Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: ebrjvd op 17 november 2015, 08:38:48
-
Hoe kan ik de Synology instellen als een lokale mail server voor interne mails tussen gebruikers?
Er zou dus geen internet of domein nodig hoeven te zijn.
Jos
-
In principe kun je volgens mij elk domein instellen als domein of als extra domein#. Als Mail Server bij verzenden een eigen domein herkent, dan gaat de mail niet naar buiten maar gaat rechtstreeks in de postbus van de gebruiker.
Of als je niets wilt instellen, gebruik je 'localhost' als domein, want die is onder water al voorgedefinieerd.
# Een kanttekening: Zelf heb ik een eigen DNS server, dus die zelf gedefinieerde domeinen zijn op mijn netwerk bekend. Dat is noodzakelijk om de mail te kunnen afhandelen, anders probeert hij de mail op het internet af te leveren. 'jantje@localhost" werkt in elk geval altijd, ook zonder eigen dns server.
-
Als ik met Mail Station een mail verstuur naar <gebruiker@localhost> of <admin@localhost>, dan komt er een foutmelding "Please enter at least one recipient". Ook met Outlook lukt het niet.
-
Dat is dan een 'bug' (beperking?) in MailStation en Outlook dat ze xxx@localhost niet als adres herkennen.
Ik gebruik nooit MailStation, maar na testen zie ik dat je gelijk hebt. Als ik mijn Apple Mail cliënt gebruik, wordt dat mailtje gewoon verstuurd en komt aan. (Idem met Outlook for Mac 2011 lukt het ook.)
Dan blijft de omslachtige weg over om via de DNS server een eigen locaal domein te creëren. b.v. "xxxl.intranet". Zoiets moet elke mail cliënt accepteren.