Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: PatrickM op 19 april 2012, 11:07:14
-
Ben bezig met inrichten van de mailserver maar het versturen van mail lijkt mij niet te lukken. Ik probeer de mail te sturen vanuit Roundcube. Kan iemand mij helpen?
Heb het volgende ingestyeld:
Diskstation:
Mailserver-instellingen: SMTP ingeschakeld, SMTP autorisatie ingeschakeld, Spamfilter ingeschakeld
POP3-Instellingen: Ingeschakeld POP3 en IMAP
Firewall voor poort 25, 110 en 143 opengezet
Vast IP-adres: 10.0.0.xxx
Router:
Port-Forwarding toegepast op poort 25, 110 en 143
Roundcube:
SMTP-serverinstellingen: localhost via poort 25. Gebruikersnaam en WW niet ingesteld. SMTP via SMTP-TLS niet aangezet
Domeinnaam (geregistreerd bij mijndomein.nl)
A record: Subdomein=mail, Domeinnaam=mijndomein.nl, Inhoud=Publiek IP-adres (dus niet intern IP-adres server)
MX-record: Subdomein niet, Domeinnaam=mijndomein.nl, Inhoud=mail.mijndomein.nl, Prio=10
ISP = XS4ALL
Blijkbaar zie ik iets over het hoofd, maar wat?
-
Krijg je een foutmelding en zo ja: welke?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Luke,
Ik zie dat jij je mail verstuurd vanaf je eigen iPhone, lukt dat ook wanneer je niet op je eigen netwerk zit?
Zo ja, welke provider gebruik je, en wellicht dat je eens duidelijk stap voor stap je config kan uitleggen.
Ik loop al weken te vechten hiermee, alles op m'n eigen netwerk gaat prima maar vanaf een ander netwerk ... vergeet het maar.
Ik, maar ik denk samen met mij vele anderen zitten te worstelen met dit probleem.
-
Luke,
Nee, ik krijg geen foutmelding. Kan het een probleem met Reverse DNS zijn?