Auteur Topic: MX records  (gelezen 4748 keer)

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
MX records
« Gepost op: 06 oktober 2010, 17:34:10 »
Ik wil mail instellen voor mijn syno 209+II
Ik heb een domein.nl zonder hosting.
echter wat voor MX records moet ik instellen om mail voor dit domein b.v. info@domein.nl naar mijn openbare ip nummer te laten sturen?
Ik heb het ooit eens werkend gehad maar sinds wisseling van telfort naar ziggo werkt het niet meer
wie heeft goede raad?
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline Nielsie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 30
Re: MX records
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2010, 20:36:34 »
Je zal het ip adres moeten veranderen naar je nieuwe ip adres.

op www.watismijnip.nl kan je je ip adres zien. Dat moet je instellen in je MX records.

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
Re: MX records
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2010, 21:26:10 »
Citaat van: "Nielsie"
Je zal het ip adres moeten veranderen naar je nieuwe ip adres.

op http://www.watismijnip.nl kan je je ip adres zien. Dat moet je instellen in je MX records.
Bedankt voor je raad maarrrr..

Zover was ik al!!
Dat heb ik al meerdere keren gedaan en een DNS resolve gedaan
Ziet er allemaal perfect uit ook de poorten in mijn router naar behoren geforward maar mail ontvangen ??
Nope!!
Zet ik de MX naar b.v. google apps dan werkt het wel
Dus nogmaals wie heeft hier ervaring mee?
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline Nielsie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 30
Re: MX records
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2010, 21:37:45 »
Hmm, nog geen ervaring zelf mee.

Krijg je je mail teruggebounced of 'verdwijnt' de mail ins blaue hinein?

Offline cyrus1977

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 27
  • -Ontvangen: 54
  • Berichten: 1.529
    • http://www.bonaerial.nl
MX records
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2010, 23:37:05 »
Meeste providers hebben de mail poorten 25, 110, 143 dichtZitten zet eens andere poorten open en test dan eens!
  • Mijn Synology: DS415
  • HDD's: 4
See http://www.bonaerial.nl
I am root. If you see me laughing, you better have a backup!
The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand.

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: MX records
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2010, 13:34:35 »
Hab je mailstation geinstalleerd?
Heb je authenticatie aanstaan?
Dan kan je alleen email ontvangen van buiten als de authenticatie correct is.
Als je MX record naar je Synology wijst, zal je van heel veel mailservers email krijgen, en dan kan je authenticatie niet gebruiken (of niet 1,2,3) ik zou dus eerst kijken of je dat uit kunt zetten.

Als je zelf email verstuurt naar je eigen domein (uiteraard van een ander From adres, bijv. gmail.com), wat krijg je dan terug?
Email hoort niet te verdwijnen, het komt aan of je krijgt een foutmelding terug.

Heb je in de log files op je synology gezien of er verkeer binnenkomt op poort 25?
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
Re: MX records
« Reactie #6 Gepost op: 07 oktober 2010, 14:37:35 »
Citaat van: "klen"
Hab je mailstation geinstalleerd?
Heb je authenticatie aanstaan?
Dan kan je alleen email ontvangen van buiten als de authenticatie correct is.
Als je MX record naar je Synology wijst, zal je van heel veel mailservers email krijgen, en dan kan je authenticatie niet gebruiken (of niet 1,2,3) ik zou dus eerst kijken of je dat uit kunt zetten.

Als je zelf email verstuurt naar je eigen domein (uiteraard van een ander From adres, bijv. gmail.com), wat krijg je dan terug?
Email hoort niet te verdwijnen, het komt aan of je krijgt een foutmelding terug.

Heb je in de log files op je synology gezien of er verkeer binnenkomt op poort 25?

Logfikles bekeken,,
Er komt niets binnen behalve de gebruikelijke ftp aanvragen al dan niet geoorloofd.
Mail verstuurd vanaf andere mail adressen komen niet aan dus met een foutmelding terug.
Poorten in de router staan juist.
Heb zelfs al een keer alle verkeer toegestaan naar het mail station maar ook dat geeft geen resultaat.
Volgens mij is het alleen het MX record bij leaseweb die niet goed staat.
Zet ik bij leaseweb dit MX record naar bv google apps dan komt mail op mijn domein gewoon aan bij google mail dan wel te verstaan
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: MX records
« Reactie #7 Gepost op: 07 oktober 2010, 21:39:33 »
Wat is dan je domein naam? Dan kan ik eens kijken wat de MX records zeggen en of ze goed staan.
En is authenticatie van je smtp server uit? (Bij Mailstation instellingen op de Synology admin pagina)
Als je het niet hier in het openbaar wil zeggen kan je mij ook een bericht sturen, ik vind het wel een interessant probleem dat makkelijk op te lossen moet zijn.

Heb je overigens een permanent ip adres? Of gebruik je een dynamisch dns provider voor je synology? Dan moet je een CNAME constructie gebruiken in je DNS records. Heb je een 2e MX record?

Succes
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157

Offline ovanheck

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
  • Berichten: 164
    • http://www.ovanheck.nl
Re: MX records
« Reactie #8 Gepost op: 07 oktober 2010, 22:02:42 »
Citaat van: "klen"
Wat is dan je domein naam? Dan kan ik eens kijken wat de MX records zeggen en of ze goed staan.
En is authenticatie van je smtp server uit? (Bij Mailstation instellingen op de Synology admin pagina)
Als je het niet hier in het openbaar wil zeggen kan je mij ook een bericht sturen, ik vind het wel een interessant probleem dat makkelijk op te lossen moet zijn.

Heb je overigens een permanent ip adres? Of gebruik je een dynamisch dns provider voor je synology? Dan moet je een CNAME constructie gebruiken in je DNS records. Heb je een 2e MX record?

Succes

Leuk dat je er zo wilt induiken
probeer maar eens op de domeinnaam die ik je mail
staat thans naar google met een c-name record uiteraard.
ik heb ziggo met een dynamisch ip adres en deze staat als a record dus zonder probleem syno te bereiken op ftp.
Authenticatie staat uit maar op dit moment is alles inactief tot ik de juiste mx record verwijzing heb incl c-name
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.


 

i.p.v. MX records wijzigen mail binnenhalen via pop3

Gestart door ddewitBoard Mail Station

Reacties: 6
Gelezen: 3698
Laatste bericht 09 februari 2013, 11:37:41
door bartmans99
MX records naar email provider instellen?

Gestart door Michiel1583Board Mailplus server en client

Reacties: 4
Gelezen: 2384
Laatste bericht 26 januari 2019, 17:06:41
door Erwin1
Niet gevonden DNS records doorsturen naar doorstuurserver(s)

Gestart door DSM'tjeBoard DNS server

Reacties: 3
Gelezen: 5347
Laatste bericht 05 maart 2015, 08:50:35
door DSM'tje
Problemen bij het opzetten van mailserver (MX records)

Gestart door Tim__Board Mail Station

Reacties: 20
Gelezen: 9492
Laatste bericht 21 augustus 2013, 16:00:04
door Tim__
DNS records DDNS (myds.me) aanpassen

Gestart door UnderlyingglitchBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 1
Gelezen: 1055
Laatste bericht 20 september 2019, 12:25:33
door Briolet