Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: OutintheBlue op 24 september 2014, 12:21:08

Titel: Mail versturen in Roundcube lukt niet: SMTP fout 250
Bericht door: OutintheBlue op 24 september 2014, 12:21:08
Dag,
Het lukt mij niet meer om mail te versturen in Roundcube. Voorheen lukte dit wel, maar ineens niet meer, terwijl ik niets heb veranderd. Mail ontvangen lukt wel.
Er komt op het moment dat ik op de verzendknop druk een errormelding in beeld: SMTP-fout (250): Authenticatie mislukt.
Mail versturen via de iMap verbinding met de Mailserver in Outlook lukt wel.
Iemand bekend met dit probleem of beter: heeft iemand tips om tot een oplossing te komen?

Alvast bedankt
Titel: Re: Mail versturen in Roundcube lukt niet: SMTP fout 250
Bericht door: Briolet op 24 september 2014, 13:04:23
Citaat
Mail versturen via de iMap verbinding met de Mailserver in Outlook lukt wel.

Dat verzenden zal ook via de SMTP verbinding lopen en niet via IMAP. Gebruik je in beide gevallen dezelfde SMTP server?
Titel: Re: Mail versturen in Roundcube lukt niet: SMTP fout 250
Bericht door: OutintheBlue op 24 september 2014, 13:12:59
Ja. Daarom is het ook zo vreemd. Ik heb in Outlook dezelfde gegegens staan als in Roundcube, verwijzend naar de Mailserver.
Titel: Re: Mail versturen in Roundcube lukt niet: SMTP fout 250
Bericht door: OutintheBlue op 07 december 2014, 18:20:44
Vandaag maar even weer bezig geweest een oplossing te vinden, het stond ook weer niet zo in de brand, maar nu hier  http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/na-update-naar-dsm-5-0-geeft-mail-verzenden-error-250/msg102820/#msg102820 (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/na-update-naar-dsm-5-0-geeft-mail-verzenden-error-250/msg102820/#msg102820) de oplossing gevonden.