Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: Anonymous op 21 juli 2012, 11:51:36
-
Ik ben van plan eerdaags Synology te kopen maar heb nog een paar vraagjes.
ALLE email moet CENTRAAL worden opgeslagen op de NAS. De bedoeling is namelijk dat meerdere mensen een gedeelde mailbox gaan beheren; naast hun eigen mailbox (INFO@bladiebla.nl (http://mailto:INFO@bladiebla.nl)
1. Is dit mogelijk? Ik neem aan middels IMAP?
2. Worden de verzonden emails dan ook in de "verzonden email" map opgeslagen van die ene gedeelde INFO-mailbox? Iedereen moet ook de verzonden emails kunnen lezen.
3. Als bijvoorbeeld gebruiker 3 een email verwijdert uit die INFO-mailbox, hoe lang duurt het dan voordat alle anderen die bewuste email ook zien verdwijnen?
4. In Thunderbird de meest geschikte emailclient voor deze situatie? Zal gaan draaien op Windows7.
5. Bestaat er ook een spamfilter voor de Synology? Mail zal worden opgehaald middels POP3.
Alvast bedankt!
-
Volgens mij is dat niet mogelijk.
In Mailserver, deze zit in de 4.1 beta versie, kan je wel een aliasgroep maken.
Dus meerdere gebruikers toevoegen onder één alias, iedereen in die groep krijgt dus dat inkomende mailtje.
Uitgaande mailtjes blijven wel in de privé omgeving van de gebruiker. Die zie je dus niet van elkaar.
Een slordige oplossing zou zijn dat je bij elk antwoord een BCC meestuurt naar de alias, dan krijgt iedereen jouw antwoord weer te lezen. Erg handig is dit natuurlijk niet.
-
Met Zafara kan het wel volgens de tekst van het artikel 8)
Zie: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=9911
Ik ga het tzt zeker proberen!
-
????
Geen idee wat je bedoelt!
Ik kan toch wel meerdere gebruikers toegang geven tot 1 IMAP mailbox???
-
Met Mailstation en Mailserver kan dat juist niet.
-
Wonderbaarlijk....in de afgelopen 24 jaar heb ik toch diverse Windows-, As/400-, Linux-, AIX, en SCO Unix mailsystemen gezien. Maar nog nooit een mailserver waarbij het niet mogelijk was om met meerdere emailclients tegelijkertijd gebruik te maken van 1 emailbox.
OF Synology levert geen *emailserver* OF ze hebben een geniale beperking weten in te bouwen om te voorkomen dat meer dan 1 emailclient een bepaald lokaal emailaccount benadert.
Beide kan ik me niet echt voorstellen...dan toch maar een Linuxbakje inelkaarknutselen, ipv een Synology-NAS???
-
Als je het zo vanzelfsprekend vindt, waarom vraag je het dan?
-
Ohoh...Smart-ass-amateur-alert!
Als dit representatief is voor de gebruikersgroep en de kwaliteit van ondersteuning dan is dat een belangrijke impuls om voor Synology te kiezen...(NOT!!!)
Onvoorstelbaar.
Zijn er nog andere forumleden hier?
-
Niet met zo ontzettend veel ervaring als jij. Ik denk dat je er zelf ook wel uitkomt. Succes daarmee.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ohoh...Smart-ass-amateur-alert!
Waarom zo onaardig?
Ik probeer je te helpen vanuit mijn ervaring met Mailserver op een Synology en als het antwoord je niet aanstaat heb ik het "gedaan"?
Veel succes verder.
-
Je zou me moeten kennen; ik ben juist héél erg aardig!
Wél ben ik ietwat verbaasd over hoe deze thread zich heeft ontwikkeld;
- Ik geef precies aan wat ik wil
- Stel daarbij 5 duidelijk geformuleerde vragen
- Dan komt eerst een onbegrijpelijke reactie (aliasgroepen!?) op slechts 1 vraag
- En vervolgens een zéér onwaarschijnlijk antwoord (mailbox via IMAP niet benaderbaar door meerdere users!?)
Als ik vervolgens mijn verbazing hierover uit, krijg ik als éénregelige reply "Als je het zo vanzelfsprekend vindt, waarom vraag je het dan?"...van de Moderator nota bene. Oh, en dan komt de Expert ook nog even langs met een semi-grappige, evenzeer inhoudsloze reactie.
De vraag is dan ook wie hier nou eigenlijk onaardig is.
Als forumgebruiker in het algemeen, zoek ik naar bruikbare antwoorden en zinnige suggesties maar dat is schijnbaar niet het primaire doel van dit forum. Het beantwoorden van mijn vragen doe ik dan ook zelf maar, op basis van wat ik inmiddels in andere fora ben tegengekomen;
1. Ja.
2. Ja, maar moet worden ingesteld in de emailclients.
3. Voor (snelle of nagenoeg realtime) sync'ing is IMAP-IDLE nodig op zowel client als server; zowel Dovecot (op de Synology) als Thunderbird ondersteunen dit (
http://en.wikipedia.org/wiki/IMAP_IDLE (http://en.wikipedia.org/wiki/IMAP_IDLE)).
4. Thunderbird is okay (zie ook 3).
5. Nee, niet direct. Middels de scripts die de emails ophalen kan wel het één en ander worden gedaan met blacklist-gerelateerde headerinformatie.
[/list][/i]
Hopelijk hebben andere potentiële Synology-kopers hier nog wat aan, dan is het lezen van deze thread voor hen niet helemáál zinloos geweest.
Ik ga op zoek naar de unregister-knop.
Edit: IMAP-IDLE ondersteuning Dovecot en Thunderbird en wiki-link.
-
Als je hier de gevonden antwoorden neerzet hebben we er allemaal wat aan.
-
ehhhhh....die HEB ik toch genoemd in mijn vorige posting!?!?!?
De unregister-knop heb ik nog niet kunnen vinden...
-
Even een pm sturen naar Björn, hij zal je account graag verwijderen.
Kijk, toch nog wat inhoud van de expert, op de valreep.
Succes met je synology, ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben ondanks je grote teleurstellingen hier op het forum.
Sent from my iPhone using Tapatalk