Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: beekschooten op 07 januari 2013, 19:17:38

Titel: Mailstation 100% verwijderen
Bericht door: beekschooten op 07 januari 2013, 19:17:38
Wie weet op welke wijze ik alle onderliggende programmatuur mappen van mailstation volledig kan verwijderen? Ik ben op een voor mij onduidelijke manier in een situatie gekomen dat er kennelijk onder water meerdere versies van mailstation lijken te draaien. Hierdoor is het gedrag van mailstation volkomen onvoorspelbaar. Voorbeelden: Als ik Mailstation en bijbehorende useraccounts verwijder dan blijken ze op de achtergrond gewoon te bewaard te blijven. Zodra ik dezelfde users opnieuw 'kaal' aanmaak en mailstation herinstalleer dan kom ik bij inlog gelijk in een gevulde mailbox terecht omdat hij de oude mailsettings nog steeds heeft bewaard. Als ik identiteiten verwijder dan komen ze bij eerst volgende login doodleuk terug. De mappenstructuur die ik in Mailstation, Outlook en Android zie zijn onderling verschillend. (En dan niet omdat de abonnementen verschillen of 'verzonden'in 'Sent' vertaald is, maar ècht anders). DNS namen die op het ene device herkend worden, worden bij een andere alleen als IP geaccepteerd. Ik heb inmiddels Mailstation meerdere keren via package centre verwijderd, users verwijderd, De NAS herstart, Alternatieve users verzonnen. Niets helpt. Ik begin me er meer en meer over te verbazen hoe een stukje functionaliteit die in de basis zo eenvoudig is en op de simpelste PC werkt, op Mailstation zo problemen kan veroorzaken :evil:  :evil: . Wie weet hoe ik alle onderliggende opslag van mailstation zodanig kan verwijderen dat ik een echte schone herinstallatie kan doen? :roll:
Titel: Re: Mailstation 100% verwijderen
Bericht door: wpee op 08 januari 2013, 08:09:13
Via de filebrowser ook de mailmappen verwijderen per user.
Wim
Titel: Re: Mailstation 100% verwijderen
Bericht door: beekschooten op 09 januari 2013, 07:49:03
Het verwijderen van de mailmappen in 'home' en 'homes' verwijdert wel de inhoud van de mailbox, maar niet de settings. Als ik mailserver en mailstation herinstalleer tonen die beide van meet af aan de pop en smtp settings, en de eerder gebruikte accounts. En ik vraag me dus af waar ik die handmatig van verwijderen. Meest voor de hand liggend zijn de programmafolders kan vinden, maar filestation lijkt deze af te schermen.
Titel: Re: Mailstation 100% verwijderen
Bericht door: Drooneyef op 16 januari 2013, 21:12:47
Ben je er toevallig al uit?
Ik ben ook nieuwsgierig hoe mailstation volledig verwijderd kan worden ivm oude pop3 settings.
Titel: Re: Mailstation 100% verwijderen
Bericht door: beekschooten op 18 januari 2013, 08:29:33
De tip van Wpee werkt ten dele, maar wel genoeg om mijn probleem op te lossen. Ik zou het gewoon eens proberen. Ik heb zowel Mailstation, Mailserver verwijderd. Vervolgens alle users verwijderd waar ik mail mee binnenhaalde. Vervolgens de inhoud van de homes verwijderd (Je herkent de bestanden eenvoudig omdat er mail in de naam staat).
Toen ik opnieuw begon te configureren had ik de vreemde situatie dat ik de users eerst aan moest maken en aan moest geven dat ik een POP3 account aan wilde maken, maar zodra ik dat eenmaal had gedaan vulde het scherm zich vanzelf weer met de oude waarden. Er moet dus nog ergens anders op de server een bestand zijn waar die POP-settings bewaard blijven.
Maar het probleem van de spontaan veranderende settings heb ik er wel zodanig mee op kunnen lossen dat ik voorlopig een werkende situatie heb. En na twee maanden worstelen ben ik even klaar met experimenteren  :cry: Heb nog wel het voornemen om hier een ticket over naar Synology in te schieten.
Titel: Re: Mailstation 100% verwijderen
Bericht door: Drooneyef op 18 januari 2013, 15:01:54
Ik heb ook maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en heb het betreffende account compleet verwijderd en een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt alleen voor mail.
Tijdens het invullen zag ik inderdaad dat de instellingen automatisch waren ingevuld MAAR nu accepteerde hij wel mijn emailadres (voorheen bleef hij zeggen dat het adres al in gebruik was).
Nu ben ik mijn mail aan het terugzetten en het ziet er goed uit.
Blijf het vreemd vinden en ben nu wat wel voorzichtiger met updaten  :)