericht door: dvandonkelaar op 27 juni 2018, 06:12:44
Toch wel een puntje voor Synology. Mailstation gaat met wijzigingen die door een Admin worden doorgevoerd niet lekker om en worden slecht of niet verwerkt in de database. Anders kan ik het niet verklaren.

Dit lijkt me genoeg reden om een ticket aan te maken zodat het probleem bekend wordt (als dat al niet zo was) bij Synology.
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: Ben(V) op 27 juni 2018, 11:23:00
Heb je die wijzigingen met het admin account gedaan of met een ander account dat admin rechten had?

Het is me al vaker opgevallen dat bepaalde dingen alleen goed gaan als het echt door admin gedaan wordt.
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: Briolet op 27 juni 2018, 11:33:15
Dit lijkt me niet direct admin gerelateerd, maar meer een foute instelling die aan de gebruiker gekoppeld is. Misschien dat oude MailStation versies iets 'verkeerd' opsloegen en dit niet goed geconverteerd is.
Misschien dat de-installatie en opnieuw installeren van MailStation ook had gekund. Maar het ligt er aan waar exact de fout met verkeerde instellingen zit.
Titel: Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
Bericht door: whoopi op 27 juni 2018, 19:16:35
De wijzigingen doen de gebruikers in hun eigen webmail.

Mailstation opnieuw installeren had ik ook geprobeerd.

Alleen wanneer de gebruiker opnieuw was aangemaakt. Dus met een nieuw gebruikersID in de database kon ik het probleem oplossen.