Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: fdavina op 06 april 2013, 12:35:03
-
Dit probleem betreft mogelijk meerdere pakketten, dus bij voorbaat excuus als ik het verkeerde subforum heb gekozen.
Op mijn Syno server heb ik de mailserver draaien met Zarafa.
Ik wil de meldingen van de Syno (configuratiescherm-Meldingen) op de server ontvangen.
De instellingen van de Meldingen heb ik conform de login settings van een account van de mailserver/Zarafa ingesteld.
In het logfile van de mailserver (E-mail logboek) zie ik het bericht (testmelding) binnenkomen.
Er wordt geen foutmelding gegeven, de berichtstatus is "ontvangen".
In Roundcube (Mailstation) en de Zarafa Webapp zie ik het bericht echter niet staan.
Alle andere mail van buiten, en mail van andere Syno/Zarafa gebruikers worden goed afgeleverd en zijn zichtbaar.
Ik heb geen idee wat ik verder moet doen/onderzoeken om te zien waar de mail blijft.
Graag tips/adviezen wat ik kan doen om te testen of het probleem op te lossen.
(Overigens worden pushberichten uit het meldingen centrum wel verzonden.)
Dank voor jullie tips,
Frans
-
Naar welk adres stuur je de melding en heb je daarvoor wel een alias aangemaakt?
-
Hallo Björn,
Ik heb het IP adres van de server ingesteld, er is een alias aangemaakt.
Op dat alias komen ook alle andere mails van buiten (= internet) binnen.
Op de logfile zie ik het bericht ook binnenkomen.
Dank voor het meedenken.
Frans
-
Maar je stelt toch een, bestaand, e-mail adres in?
Het berichtencentrum stuurt bij een melding dan het bericht naar dat adres.
-
Dat zou je denken, maar dat gebeurt dus niet...
Althans komt de mail niet op de plek zodat ik die in Zarafa of Roundcube kan zien.
De mailserver verwerkt de mail wel, maar daarna is er geen spoor meer van te vinden...
-
Heb je al geprobeerd om naar datzelfde mail adres een mail te sturen vanuit je mailprogramma? Dan krijg je wellicht een 'mailer deamon' mail retour met de fout erin.
-
Heb ik geprobeerd. Alle mail, bijvoorbeeld ook vanaf Gmail, komt gewoon aan.
Ook alle andere mail wordt gewoon op het mailaccount ontvangen.
Ik vermoed dat het dus ergens in de server mis gaat, maar ik heb geen idee waar of waarom.
Bedankt voor de tip!
-
Probeer eens om bij melding een onzin adres als afzender in te vullen. Als de van en naar hetzelfde zijn kan er van alles mis gaan. Misschien staan ze wel tussen verzonden ipv in je inbox.
-
Hallo Björn,
Heel veel dank voor de oplossing!
De berichten worden inderdaad als verzonden opgeslagen in de "sent" map!
Ik had al in andere mappen gekeken, maar deze niet.
Bedankt voor heet meedenken en je tip!
Frans
-
Graag gedaan :)