Auteur Topic: POP3 ophalen doet het niet meer  (gelezen 23831 keer)

Offline redneck eyeball

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 247
Re: POP3 ophalen doet het niet meer
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2012, 09:45:34 »
ja, die update is er een week geleden al gekomen. Die lost het POP3 probleem op.

Offline brunod

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
Re: POP3 ophalen doet het niet meer
« Reactie #61 Gepost op: 19 september 2012, 21:12:35 »
Helaas nog steeds hetzelfde bij mij (geldt trouwens ook voor de IMAP poort).

Na de laastste update moet ik de mail station service dagelijks restarten om POP of IMAP verkeer mogelijk te maken.....

Dus nog steeds is het wachten op een (niewuwe) oplossing van Synology.
En voorlopig nog steeds maar de mail server service uit en weer inschakelen. Is sneller dan een volledige reboot. zucht...

Raymann

  • Gast
Re: POP3 ophalen doet het niet meer
« Reactie #62 Gepost op: 20 september 2012, 08:06:15 »
Hier ook dagelijks herstart ik de mail server.... Drama!

Offline Theet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 75
    • http://www.lendering.org
Antivirus Essential - Cronjob
« Reactie #63 Gepost op: 20 september 2012, 08:56:13 »
Mijn mailserver stopte de afgelopen twee weken in het weekend, op zaterdag, daarna kon ik de IMAP ineens niet meer benaderen.

Na een tip en wat uitleg van een systeembeheerder heb ik Cronjob Editor geïnstalleerd (3th party package) en gekeken welke taak(en) hij start op het moment dat mijn MailServer eruit klapt.
Met Cronjob (linux) kun je taken inplannen wanneer de Synology iets uit moet voeren, net als bij
Windows Takenplanner.

Ik heb Antivirus Essential niet actief staan, omdat hij erg veel CPU geruikt, maar er stond wel een job in die op zaterdagnacht om ca. 0.00u gestart wordt. Deze job heb ik gestopt en bekijk of
de MailServer er nu niet meer uitklapt. Mogelijk wil de Synology deze taak starten terwijl het package niet actief is, waardoor het package MailServer moeilijkheden krijgt/hikt, of gooit het Antivirus Essential pakket roet in het eten bij mensen die het pakket actief hebben staan.

Cronjob stopped: /var/packages/AntiVirus/target/bin/synoavscan --all

[ Gespecificeerde bijlage is niet beschikbaar ]cronjob.jpg[/attachment:z11y93gw]

Mijn advies: stop het package Antivirus Essential en kijk of de MailServer dan wel in de lucht blijft, er niet na ieder (uur) eruit vliegt. Proberen kan geen kwaad...

Offline Theet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 75
    • http://www.lendering.org
Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
« Reactie #64 Gepost op: 21 september 2012, 23:17:33 »
Ik heb inmiddels gekeken en het bleek dat de MailStation er al uit klapt voordat de cronjob
"Antivirus Essential" start. Ik vond een job die twee keer per week kijkt naar het updaten van packages. Die kan wel even wachten, dus heb ik deze uitgeschakeld. De job voor het package Antivirus heb ik weer ingeschakeld.

Onderstaande regel heb ik uitgeschakeld voor de test:

/usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg (lijkt iets te zijn voor het pakket Python of SABnzbd...)

We kijken weer verder of dit mogelijk de oorzaak is van het uitvallen van de MailServer en dat
IMAP niet meer bereikbaar is.

Raymann

  • Gast
Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
« Reactie #65 Gepost op: 22 september 2012, 09:21:37 »
Citaat van: "Theet"
Ik heb inmiddels gekeken en het bleek dat de MailStation er al uit klapt voordat de cronjob
"Antivirus Essential" start. Ik vond een job die twee keer per week kijkt naar het updaten van packages. Die kan wel even wachten, dus heb ik deze uitgeschakeld. De job voor het package Antivirus heb ik weer ingeschakeld.

Onderstaande regel heb ik uitgeschakeld voor de test:

/usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg (lijkt iets te zijn voor het pakket Python of SABnzbd...)

We kijken weer verder of dit mogelijk de oorzaak is van het uitvallen van de MailServer en dat
IMAP niet meer bereikbaar is.

Het is de NTP server, al een week gedraaid zonder, dan is er geen IMAP probleem. Zodra je deze weer aanzet begint de ellende weer. Zou wel graag met de NTP willen draaien om ook de IP Cam software te kunnen draaien.

Offline Theet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 75
    • http://www.lendering.org
Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
« Reactie #66 Gepost op: 22 september 2012, 11:44:52 »
Citaat van: "Raymann"
Het is de NTP server, al een week gedraaid zonder, dan is er geen IMAP probleem. Zodra je deze weer aanzet begint de ellende weer. Zou wel graag met de NTP willen draaien om ook de IP Cam software te kunnen draaien.

Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.984
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
« Reactie #67 Gepost op: 22 september 2012, 11:56:16 »
Citaat van: "Theet"
Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Dat vraag ik mij ook al een tijdje af.
Ik heb beide actief en geen problemen.
Lijkt wel een probleem bij de two-bay modellen?
Of kan dat niet uitmaken?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline redneck eyeball

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 247
Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
« Reactie #68 Gepost op: 22 september 2012, 12:32:11 »
Citaat van: "Theet"
Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Dat heeft te maken met Dovecot en 'time moving backwards'

Raymann

  • Gast
Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
« Reactie #69 Gepost op: 22 september 2012, 12:34:49 »
Citaat van: "Theet"
Citaat van: "Raymann"
Het is de NTP server, al een week gedraaid zonder, dan is er geen IMAP probleem. Zodra je deze weer aanzet begint de ellende weer. Zou wel graag met de NTP willen draaien om ook de IP Cam software te kunnen draaien.

Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Ik ook, geen idee hoe het kan. Dit kwam aan het licht toen ik een ticket had aangemaakt en synology de tip gaf dit uit te zetten. Echter al een week niets meer van synology gehoord. Als dit zo blijft zet ik mij. 2bay aan de straat.

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: POP3 ophalen doet het niet meer
« Reactie #70 Gepost op: 24 september 2012, 06:49:03 »
Ook ik moet op mijn nieuwe DS213+ mailserver regelmatig herstarten. DS211J gaf geen probleem.
Vervelend. ik hoop dat Synology dit snel oplost.

Citaat van: "Raymann"
Hier ook dagelijks herstart ik de mail server.... Drama!
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: POP3 ophalen doet het niet meer
« Reactie #71 Gepost op: 25 september 2012, 15:05:35 »
Ik heb de tijdsinstelling vanochtend vroeg op handmatig gezet, dwz geen synchronisatie meer met een NTP server. Tot op heden geen last meer. Zou de NTP server toch de boosdoener zijn?

Citaat van: "Gerard de Raaij"
Ook ik moet op mijn nieuwe DS213+ mailserver regelmatig herstarten. DS211J gaf geen probleem.
Vervelend. ik hoop dat Synology dit snel oplost.

Citaat van: "Raymann"
Hier ook dagelijks herstart ik de mail server.... Drama!
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline redneck eyeball

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 247
Re: POP3 ophalen doet het niet meer
« Reactie #72 Gepost op: 25 september 2012, 15:46:20 »
Citaat van: "Gerard de Raaij"
Ik heb de tijdsinstelling vanochtend vroeg op handmatig gezet, dwz geen synchronisatie meer met een NTP server. Tot op heden geen last meer. Zou de NTP server toch de boosdoener zijn?
Volgens Synology support wel ...
NTP uitschakelen lost het op, maar ze mogen het wel echt fixen natuurlijk.
Dat komt nog wel. Voorlopig de tijd handmatig laten staan.


 

Geent Pop3 instellingen

Gestart door olafBoard Mail Station

Reacties: 4
Gelezen: 2299
Laatste bericht 10 maart 2011, 23:56:05
door cyrus1977
Pop3

Gestart door _-_Robin_-_Board Mailplus server en client

Reacties: 12
Gelezen: 2494
Laatste bericht 25 juni 2020, 14:13:52
door _-_Robin_-_
pop3 email houdt er steeds mee op

Gestart door ThomassioBoard Mail Station

Reacties: 8
Gelezen: 3140
Laatste bericht 03 februari 2014, 14:44:51
door Briolet
pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN

Gestart door GerardRBoard Mail Station

Reacties: 47
Gelezen: 23444
Laatste bericht 08 november 2013, 14:42:21
door tijsbeer
Kan geen POP3-mail ontvangen

Gestart door arnorBoard Mail Station

Reacties: 7
Gelezen: 2884
Laatste bericht 20 december 2015, 21:51:32
door Basalt