Auteur Topic: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald  (gelezen 7030 keer)

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Gepost op: 06 januari 2018, 01:28:27 »
Goedemorgen,

Ik ben onlangs overgestapt van Telfort naar Ziggo icm met een verhuizing. Langzamerhand ben ik zaken opnieuw aan het instellen, maar het lukt met niet om mijn mail via Mailstation binnen te halen.
Ik heb een een e-mail adres bij een externe partij (interIP) waar ik via Mailstation de mail van hun server op de NAS download en waar ik dan via Outlook op de PC en via iOS de mail mail binnenhaal. Dus m.i. was het zo dat, wanneer ik mijn NAS verbinding zou hebben met het internet van Ziggo, de mail gewoon net als voorheen binnengehaald zou moeten worden, maar helaas werkt dit om een of andere reden niet.
Ik heb het account in Mailstation al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar bij het opslaan geeft ie aan: Verbindingsfout! (Kon de server niet bereiken).
Wat vergeet ik en/of doe ik fout? Moet ik iets instellen in het Ziggo modem zodat deze de mail binnenhaalt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ronald

  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline wopper

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 52
  • Berichten: 424
    • http://www.robdehoog.nl
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2018, 10:11:28 »
Over welke porten loopt dit verkeer? Elke provider heeft een eigen beleid met het blokkeren van spam/privacy gevoelige poorten.
  • Mijn Synology: 916+

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2018, 10:19:32 »
Ehh... Nog geen poorten ingesteld. Dan zal dat het probleem zijn?
Weet iemand hoe dit in te stellen op een Ziggo modem en welke poorten?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1342
  • -Ontvangen: 7805
  • Berichten: 43.226
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2018, 10:47:21 »
Welke poorten weet Ziggo, die info zal wel op de site van Ziggo staan en ook hoe je poorten moet forwarden op de router.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 129
  • -Ontvangen: 121
  • Berichten: 617
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2018, 11:10:43 »
Om mail met pop3 op te halen hoef je geen port forwards in te stellen, het initiatief komt immers van de nas.
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2629
  • Berichten: 16.289
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2018, 11:41:24 »
Dus m.i. was het zo dat, wanneer ik mijn NAS verbinding zou hebben met het internet van Ziggo, de mail gewoon net als voorheen binnengehaald zou moeten worden,…

Mail ophalen zou inderdaad gewoon moeten blijven werken. Alleen mail versturen naar een externe partij via poort 25 kan problemen geven bij Ziggo.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2018, 13:15:33 »
Inderdaad, zo dacht ik ook, maar bij mij dus niet. En mijn kleine mailbox raakt vol op de server...
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2018, 13:49:45 »
Ik heb e.e.a. ingesteld volgens de stappen hieronder. Dit heb ik ooit zelf eens bewerkt uit een stappenplan in een ander topic. Hier lukte het altijd mee, maar misschien zijn dingen veranderd of voor Ziggo gebruikers juist even anders?
Iemand die het wel werkend heeft icm Ziggo?

Op basis van DSM 5.2
Vooraf:
- Eén of meedere gebuikers aangemaakt
- “User Home Service” ingechakeld.
Installatie: eerst MailServer, dan MailStation pakket uit het package center.
Instellingen Mailserver
1. SMTP tab
✓ SMTP inschakelen
Accounttype: lokale gebruikers
✓ SMTP-verificatie inschakelen
✓ Authorisatie voor LAN-verbindingen negeren
Domeinnaam: DiskStation
Poort: 25
Maximumgrootte per e-mail: 10 mb

✓ SMTP-SSL inschakelen
Poort: 588
✓ SMTP-verificatie inschakelen
Poort: 587

SMTP Relay knop
✓ SMTP Relay inschakelen
Server: smtp.telfort.nl
Poort: 25
✓ Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@telfort.nl
Wachtwoord: xxx

2. POP/IMAP tab
✓ IMAP inschakelen
✓ IMAP SSL/TLS inschakelen

Instellingen Mailstation

1. Start Mailstation en log in met het admin account
2. Kies rechtsboven voor “Beheerdersinstellingen” en vervolgens naar POP3- Serverinstellingen
3. Zet het vinkje aan bij "De gebruiker toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3-server"
4. Zet de ontvangstinterval op 5 minuten
5. Klik op opslaan
6. Klik op uitloggen
7. Log opnieuw in, maar nu met je eigen (niet admin) account.
8. Kies rechtsboven voor “Instellingen” en klik op de SMTP-serverinstellingen
9. Zet vinkje achter: SMTP TLS-beveiligde verbinding inschakelen
10. Klik op de “POP3” tab.
11. Via het + teken links onder kun je hier de verschillende mailaccoounts toevoegen, zoals je dit ‘vroeger’ in bijvoorbeeld  Outlook hebt ingesteld.
12. Zorg dat je bij ieder account als SMTP server “localhost” geselecteerd hebt.


Server naam: <naam van jouw Syno machine>
* Poort: 25
* Gebruikers naam: <naam van Syno gebruiker die mail ophaalt met POP3>
* Wachtwoord: <wachtwoord van bovenstaande gebruiker>

Bij het instellen van het imap-account binnen Outlook zie je rechtsonder (althans bij Outlook 2010) een knop 'meer instellingen' Klik hierop; dan zie je een aantal tabbladen waarmee je de wijzigingen voor mapnamen kunt doorgeven.
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2629
  • Berichten: 16.289
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2018, 14:12:18 »
Kijk eens in andere draadjes naar problemen met pop. (trefwoord "fetchall"). Ik zou het in elk geval niet in de oude pop settings zoeken. Die blijven onveranderd bij een andere provider.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #9 Gepost op: 08 januari 2018, 00:07:47 »
Daar word ik nog niet echt wijzer uit. Is er niemand hier die Ziggo heeft en dit wel voor elkaar heeft?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 129
  • -Ontvangen: 121
  • Berichten: 617
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #10 Gepost op: 08 januari 2018, 19:27:37 »
Ik heb het account in Mailstation al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar bij het opslaan geeft ie aan: Verbindingsfout! (Kon de server niet bereiken).
Die foutmelding krijg je dus in Roundcube, als je de "POP3 server-instellingen" bewaart?
Je hoort daar "succesvol opgeslagen" te krijgen.
Ik krijg dat ook als ik foutieve pop3 instellingen invul.
Het lijkt haast wel alsof Roundcube niet met je IMAP server op de nas kan praten.

Ik zou alle mail en mail gebruiker instellingen op de nas nog eens goed nalopen, wellicht heb je tijdens het foutzoeken toch onbedoeld wat veranderd.
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 129
  • -Ontvangen: 121
  • Berichten: 617
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #11 Gepost op: 08 januari 2018, 19:33:49 »
Of heb je misschien in Roundcube onder SMTP-serverinstellingen geen "localhost" maar de Telfort server staan?
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #12 Gepost op: 08 januari 2018, 21:12:39 »
Hoi,
Nee die staat op Localhost gewoon. 
Ben alles al tich keer nagelopen en ook gezocht naar een (actueler) stappenplan, maar niet gevonden... Iemand?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline yvink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #13 Gepost op: 09 januari 2018, 09:34:28 »
Ik heb ook mailadressen bij InterIp en een Ziggo abo.

Gebruik je mail.interip.nl bij pop3-server en poort 995?
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 3 x WD2003FYYS
  • Extra's: DSM 6.1.4

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe provider... Mail wordt niet binnegehaald
« Reactie #14 Gepost op: 09 januari 2018, 22:53:43 »
Hoi,
Met jou moet ik dus even alle instellingen doorlopen.

Ik had pop3.domeinnaam.nl insgesteld, zoals dit ook stond op mijn bevestigingsbrief destijds.
Zojuist even pop3.interip.nl geprobeerd maar geen resultaat.

Poort 995 inderdaad. Moet ie dan ook op het Ziggo modem open worden gezet?

Groet, Ronald
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001


 

RAID Config en schijven met data migreren naar nieuwe NAS

Gestart door jurgen21vBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 10
Gelezen: 14238
Laatste bericht 19 april 2012, 13:06:56
door jurgen21v
Leuke nieuwe gadget van TapaTalk? ;-)

Gestart door m4v3r1ckBoard The lounge

Reacties: 0
Gelezen: 722
Laatste bericht 07 juli 2017, 16:12:37
door m4v3r1ck
Nieuwe NAS met nieuwe harddisks + overnemen settings oude nas

Gestart door AsterixxxBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 1288
Laatste bericht 09 november 2017, 10:51:42
door Birdy
Nieuwe Synology router / meshpoint (expansion unit)

Gestart door BabyloniaBoard Synology Router

Reacties: 8
Gelezen: 1809
Laatste bericht 17 september 2022, 16:11:56
door Babylonia
Cloud Sync na nieuwe installatie Windows OS

Gestart door Martin-MBoard Cloud Sync

Reacties: 0
Gelezen: 236
Laatste bericht 18 september 2023, 14:07:31
door Martin-M