Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: GerardR op 09 augustus 2011, 17:01:21

Titel: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 09 augustus 2011, 17:01:21
Mailstation pakket 2 is geïnstalleerd.
Ik beschik over een eigen domein naam.
In mailserver instellingen staat smtp inschakelen aangevinkt. Als domeinnaam staat hier vermeld"<eigendomeinnaam.nl> Bij instellingen voor e-mailontvangst staat IMAP en POP3 ingeschakeld.
In routerinstelingen staan poort 25 en 110 open. Alleen bij poort 25 verschijnt na testen het bericht "mislukt". (Instellingen in routers gecontroleerd en in orde)
In mailstation 2 (conform handleiding) staat als smtp server: "localhost" en smtp port 25.
Verzenden van emailberichten is geen probleem. Inkomende berichten komen niet in de mailbox.
Als ik een externe pop3 mailaccount installeer is ontvangst en verzenden geen probleem.

Is er iemand die het probleem herkent danwel een oplossing heeft?
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: Robert Koopman op 09 augustus 2011, 17:19:55
Eigenlijk doe ik het net zo en werkt het wel.
Heb ook poort 143 in mijn router gezet, gebruik alleen imap.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 09 augustus 2011, 17:36:07
dank voor de snelle reactie. Ik heb poort 143 ook in de router gezet. Ook deze poort geeft bericht "mislukt". Ook firewall nogmaals gecontroleerd. poorten staan open.
Ik ga verder op onderzoek morgen. Suggesties zijn welkom
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: Robert Koopman op 09 augustus 2011, 18:11:05
Staat het MX record goed?
Wijst deze naar jouw externe IP adres van je router?
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 09 augustus 2011, 18:55:26
Welke internetprovider heb je? Een aantal blokkeert poort 25 inwaarts.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 10 augustus 2011, 07:54:49
MX record verwijst naar eigen (externe) IP adres.
De provider is KPN. Geef poort 25 ook problemen voor inkomend mailverkeer op het mailstation?
Vanaf mailstation is uitgaand mailverkeer geen enkel probleem.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: Robert Koopman op 10 augustus 2011, 10:58:41
Ik vond een PDF van KPN over dit onderwerp.
Zie: http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf (http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf)
Misschien heb je er iets aan?
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 10 augustus 2011, 17:07:53
Citaat van: "Robert Koopman"
Ik vond een PDF van KPN over dit onderwerp.
Zie: http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf (http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf)
Misschien heb je er iets aan?

Daar heeft ie zeker wat aan, poort 25 wordt dus geblokt....
Wel top service van KPN overigens dat ze zelf een relayserver regelen voor de klanten. Kan Ziggo en UPC nog wat van leren
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 10 augustus 2011, 20:25:03
pdf file KPN had ik zelf ook al gevonden. Punt 2 en 3 van de notitie kan niet op deze wijze worden uitgevoerd. Ik heb  een thomson modem (experiabox) van KPN TG789vn. Hierin kan ik alleen poort 25 doorzetten. Tussen DS en en TG789 staat nog een linksys modem. Ook hier is poort 25 doorgezet. Alle andere toepassingen in de DS geen probleem. Alleen bij poort 25 blijf ik het testen van de poort krijgen "mislukt". Verzenden via SMTP en ontvangst/verzenden pop3 geen probleem.
Ontvangst van email smtp lukt nog steeds niet.
In ieder geval dank voor alle suggesties. Deze blijven welkom.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 10 augustus 2011, 22:27:45
Citaat van: "Gerard de Raaij"
Alleen bij poort 25 blijf ik het testen van de poort krijgen "mislukt".

Dat zal ook zo blijven, want die poort is geblokkeerd. Ik heb me ook al vaak het hoofd gebroken over een oplossing en veel naar oplossingen gezocht (zit bij Ziggo met hetzelfde probleem) maar er is volgens mij geen andere opties dan een betaalde relayserver. Ik vind het overigens wel gek dat de KPN-oplossing niet zou werken, waarom dragen ze deze dan aan? Misschien ff een belletje naar de helpdesk?
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 11 augustus 2011, 16:33:39
Ik heb met KPN gebeld. (standaard!)reactie: we dragen wel een oplossing aan maar ondersteunen het niet.
Navraag leert dat de experiabox TG789vn geleverd door KPN niet toestaat dat de NAPT instelling wordt gewijzigd. Leuk het aanbod van de relayserver maar het werkt niet omdat de instellingen van de TG789vn niet te wijzigen zijn.  
Kpn geeft op de website aan dat poort 25 altijd dicht staat, zie
http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... /a_id/9162 (http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9162)
Wat overigens wel werkt is het emailverkeer van en naar KPN/Planet e-mailadressen op de mailservers van KPN.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 11 augustus 2011, 20:30:27
Kun je je modem niet saboteren zodat je een nieuwe krijgt waar dat wel bij werkt  :D  :lol:
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: ovanheck op 11 augustus 2011, 22:53:41
Als je in het dns beheer van je domein een mx record aanmaakt die verwijst naar de smtp server van jouw provider (poort 25 die providers bijna allemaal blokkeren)
werkt het wel.
ik heb dat bij ziggo met succes toegepast.
Nu ontvang ik wel mail op mijn domein
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: Robert Koopman op 11 augustus 2011, 23:17:27
Maar hoe weet jouw provider dan dat deze mail voor jou is?

Heb ik dan geluk met UPC? Zij blokkeren poort 25 niet?
Onderweg met T-Mobile werkt het mailen niet, T-Mobile blokt poort 25 blijkbaar wel.
Maar via VPN naar de NAS, werk uitgaande mail weer wel  :D
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: ovanheck op 12 augustus 2011, 10:33:07
Citaat van: "Robert Koopman"
Maar hoe weet jouw provider dan dat deze mail voor jou is?

Heb ik dan geluk met UPC? Zij blokkeren poort 25 niet?
Onderweg met T-Mobile werkt het mailen niet, T-Mobile blokt poort 25 blijkbaar wel.
Maar via VPN naar de NAS, werk uitgaande mail weer wel  :D
Ik heb het na lang zoeken eens ergens op internet gevonden (google)
MX record aangemaakt met laag prioriteitsnummer en gewoon doorverwezen naar smtp server van ziggo
en met succes.
voor mobiel uitgaand mail verkeer hen ik een betaalde dienst relay bij dyndns in gebruik.
Je mag 150 mails per dag versturen en dat voor 19 dollar per jaar.
Bij mailstation kan ik gewoon mail wegsturen via de gebruikelijke manier zoals e-mail clients dat ook doen
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: Robert Koopman op 12 augustus 2011, 11:44:47
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 12 augustus 2011, 18:34:40
Citaat van: "ovanheck"
Citaat van: "Robert Koopman"
Maar hoe weet jouw provider dan dat deze mail voor jou is?

Heb ik dan geluk met UPC? Zij blokkeren poort 25 niet?
Onderweg met T-Mobile werkt het mailen niet, T-Mobile blokt poort 25 blijkbaar wel.
Maar via VPN naar de NAS, werk uitgaande mail weer wel  :D
Ik heb het na lang zoeken eens ergens op internet gevonden (google)
MX record aangemaakt met laag prioriteitsnummer en gewoon doorverwezen naar smtp server van ziggo
en met succes.
voor mobiel uitgaand mail verkeer hen ik een betaalde dienst relay bij dyndns in gebruik.
Je mag 150 mails per dag versturen en dat voor 19 dollar per jaar.
Bij mailstation kan ik gewoon mail wegsturen via de gebruikelijke manier zoals e-mail clients dat ook doen

Ik heb de smtp server van kpn toegevoegd in de dns als mx record.
Dit duurt even voordat dit verwerkt is. Na het testen geef ik wederom een reactie.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: ovanheck op 12 augustus 2011, 21:52:25
Citaat van: "Robert Koopman"
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
Hier voor jou een linkje

http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/ (http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/)

Inderdaad 19 dollar
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: GerardR op 13 augustus 2011, 07:36:46
Citaat van: "ovanheck"
Citaat van: "Robert Koopman"
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
Hier voor jou een linkje

http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/ (http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/)

Inderdaad 19 dollar

Alle goede suggesties ten spijt moet ook ik vaststellen dat het via de eigen provider KPN niet lukt. Dyn is een goede oplossing. Ikzelf kan eventueel ook gebruik maken van de e-mailservice bij hostnet. zie link:
http://www.hostnet.nl/email/email-overzicht.php (http://www.hostnet.nl/email/email-overzicht.php)
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: ovanheck op 14 augustus 2011, 15:16:14
Alle goede suggesties ten spijt moet ook ik vaststellen dat het via de eigen provider KPN niet lukt. Dyn is een goede oplossing. Ikzelf kan eventueel ook gebruik maken van de e-mailservice bij hostnet. zie link:
http://www.hostnet.nl/email/email-overzicht.php (http://www.hostnet.nl/email/email-overzicht.php)[/quote]

Nou  nog maar een keertje dan, ik heb het voor je na gekeken.
Ik heb een MX record aangemaakt in het DNS beheer van mijn hosting provider.
prioriteit 110 (dus niet de laagste) en daarin aangegeven smtp.ziggo.nl
naam van het record is gewoon de naam van je domein.
Zo komt mail gewoon op deze domein naam aan in mail station
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: corne op 19 augustus 2011, 23:31:40
Voor uitgaande mail kun je gewoon de standaard mail servers van Ziggo als relay gebruiken; smtp.ziggo.nl. Mail ontvangen via poort 25 werkt gewoon, dat wordt niet geblokkeerd. Het is dus nergens voor nodig om betaalde relay servers in te zetten als je bij Ziggo zit. Als je een mx record aanmaakt op de custom dns wat verwijst naar je externe ip nummer, en port 25 forward op je router naar het interne adres van je DS moet alles gewoon werken. Ik draai al jaren zo.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: ovanheck op 20 augustus 2011, 15:17:44
Citaat van: "corne"
Voor uitgaande mail kun je gewoon de standaard mail servers van Ziggo als relay gebruiken; smtp.ziggo.nl. Mail ontvangen via poort 25 werkt gewoon, dat wordt niet geblokkeerd. Het is dus nergens voor nodig om betaalde relay servers in te zetten als je bij Ziggo zit. Als je een mx record aanmaakt op de custom dns wat verwijst naar je externe ip nummer, en port 25 forward op je router naar het interne adres van je DS moet alles gewoon werken. Ik draai al jaren zo.
Dat klopt, ik gebruik de betaalde relayserver dan ook niet voor mailstation zoals tekst lijkt te vermoeden maar op mijn android mobiel met zakelijk abonnement waar ik geen inloggegevens van krijg.
Mailstation gebruikt gewoon ziggo als smtp relay
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: ijscoenman op 20 augustus 2011, 22:35:06
Hi,

Ik heb ook KPN en een eigen domeinnaam. Werkt goed. Ik heb bij de DNS administratie van mijn domein een MX 10 aangemaakt die verwijst naar smtp.domein.nl en een MX 20 aangemaakt die verwijst naar mailrelay.direct-adsl.nl. Ook dien je bij het A record van je domein.nl je ip adres in te vullen.

Op de mailserver vul je bij domein je eigen domeinnaam in dus domein.nl. In mailstation 2 heb ik dan als standaard smtp smarthost.direct-adsl.nl op poort 25.

Als je het zo instelt kom je op een externe mailserver van de KPN terecht.  Deze servers kunnen alle mail bij jouw thuisdomein afleveren.

Mijn probleem is dat mailstation niet popt. Ben benieuwd of je bovenstaande ook zo ingesteld krijgt en of het dan werkt en of je andere mailadressen dan evengoed blijven poppen.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: EricV op 10 september 2011, 17:00:53
Probeer in je DNS eens een PTR record toe te voegen. Als naam voeg je toe mail.[domeinnaam] en als inhoud doe je je IP-adres.
Bij mij heeft dit geholpen.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 12 september 2011, 20:33:24
Citaat van: "corne"
Voor uitgaande mail kun je gewoon de standaard mail servers van Ziggo als relay gebruiken; smtp.ziggo.nl. Mail ontvangen via poort 25 werkt gewoon, dat wordt niet geblokkeerd. Het is dus nergens voor nodig om betaalde relay servers in te zetten als je bij Ziggo zit. Als je een mx record aanmaakt op de custom dns wat verwijst naar je externe ip nummer, en port 25 forward op je router naar het interne adres van je DS moet alles gewoon werken. Ik draai al jaren zo.


Held!

 :mrgreen:

Nou is de volgende prangende vraag: kun je ook mail gebruiken van meerdere eigen domeinen gelijktijdig? Je kunt namelijk maar één domeinnaam invullen bij de settings van de mailserver in DSM
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: corne op 12 september 2011, 21:41:42
Volgens mij kun je maar 1 domain op Mail Station configureren. Wil je meerdere domeinen (of aliassen) gebruiken, dan zul je een alternatief moeten gebruiken.
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: iChristiaan op 13 september 2011, 10:09:02
Meerdere domeinen kan wel, zie http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=6591
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 14 september 2011, 22:17:42
Citaat van: "iChristiaan"
Meerdere domeinen kan wel, zie (...)

Thanks! Zie mijn vraag in dat draadje..
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: LukeVredeveld op 16 september 2011, 14:18:59
na wat klooien heb ik het meeste toch wel werkende. Ik zal binnenkort een tutorial maken.

Overigens werkt het mailen via mijn smartphone ook prima, met al mijn eigen domeinen waarvoor ik de mailserver van Synology gebruik. Op deze manier hoef ik dus helemaal geen relay-server te gebruiken, ook niet onderweg! Ik gebruik daarvoor als standaar smtp-server: smtp.gprs.t-mobile.nl
Moet je wel bij T-mobile zitten met je mobiel natuurlijk  :mrgreen:
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: Robert Koopman op 16 september 2011, 14:29:33
Dat smtp.gprs.t-mobile.nl instellen gaat wel een beetje vreemd.
Het duurt 10 minuten voordat je een reactie krijgt dat SSL niet werkt, overslaan en het werkt.
Waarom die 10 minuten geen enkele actie is mij onduidelijk.
Maar nu het eenmaal is ingesteld zijn mijn mobiele gebruikers bijzonder tevreden!
Titel: Re: Mailstation - geen ontvangst email eigen domein
Bericht door: markdark op 16 september 2011, 22:50:34
Citaat van: "ovanheck"
Citaat van: "Robert Koopman"
Goede tip van Dyndns! Ga ik uitzoeken.
Heb daar al een domein speciaal vanwege het hele Mailstation verhaal.
Alleen problemen met mijn iPhone gebruikers onderweg, als ik dat voor 19 dollar kan oplossen zou dat gweldig zijn.
Hier voor jou een linkje

http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/ (http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/)

Inderdaad 19 dollar

Kijk ook eens naar: www.dnsexit.com (http://www.dnsexit.com). Even goedkoop maar geen limiet op ontvangen van mail. En der bewaren je mails een aantal dagen als je nas down is.