Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: PatrickM op 19 april 2012, 11:07:14

Titel: Mail versturen lukt niet, ontvangen wel
Bericht door: PatrickM op 19 april 2012, 11:07:14
Ben bezig met inrichten van de mailserver maar het versturen van mail lijkt mij niet te lukken. Ik probeer de mail te sturen vanuit Roundcube. Kan iemand mij helpen?

Heb het volgende ingestyeld:
Diskstation:
Mailserver-instellingen: SMTP ingeschakeld, SMTP autorisatie ingeschakeld, Spamfilter ingeschakeld
POP3-Instellingen: Ingeschakeld POP3 en IMAP
Firewall voor poort 25, 110 en 143 opengezet
Vast IP-adres: 10.0.0.xxx

Router:
Port-Forwarding toegepast op poort 25, 110 en 143
 
Roundcube:
SMTP-serverinstellingen: localhost via poort 25. Gebruikersnaam en WW niet ingesteld. SMTP via SMTP-TLS niet aangezet

Domeinnaam (geregistreerd bij mijndomein.nl)
A record: Subdomein=mail, Domeinnaam=mijndomein.nl, Inhoud=Publiek IP-adres (dus niet intern IP-adres server)
MX-record: Subdomein niet, Domeinnaam=mijndomein.nl, Inhoud=mail.mijndomein.nl, Prio=10

ISP = XS4ALL

Blijkbaar zie ik iets over het hoofd, maar wat?
Titel: Mail versturen lukt niet, ontvangen wel
Bericht door: LukeVredeveld op 19 april 2012, 20:08:01
Krijg je een foutmelding en zo ja: welke?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Mail versturen lukt niet, ontvangen wel
Bericht door: GeJee op 19 april 2012, 21:11:58
Luke,

Ik zie dat jij je mail verstuurd vanaf je eigen iPhone, lukt dat ook wanneer je niet op je eigen netwerk zit?
Zo ja, welke provider gebruik je, en wellicht dat je eens duidelijk stap voor stap je config kan uitleggen.
Ik loop al weken te vechten hiermee, alles op m'n eigen netwerk gaat prima maar vanaf een ander netwerk ... vergeet het maar.

Ik, maar ik denk samen met mij vele anderen zitten te worstelen met dit probleem.
Titel: Re: Mail versturen lukt niet, ontvangen wel
Bericht door: PatrickM op 19 april 2012, 22:43:49
Luke,

Nee, ik krijg geen foutmelding. Kan het een probleem met Reverse DNS zijn?