Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: OutintheBlue op 06 januari 2018, 01:28:27
-
Goedemorgen,
Ik ben onlangs overgestapt van Telfort naar Ziggo icm met een verhuizing. Langzamerhand ben ik zaken opnieuw aan het instellen, maar het lukt met niet om mijn mail via Mailstation binnen te halen.
Ik heb een een e-mail adres bij een externe partij (interIP) waar ik via Mailstation de mail van hun server op de NAS download en waar ik dan via Outlook op de PC en via iOS de mail mail binnenhaal. Dus m.i. was het zo dat, wanneer ik mijn NAS verbinding zou hebben met het internet van Ziggo, de mail gewoon net als voorheen binnengehaald zou moeten worden, maar helaas werkt dit om een of andere reden niet.
Ik heb het account in Mailstation al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar bij het opslaan geeft ie aan: Verbindingsfout! (Kon de server niet bereiken).
Wat vergeet ik en/of doe ik fout? Moet ik iets instellen in het Ziggo modem zodat deze de mail binnenhaalt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ronald
-
Over welke porten loopt dit verkeer? Elke provider heeft een eigen beleid met het blokkeren van spam/privacy gevoelige poorten.
-
Ehh... Nog geen poorten ingesteld. Dan zal dat het probleem zijn?
Weet iemand hoe dit in te stellen op een Ziggo modem en welke poorten?
-
Welke poorten weet Ziggo, die info zal wel op de site van Ziggo staan en ook hoe je poorten moet forwarden op de router.
-
Om mail met pop3 op te halen hoef je geen port forwards in te stellen, het initiatief komt immers van de nas.
-
Dus m.i. was het zo dat, wanneer ik mijn NAS verbinding zou hebben met het internet van Ziggo, de mail gewoon net als voorheen binnengehaald zou moeten worden,…
Mail ophalen zou inderdaad gewoon moeten blijven werken. Alleen mail versturen naar een externe partij via poort 25 kan problemen geven bij Ziggo.
-
Inderdaad, zo dacht ik ook, maar bij mij dus niet. En mijn kleine mailbox raakt vol op de server...
-
Ik heb e.e.a. ingesteld volgens de stappen hieronder. Dit heb ik ooit zelf eens bewerkt uit een stappenplan in een ander topic. Hier lukte het altijd mee, maar misschien zijn dingen veranderd of voor Ziggo gebruikers juist even anders?
Iemand die het wel werkend heeft icm Ziggo?
Op basis van DSM 5.2
Vooraf:
- Eén of meedere gebuikers aangemaakt
- “User Home Service” ingechakeld.
Installatie: eerst MailServer, dan MailStation pakket uit het package center.
Instellingen Mailserver
1. SMTP tab
✓ SMTP inschakelen
Accounttype: lokale gebruikers
✓ SMTP-verificatie inschakelen
✓ Authorisatie voor LAN-verbindingen negeren
Domeinnaam: DiskStation
Poort: 25
Maximumgrootte per e-mail: 10 mb
✓ SMTP-SSL inschakelen
Poort: 588
✓ SMTP-verificatie inschakelen
Poort: 587
SMTP Relay knop
✓ SMTP Relay inschakelen
Server: smtp.telfort.nl
Poort: 25
✓ Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@telfort.nl
Wachtwoord: xxx
2. POP/IMAP tab
✓ IMAP inschakelen
✓ IMAP SSL/TLS inschakelen
Instellingen Mailstation
1. Start Mailstation en log in met het admin account
2. Kies rechtsboven voor “Beheerdersinstellingen” en vervolgens naar POP3- Serverinstellingen
3. Zet het vinkje aan bij "De gebruiker toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3-server"
4. Zet de ontvangstinterval op 5 minuten
5. Klik op opslaan
6. Klik op uitloggen
7. Log opnieuw in, maar nu met je eigen (niet admin) account.
8. Kies rechtsboven voor “Instellingen” en klik op de SMTP-serverinstellingen
9. Zet vinkje achter: SMTP TLS-beveiligde verbinding inschakelen
10. Klik op de “POP3” tab.
11. Via het + teken links onder kun je hier de verschillende mailaccoounts toevoegen, zoals je dit ‘vroeger’ in bijvoorbeeld Outlook hebt ingesteld.
12. Zorg dat je bij ieder account als SMTP server “localhost” geselecteerd hebt.
Server naam: <naam van jouw Syno machine>
* Poort: 25
* Gebruikers naam: <naam van Syno gebruiker die mail ophaalt met POP3>
* Wachtwoord: <wachtwoord van bovenstaande gebruiker>
Bij het instellen van het imap-account binnen Outlook zie je rechtsonder (althans bij Outlook 2010) een knop 'meer instellingen' Klik hierop; dan zie je een aantal tabbladen waarmee je de wijzigingen voor mapnamen kunt doorgeven.
-
Kijk eens in andere draadjes naar problemen met pop. (trefwoord "fetchall"). Ik zou het in elk geval niet in de oude pop settings zoeken. Die blijven onveranderd bij een andere provider.
-
Daar word ik nog niet echt wijzer uit. Is er niemand hier die Ziggo heeft en dit wel voor elkaar heeft?
-
Ik heb het account in Mailstation al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar bij het opslaan geeft ie aan: Verbindingsfout! (Kon de server niet bereiken).
Die foutmelding krijg je dus in Roundcube, als je de "POP3 server-instellingen" bewaart?
Je hoort daar "succesvol opgeslagen" te krijgen.
Ik krijg dat ook als ik foutieve pop3 instellingen invul.
Het lijkt haast wel alsof Roundcube niet met je IMAP server op de nas kan praten.
Ik zou alle mail en mail gebruiker instellingen op de nas nog eens goed nalopen, wellicht heb je tijdens het foutzoeken toch onbedoeld wat veranderd.
-
Of heb je misschien in Roundcube onder SMTP-serverinstellingen geen "localhost" maar de Telfort server staan?
-
Hoi,
Nee die staat op Localhost gewoon.
Ben alles al tich keer nagelopen en ook gezocht naar een (actueler) stappenplan, maar niet gevonden... Iemand?
-
Ik heb ook mailadressen bij InterIp en een Ziggo abo.
Gebruik je mail.interip.nl bij pop3-server en poort 995?
-
Hoi,
Met jou moet ik dus even alle instellingen doorlopen.
Ik had pop3.domeinnaam.nl insgesteld, zoals dit ook stond op mijn bevestigingsbrief destijds.
Zojuist even pop3.interip.nl geprobeerd maar geen resultaat.
Poort 995 inderdaad. Moet ie dan ook op het Ziggo modem open worden gezet?
Groet, Ronald
-
Om mail met pop3 op te halen hoef je geen port forwards in te stellen, het initiatief komt immers van de nas.
-
Heb je de nas al eens opnieuw opgestart?
-
Yup. Hij is al een paar keer van plek verhuisd. Nu ook n.a.v. jouw bericht even opnieuw opgestart, geen verschil. :'(
-
Die foutmelding krijg je dus in Roundcube, als je de "POP3 server-instellingen" bewaart?
Je hoort daar "succesvol opgeslagen" te krijgen.
Dit is inderdaad je probleem?
-
Dit is inderdaad mijn probleem.
Of beter gezegd: was.
Vanavond is het eindelijk gelukt. Ik besloot het eens in een andere hoek te zoeken. Ben alle instellingen van de NAS bij langs gelopen. Wat bleek? Om wat voor reden dan ook, per ongeluk of bewust stond bij Netwerk de DNS server handmatig geconfigureerd. :wtf: En die is dus nooit aangepast toen ik mijn NAS op Ziggo aansloot ::). Wat bij Telfort 192.168.1.254 was, is bij Ziggo 192.168.178.1 :o
Dus er kon gewoon nooit verbinding gemaakt worden! Even op automatisch gezet en hoppa... de mails stroomden binnen!!
Pffff.... Zo simpel maar zo ver weg kan de oplossing dus zijn.... :
Ik had het al bijna opgegeven.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de bijdragen en de hulp :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Ik hoop dat wellicht iemand hier t.z.t. uiteindelijk ook iets aan heeft, om ook hieraan te denken bij het verhuizen naar een andere provider.
-
Fijn dat het is opgelost :thumbup:
-
Mooi. Ik had al aangegeven dat het probleem niet in mail kon zitten. Pop is pop en dat maakt niet uit vanaf welke locatie je dat doet.