Auteur Topic: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein  (gelezen 11309 keer)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.984
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:44:47 »
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2011, 18:34:40 »
Citaat van: "ovanheck"
Citaat van: "Robert Koopman"
Maar hoe weet jouw provider dan dat deze mail voor jou is?

Heb ik dan geluk met UPC? Zij blokkeren poort 25 niet?
Onderweg met T-Mobile werkt het mailen niet, T-Mobile blokt poort 25 blijkbaar wel.
Maar via VPN naar de NAS, werk uitgaande mail weer wel  :D
Ik heb het na lang zoeken eens ergens op internet gevonden (google)
MX record aangemaakt met laag prioriteitsnummer en gewoon doorverwezen naar smtp server van ziggo
en met succes.
voor mobiel uitgaand mail verkeer hen ik een betaalde dienst relay bij dyndns in gebruik.
Je mag 150 mails per dag versturen en dat voor 19 dollar per jaar.
Bij mailstation kan ik gewoon mail wegsturen via de gebruikelijke manier zoals e-mail clients dat ook doen

Ik heb de smtp server van kpn toegevoegd in de dns als mx record.
Dit duurt even voordat dit verwerkt is. Na het testen geef ik wederom een reactie.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2011, 21:52:25 »
Citaat van: "Robert Koopman"
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
Hier voor jou een linkje

http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/

Inderdaad 19 dollar
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2011, 07:36:46 »
Citaat van: "ovanheck"
Citaat van: "Robert Koopman"
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
Hier voor jou een linkje

http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/

Inderdaad 19 dollar

Alle goede suggesties ten spijt moet ook ik vaststellen dat het via de eigen provider KPN niet lukt. Dyn is een goede oplossing. Ikzelf kan eventueel ook gebruik maken van de e-mailservice bij hostnet. zie link:
http://www.hostnet.nl/email/email-overzicht.php
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:16:14 »
Alle goede suggesties ten spijt moet ook ik vaststellen dat het via de eigen provider KPN niet lukt. Dyn is een goede oplossing. Ikzelf kan eventueel ook gebruik maken van de e-mailservice bij hostnet. zie link:
http://www.hostnet.nl/email/email-overzicht.php[/quote]

Nou  nog maar een keertje dan, ik heb het voor je na gekeken.
Ik heb een MX record aangemaakt in het DNS beheer van mijn hosting provider.
prioriteit 110 (dus niet de laagste) en daarin aangegeven smtp.ziggo.nl
naam van het record is gewoon de naam van je domein.
Zo komt mail gewoon op deze domein naam aan in mail station
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline corne

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 23
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #20 Gepost op: 19 augustus 2011, 23:31:40 »
Voor uitgaande mail kun je gewoon de standaard mail servers van Ziggo als relay gebruiken; smtp.ziggo.nl. Mail ontvangen via poort 25 werkt gewoon, dat wordt niet geblokkeerd. Het is dus nergens voor nodig om betaalde relay servers in te zetten als je bij Ziggo zit. Als je een mx record aanmaakt op de custom dns wat verwijst naar je externe ip nummer, en port 25 forward op je router naar het interne adres van je DS moet alles gewoon werken. Ik draai al jaren zo.

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #21 Gepost op: 20 augustus 2011, 15:17:44 »
Citaat van: "corne"
Voor uitgaande mail kun je gewoon de standaard mail servers van Ziggo als relay gebruiken; smtp.ziggo.nl. Mail ontvangen via poort 25 werkt gewoon, dat wordt niet geblokkeerd. Het is dus nergens voor nodig om betaalde relay servers in te zetten als je bij Ziggo zit. Als je een mx record aanmaakt op de custom dns wat verwijst naar je externe ip nummer, en port 25 forward op je router naar het interne adres van je DS moet alles gewoon werken. Ik draai al jaren zo.
Dat klopt, ik gebruik de betaalde relayserver dan ook niet voor mailstation zoals tekst lijkt te vermoeden maar op mijn android mobiel met zakelijk abonnement waar ik geen inloggegevens van krijg.
Mailstation gebruikt gewoon ziggo als smtp relay
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline ijscoenman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #22 Gepost op: 20 augustus 2011, 22:35:06 »
Hi,

Ik heb ook KPN en een eigen domeinnaam. Werkt goed. Ik heb bij de DNS administratie van mijn domein een MX 10 aangemaakt die verwijst naar smtp.domein.nl en een MX 20 aangemaakt die verwijst naar mailrelay.direct-adsl.nl. Ook dien je bij het A record van je domein.nl je ip adres in te vullen.

Op de mailserver vul je bij domein je eigen domeinnaam in dus domein.nl. In mailstation 2 heb ik dan als standaard smtp smarthost.direct-adsl.nl op poort 25.

Als je het zo instelt kom je op een externe mailserver van de KPN terecht.  Deze servers kunnen alle mail bij jouw thuisdomein afleveren.

Mijn probleem is dat mailstation niet popt. Ben benieuwd of je bovenstaande ook zo ingesteld krijgt en of het dan werkt en of je andere mailadressen dan evengoed blijven poppen.

Offline EricV

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #23 Gepost op: 10 september 2011, 17:00:53 »
Probeer in je DNS eens een PTR record toe te voegen. Als naam voeg je toe mail.[domeinnaam] en als inhoud doe je je IP-adres.
Bij mij heeft dit geholpen.

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2011, 20:33:24 »
Citaat van: "corne"
Voor uitgaande mail kun je gewoon de standaard mail servers van Ziggo als relay gebruiken; smtp.ziggo.nl. Mail ontvangen via poort 25 werkt gewoon, dat wordt niet geblokkeerd. Het is dus nergens voor nodig om betaalde relay servers in te zetten als je bij Ziggo zit. Als je een mx record aanmaakt op de custom dns wat verwijst naar je externe ip nummer, en port 25 forward op je router naar het interne adres van je DS moet alles gewoon werken. Ik draai al jaren zo.


Held!

 :mrgreen:

Nou is de volgende prangende vraag: kun je ook mail gebruiken van meerdere eigen domeinen gelijktijdig? Je kunt namelijk maar één domeinnaam invullen bij de settings van de mailserver in DSM
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline corne

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 23
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2011, 21:41:42 »
Volgens mij kun je maar 1 domain op Mail Station configureren. Wil je meerdere domeinen (of aliassen) gebruiken, dan zul je een alternatief moeten gebruiken.

Offline iChristiaan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 19
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #26 Gepost op: 13 september 2011, 10:09:02 »
  • Mijn Synology: DS713+

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #27 Gepost op: 14 september 2011, 22:17:42 »
Citaat van: "iChristiaan"
Meerdere domeinen kan wel, zie (...)

Thanks! Zie mijn vraag in dat draadje..
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #28 Gepost op: 16 september 2011, 14:18:59 »
na wat klooien heb ik het meeste toch wel werkende. Ik zal binnenkort een tutorial maken.

Overigens werkt het mailen via mijn smartphone ook prima, met al mijn eigen domeinen waarvoor ik de mailserver van Synology gebruik. Op deze manier hoef ik dus helemaal geen relay-server te gebruiken, ook niet onderweg! Ik gebruik daarvoor als standaar smtp-server: smtp.gprs.t-mobile.nl
Moet je wel bij T-mobile zitten met je mobiel natuurlijk  :mrgreen:
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.984
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
« Reactie #29 Gepost op: 16 september 2011, 14:29:33 »
Dat smtp.gprs.t-mobile.nl instellen gaat wel een beetje vreemd.
Het duurt 10 minuten voordat je een reactie krijgt dat SSL niet werkt, overslaan en het werkt.
Waarom die 10 minuten geen enkele actie is mij onduidelijk.
Maar nu het eenmaal is ingesteld zijn mijn mobiele gebruikers bijzonder tevreden!
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs


 

Mailstation instellingen te complex? Blijkbaar voor mij wel.

Gestart door MarcelklimBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 1609
Laatste bericht 22 december 2012, 10:17:38
door Marcelklim
mailstation en hibernate

Gestart door palrobBoard Mail Station

Reacties: 78
Gelezen: 27092
Laatste bericht 09 november 2014, 11:27:09
door Basalt
MailStation - Aanmaken aliases via DSM

Gestart door markdarkBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 1496
Laatste bericht 20 september 2011, 22:11:48
door iChristiaan
SPK: MailStation Plus (MailStation add-on)

Gestart door markdarkBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 40
Gelezen: 18668
Laatste bericht 28 oktober 2011, 17:05:49
door Robert Koopman
Mailstation for dummies

Gestart door RusynBoard Mail Server

Reacties: 2
Gelezen: 862
Laatste bericht 28 november 2022, 14:45:37
door Briolet