Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: redneck eyeball op 31 augustus 2012, 16:02:36

Titel: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 31 augustus 2012, 16:02:36
Sinds de 4.1 installatie krijg ik Mailstation niet meer zo ver dat hij de POP3 mails wil gaan ophalen.
In de beta had ik dat probleem ook bij de installatie, maar dat heb ik toen opgelost gekregen door de POP3 account weg te gooien en opnieuw aan te maken.
Nu wil ook dat niet helpen.

Iemand enig idee ? Want ik heb mijn mails echt wel nodig ...
Ergens een log kunnen bekijken zou misschien al kunnen helpen, maar ik kan zo direct geen log vinden van Mailstation.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Robert Koopman op 31 augustus 2012, 16:34:37
Misschien Mailserver proberen?
Ik gebruik deze sinds de beta versie.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 31 augustus 2012, 17:04:37
Mailserver draait.
Ik haal POP3 mails op van een externe account. Al mijn mails bekijk ik dan via IMAP geconnect naar de mailserver.

Normaal gezien kan je POP3 accounts instellen en laten ophalen, dat configureren doe je via Roundcube.
Nu heb ik net gemerkt dat de TAB waar je dat kon doen er niet meer is in Roundcube !

Mailstation2 package verwijderen en herinstalleren heeft niet geholpen.
Hetzelfde geprobeerd met Mailserver package, helaas ...

Ik moet die TAB terug zien te krijgen, maar ik heb geen idee waar ik dat moet gaan zoeken.

Ik heb wel een tijd terug zitten spelen met die andere skin voor Roundcube, maar weer teruggezet naar de default voor ik met de 4.1Beta begon.
Het zal ongetwijfeld daarmee wel iets te maken hebben, maar hoe krijg ik het opnieuw goed ???
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Robert Koopman op 31 augustus 2012, 18:30:29
Heb je de laatste versie van Mailstation wel opgehaald?

Version: Mail Station 2.0-044
 
(2012/08/31)
 
Change log
1.Fixed an issue where the configuration of external POP3 mailbox settings were not present after you upgrade Mail Station.


Lijkt mij precies wat je mist?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Freez op 31 augustus 2012, 20:20:48
Hoi,

Ik heb dit probleem ook, heb jij het al opgelost?
Ik las dat dit in de beta ook zat maar de oplossing die ze daar aandragen werkt niet bij mij.

Erg lastig maar ik zoek nog wel even verder naar de oplossing.

Greetz
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 31 augustus 2012, 20:50:47
Ik heb het nog niet opgelost gekregen.
Mocht je het vinden, laat dan aub iets weten.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 31 augustus 2012, 21:22:52
Ik heb gevonden hoe jr de tab terug krijgt.

Log in op Roundcube als admin.
Ga naar admin settings en kies dat de gebruikers POP3 berichten mogen downloaden.

Dan heb je als gebruiker die tab terug.
Da's al iets ... maar helaas wil hij nog altijd geen POP3 berichten downloaden.

Ik zit dus nog altijd met de handen in het haar ... :roll:
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: zotteke1 op 31 augustus 2012, 22:32:11
Mijn pop-accounts zijn nog steeds zichtbaar in roundcube.

Echter wordt er geen mail binnen gehaald, dus hij doet ook niets! Voor de update naar 4.1 werkte het prima. Mails van na de update worden door de synology mailserver / roundcube niet opgehaald.

Er is wel verbinding tussen mijn outlook en synology mailserver / roundcube, wanneer ik een mail verwijder in Outlook is deze ook verwijderd in synology roundcube. En als ik een mail verstuur komt deze ook keurig bij de verzonden items te staan in outlook en synology mailserver / roundcube.

Dus ik loop tegen het probleem aan dat er geen mail opgehaald wordt van het pop-account.

(wat wordt er bedoeld met de tab en waar zou ik die dan moeten vinden als ik ingelogd ben als admin)

Alle tips om het weer werkend te krijgen zijn welkom.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Gijs47 op 31 augustus 2012, 22:32:39
Ik heb hetzelfde probleem.
het werkte goed totdat ik na installatie bij Package Center zag dat ik o.a Mailstation moest bijwerken. Daarna niets meer. Wel is de verbinding tussen mail cliënt en Mailstation ok. Ik kan mails deleten en verplaatsen en dat zie je dan ook in Roundcube terug.
Alleen er gaat niets naar buiten en er komt niets van buiten. Ik heb Mailstation en Mailserver opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd maar niets dus.
Eigenlijk wil ik wel weer terug naar de oude mailstation maar waar vind je die ?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Gijs47 op 31 augustus 2012, 22:58:04
@zotteke1
Ga in Roundcube (mailstation) naar Beheerdersinstellingen. Klik vervolgens op Pop3 serverinstellingen (links) in het rechterscherm vinkje plaatsen bij "De gebruiker toestaan ....."
Klik op Opslaan en ga naar Instellingen. Daar is dan een tabblad verschenen POP3
In de linkerkolom zie je onderaan een '+' daarmee kan je je accounts toevoegen
Succes
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 31 augustus 2012, 23:35:52
Dit blijkt een algemeen probleem te zijn.
Op het Engelse Synology forum loopt nu ook een thread hierover, we zijn dus niet de enige met dit probleem.

Zijn er mensen die ook gebruik maken van externe POP3 accounts en waar het wel werkt ?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: GeJee op 01 september 2012, 02:53:27
Mijn pop-accounts zijn nog steeds zichtbaar in RoundCube, echter krijg ik geen connectie meer tussen de DS en mijn Apple Mail programma, zeker net zo frustrerend. En ik vrees dat als eenmaal de connectie weer terug is ik ook dan tegen het probleem aan loop dat er geen mail opgehaald wordt van de pop accounts.

Maar zijn er meer die geen connectie meer hebben tussen de DS en hun client na de update naar DS4.1 en de update van mailstation ?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: robroos57 op 01 september 2012, 10:26:48
Ik heb het zelfde probleem. Geen POP fetching meer.

Ook alle stappen geprobeerd. Interval op 0, 1 en 5 minuten maakt niet uit.

Bij aanmaken van een nieuw account lijkt het erop dat er eenmalig een connectie wordt gemaakt, maar blijkbaar gaat die fout. Daarna zie ik geen traffic meer.
Helaas is m'n netwerk sniffer niet beschikbaar , dus kon geen trace maken van het verkeer.

Heb een support ticket aangemaakt.
Adviseer iedereen dit te doen. Dat verhoogt de druk op het support team om oplossing te vinden.

Dit is een PRIO 1 issue naar mijn mening.

Dit stelt ook de bestelling van m'n volgende DS413 of DS412+ uit.....
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: whoopi op 01 september 2012, 12:47:48
Bij mij exact hetzelfde probleem. Geen mail wordt verstuurd en ontvangen van POP3 accounts...  :evil:

Alles werkte prima tot de update van Mailstation en de update DSM van 4.0 > naar 4.1

Wie o wie heeft de oplossing..... ??? :roll:
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Vinnyboy op 01 september 2012, 17:22:57
Ik heb het zelfde probleem.
Eerst dacht ik het is rustig op de mail. tot ik vanmorgen de link maakte tussen de update naar DS4.1 en de update van mijn mail station.
Ik kan geen mail meer ophalen via POP3. Heb de instellingen na gelopen.
Volgens mij was dit ook na de update naar 4.0! na een paar dagen kwam een update en werkte de mail weer.... Dus Synology is aan zet volgens mij... Wel lastig geen mail.

Iemand anders al een oplossing?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 01 september 2012, 18:12:16
Ik sinds de update die ik 31 augustus heb gedaan exact het zelfde probleem. Roundcube halt pop3 niet meer binnen.
Eerst heb ik de update voor DSM 4.1 geïnstalleerd daarna de updates van de diverse onderdelen en oa mail station.

Ik heb ondertussen mail station verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit heeft me in eerdere problemen ook geholpen. Echter deze keer was het niet de oplossing.

Ben er van overtuigd dat de update de oorzaak van het niet meer ophalen van de pop3 mail. :?

Heeft er iemand een work-arround of een passende oplossing? Ik vrees dat Synology nog wel even op zich laat wachten. :cry:
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: zotteke1 op 01 september 2012, 19:18:46
Heb heden ochtend een support ticket aangemaakt bij Synology om het probleem te melden, wellicht als we dit allemaal doen dat het probleem ook bij Synology duidelijk wordt.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer < tijdelijke oplossing
Bericht door: whoopi op 01 september 2012, 19:19:05
Beste mensen,

Zojuist een tijdelijke oplossing gevonden op de engelstalige forum van Synology.

- Verwijder Mailstation2
- Installeer de vorige versie van Mailstation2.
  Deze vindt je op http://usdl.synology.com/download/packages/
- Hierna moet je als Admin de gebruikers toestemming geven om POP3 te gebruiken (het bekende vinkje)
- Hierna moet je de POP3 accounts opnieuw configureren.

Bij mij stromen de mailtjes weer binnen..  :D

Suc6 allemaal!
groet,
Marco
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 01 september 2012, 19:58:22
Hier ook versie 43 geïnstalleerd, de mails komen nu weer binnen.

Nu afwachten tot Synology met versie 45 komt.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Gijs47 op 01 september 2012, 20:12:42
En welke versie 43 gebruiken jullie dan? Er zijn er nogal wat ! Allemaal van 9 juli
Hoe weet ik welke ik moet hebben ?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: zotteke1 op 01 september 2012, 20:26:48
Via de link: http://usdl.synology.com/download/packa ... 29-043.spk (http://usdl.synology.com/download/packages/MailStation2-88f628x-20120629-043.spk)

Deze versie (MailStation2-88f628x-20120629-043.spk) heb ik terug geplaatst en het werkt nu weer als een zonnetje. Nu maar afwachten wanneer er een nieuwe update aankomt.

Succes en mail ze!!
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Gijs47 op 01 september 2012, 20:30:23
Ja die heb ik ook net gevonden en het werkt weer  :D  :D  :D  :D
Thx
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer < tijdelijke oplossing
Bericht door: Raymann op 01 september 2012, 21:31:32
Citaat van: "whoopi"
Beste mensen,

Zojuist een tijdelijke oplossing gevonden op de engelstalige forum van Synology.

- Verwijder Mailstation2
- Installeer de vorige versie van Mailstation2.
  Deze vindt je op http://usdl.synology.com/download/packages/
- Hierna moet je als Admin de gebruikers toestemming geven om POP3 te gebruiken (het bekende vinkje)
- Hierna moet je de POP3 accounts opnieuw configureren.

Bij mij stromen de mailtjes weer binnen..  :D

Suc6 allemaal!
groet,
Marco


Thanks alles werkt weer!!! :D
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: TheDisk op 01 september 2012, 23:22:52
Hier zelfde probleem en gelukkig! zelfde oplossinng. versie 43 opnieuw installeren en hij doet het weer!

TNHX!
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: GeJee op 02 september 2012, 08:28:46
Ik hoop toch op een spoedige oplossing. Zit nu in het buitenland en heb geen trek om dagelijks 14 mailaccounts via webmail af te gaan. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: robroos57 op 02 september 2012, 11:26:35
Werkt ook weer op DS409+.  Heb geen upgrade gedaan naar 044 versie. Geen zin om alle POP3 accounts weer opnieuw te moeten maken.

Jammer dat de fetchmail niet in de statistiek van de Mailserver te zien zijn.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 02 september 2012, 11:30:34
Bevestiging gekregen van Synology support.
Ze zijn er mee bezig. Het probleem zit mogelijk in hun binary.
Er komt snel een update.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: zotteke1 op 02 september 2012, 12:42:10
Heb een bericht gehad van Synology,
Dus ze lijken er mee bezig te zijn. Nu weer afwachten waar ze mee komen en wanneer de juiste update verschijnt.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Thank you for the inquiry.

Please send us a copy of your kernel log, the instructions have been mentioned in below.
The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system

[For user using DSM 3.0 or above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi)
3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index. ... nose=debug (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug)
4. Press Enter to save the file

Thanks for your help.

--
Best regards,
Persey Chen
----------------------------------------------------------------------------------------------

Heb ze tevens medegedeeld wat het huidige mailstation verwijderd heb en er een andere voor in de plaats geïnstalleerd heb. en dat het dan wel werkt.

Hallo Persy Chen,
 
1) I remove the MailStation package
2) I find the correct package from http://usdl.synology.com/download/packages/ (http://usdl.synology.com/download/packages/) I got the previous version of Mail Station 2 (i.e. MailStation2-88f628x-20120629-043.spk)
3) In the package centre, press 'Install/Update' and select the downloaded package. Install it.
 
Met vriendelijke groet,
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Rob de Tuinman op 02 september 2012, 17:32:08
Ik had dezelfde problemen..
Dankzij het forum niet geen onrustige vrouw meer..

Hartelijk dank voor de oplossing...
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: discorobinson op 02 september 2012, 21:34:52
hier dezelfde miserie die firma is voo mij part dikke bulshit aan worden
als dit weg gaat heeft het toch iemand gelezen men zegge het voort via facebook en twitter
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: zotteke1 op 03 september 2012, 08:14:42
Heb heden nacht weer een update van mijn support ticket ontvangen:

Er wordt aan een update gewerkt en wordt binnen een paar dagen verwacht.

----------------------------------------------------
Tanks for waiting and inconvenience.

We found the root of this POP3 issue and nog we are working on it.
We will update our package in these days and that will fix your problem.
Please wait for our update on the package.

Hope this could help.

--
Best regards,
Persey Chem
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 04 september 2012, 10:57:51
Nadat ik een downgrade had gedaan kreeg ik na een dag imap problemen met versie -43, op het internationale forum vond ik de volgende oplossing:
Working -44 method:

Downgrade to -43.

On shell of synology:
cp /var/packages/MailStation/target/bin/fetchmail ~/

Upgrade via DSM to -44

On shell of synology:
cp ~/fetchmail /var/packages/MailStation/target/bin/

Voila, working -44 release.


Na installatie en een reboot van DSM werkte alles weer.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: djrein86 op 04 september 2012, 14:56:46
Volgens mij is versie 045 uit. Heeft iemand deze al geïnstalleerd en getest?

- Rein
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 04 september 2012, 14:58:16
Ik ben hem NU aan het installeren !
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 04 september 2012, 15:06:09
Hmmm, op het einde loopt de download vast ...
http://usdl.synology.com/download/packa ... 03-045.spk (http://usdl.synology.com/download/packages/MailStation2-88f628x-20120903-045.spk)
manueel proberen geeft ook nog een foutmelding van de rechten.
En de website zelf is ook nog niet bijgewerkt ... we zijn te snel denk ik :)
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: whoopi op 04 september 2012, 15:15:25
Bij mij is versie 45 te zien, maar het downloaden is nog niet mogelijk. Via de website is deze versie nog niet te zien.

We zijn idd een bietje te snel  :D
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: discorobinson op 04 september 2012, 17:35:14
Er staat bij mij bijwerken maar kan deze nog niet downloaden
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 04 september 2012, 18:19:38
Hier doet hij 98%, althans, dat geeft hij aan.
Dan komt er een foutmelding.
De website is ook nog altijd niet bijgewerkt.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Theet op 04 september 2012, 19:08:12
Het zou mooi zijn dat ze in de update gelijk even de mogelijkheid inbouwen dat de inkomende mail poort geconfigureerd kan worden. (MailServer smtp) :-)
Titel: Re: POP3 ophalen doet het weer!!
Bericht door: jan.vriend op 04 september 2012, 20:56:11
Zojuist de update via Package Center opgehaald en geïnstalleerd. Resultaat : mijn Mailstation werkt weer op mijn 212+ !!  :D
Ik krijg mijn pop3 e-mails weer binnen.

Gr. Jan
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Maaijen op 04 september 2012, 21:05:58
Ik heb de Versie 45 geïnstalleerd maar het werkt nog steeds niet
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: discorobinson op 04 september 2012, 21:54:28
Hier bij mij nu toch kunnen bijwerken en downloaden was op nog geen minuut in orde de"45"
Email check en de mails stroomden binnen zonder er verder iets aan te doen
IK VRAAG ME AF HOE IS HET IN GODSNAAM MOGELIJK DAT MEN DE MENSEN EEN PAKKET LAAT BIJWERKEN EN DAT ER UITERLIJK NIETS OP TE MERKEN VALT??EN BEGIN NIET OVER INWENDIG WANT DAT WAS NOG SLECHTER??
Ik ben eens benieuwd wat een kritiek hier op komt
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Vinnyboy op 04 september 2012, 23:06:45
Update was de hele middag beschikbaar maar kon hem niet instaleren/downloaden.
Begin van de avond werkte het wel.
Zoals verwacht stroomden de mails binnen  :D
Het is wel een beetje slordig (zelfde probleem had ik bij DSM 4.0)maar aan de andere kant wie werkt er zonder fouten?
Wel vraag ik me af waarom een update op vrijdag middag word vrij gegeven? gevolgd door een weekend... Doe een update in het begin van de week zodat er sneller op fouten gereageerd kan worden. Misschien een les voor de volgende keer.
Titel: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: cyrus1977 op 04 september 2012, 23:55:56
Hou het een beetje netjes hier (niet schelden en niet alles in caps svp). Ik snap best dat je iets niet leuk vindt maar blijf kalm, haal adem :). Als je echt wilt dat ze er wat aan doen, file dan een ticket bij synology en in het Engels.


Sent from my iPad using Tapatalk HD (excuse my typo's)
Follow @micromaxi
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: GeJee op 05 september 2012, 06:25:22
Ik heb vanuit Turkije m'n mailstation geupdate en voilà ... de mails rollen weer binnen.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: discorobinson op 05 september 2012, 07:34:56
Ticket in het engels??? man,man toch als de mensen daar geen nederlands kennen waarom moeten wij dan engels kennen dan zijn die even stomn als ik
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 05 september 2012, 08:54:32
ook hier werkt alles weer zoals het hoort.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 05 september 2012, 11:02:27
Helaas ... met versie 045 heb ik (net zoals met v043) om het uur dat de IMAP verbinding verbroken wordt.
Heeft hier nog iemand last van ? Of is dit een lokaal probleem ?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 05 september 2012, 11:14:12
Citaat van: "redneck eyeball"
Helaas ... met versie 045 heb ik (net zoals met v043) om het uur dat de IMAP verbinding verbroken wordt.
Heeft hier nog iemand last van ? Of is dit een lokaal probleem ?

Ik heb hetzelfde probleem  :?
Na een reboot draait het weer zo lang als dat duurt. :(
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: zotteke1 op 05 september 2012, 11:46:32
Nieuwe update(045) gedraaid, vooralsnog loopt alles nog zoals het zou moeten. Maar we houden het in de gaten. Mochten er wijzigingen optreden laat ik het jullie weten.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 05 september 2012, 15:09:31
Citaat van: "Raymann"
Ik heb hetzelfde probleem  :?
Na een reboot draait het weer zo lang als dat duurt. :(
Hier lag hij er weer uit ... ik heb een support ticket aangemaakt.
Doe er ook maar eentje, hoe meer klachten ze krijgen hoe sneller ze reageren  :)
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: GerardR op 05 september 2012, 15:30:55
Citaat van: "zotteke1"
Nieuwe update(045) gedraaid, vooralsnog loopt alles nog zoals het zou moeten. Maar we houden het in de gaten. Mochten er wijzigingen optreden laat ik het jullie weten.

Ik had hetzelfde probleem. Zojuist wederom getest. Update 045 werkt bij mij vanaf hedenmorgen prima.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 05 september 2012, 16:27:29
Citaat van: "redneck eyeball"
Citaat van: "Raymann"
Ik heb hetzelfde probleem  :?
Na een reboot draait het weer zo lang als dat duurt. :(
Hier lag hij er weer uit ... ik heb een support ticket aangemaakt.
Doe er ook maar eentje, hoe meer klachten ze krijgen hoe sneller ze reageren  :)
Zojuist gedaan. Wil jij eens controleren of poort 143 (IMAP) geblokkeerd wordt zodra je mailstation problemen hebt?
Dit kan met http://www.canyouseeme.org (http://www.canyouseeme.org).

Hieronder mijn kopie ticket:
"After the new DSM firmware and the new mailstation -45, mailserver problems persist. I receive an error message "could not connect to IMAP-server. Login to DSM en switch IMAP on at mailserversettings" (translation of the error message on the screen dump)
Durring this error message port 143 is blocked somehow, tested with http://www.canyouseeme.org (http://www.canyouseeme.org).
After rebooting DSM server, all problems are cleared email is rushing in. Port 143 is open again.

After a few hours mailstation is not working anymore. Before the non-working mailstation, the mailstation gets slow."
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 05 september 2012, 17:07:14
Hmmm, ik kan nu wel poort 143 zien, ik zal dat straks eens testen wanneer ik die foutmelding krijg.
Wat ik zie is voortdurend een foutmelding in Outlook dat de IMAP connectie weg is.
Wanneer ik op OK druk, dan wordt de connectie hersteld en komen de e-mails weer binnen.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 06 september 2012, 08:56:30
Citaat van: "redneck eyeball"
Hmmm, ik kan nu wel poort 143 zien, ik zal dat straks eens testen wanneer ik die foutmelding krijg.
Wat ik zie is voortdurend een foutmelding in Outlook dat de IMAP connectie weg is.
Wanneer ik op OK druk, dan wordt de connectie hersteld en komen de e-mails weer binnen.

Misschien helpt het wanneer je de NPT time server opnieuw synct, wees er in ieder geval zeker van dat deze aan staat.
Dit commentaar kreeg ik van support. Na een verse sync met de NPT server (en eerdere reboots) was mijn probleem verholpen. Dus misschien eerst een sync en daarna een reboot dan hoop ik dat je probleem  is verholpen. :wink:
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 06 september 2012, 10:09:08
Support vroeg mij om een debug bestand aan de leveren, dat heb ik ze deze ochtend doorgestuurd.
Bestand aangemaakt op het moment dat poort 143 niet meer reageerde.

Ik heb nu de NTP eens opnieuw gestart, je weet nooit ...
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 06 september 2012, 21:20:34
Sinds die NTP sync geen IMAP probleem meer gezien  :D
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 08 september 2012, 09:52:05
Probleem is terug... Truck met NTP server sync heeft ook zijn kracht verloren.... Wat nu?
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: brunod op 12 september 2012, 19:34:12
Hetzelfde bij mij (geldt trouwens ook voor de IMAP poort). Ik probeer zoveel mogelijk..

Downgrade naar v43 hielp maar even reboots helpen maar kort.
Het enige wat helpt is het herstarten van de mailserver service.

Dus: Wachten op een oplossing van Synology. En voorlopig maar de mail server service uit en weer inschakelen. Is sneller dan een volledige reboot.  zucht...
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: :) Joey op 12 september 2012, 20:09:57
net een update gedaan van de mailstation en het werkte de mail stroomt weer binnen. De update kwam automatische, in de loop vd dag binnen op mijn nas.  Synology heeft dus een update gestuurd. top  :D  :D
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 13 september 2012, 09:45:34
ja, die update is er een week geleden al gekomen. Die lost het POP3 probleem op.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: brunod op 19 september 2012, 21:12:35
Helaas nog steeds hetzelfde bij mij (geldt trouwens ook voor de IMAP poort).

Na de laastste update moet ik de mail station service dagelijks restarten om POP of IMAP verkeer mogelijk te maken.....

Dus nog steeds is het wachten op een (niewuwe) oplossing van Synology.
En voorlopig nog steeds maar de mail server service uit en weer inschakelen. Is sneller dan een volledige reboot. zucht...
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: Raymann op 20 september 2012, 08:06:15
Hier ook dagelijks herstart ik de mail server.... Drama!
Titel: Antivirus Essential - Cronjob
Bericht door: Theet op 20 september 2012, 08:56:13
Mijn mailserver stopte de afgelopen twee weken in het weekend, op zaterdag, daarna kon ik de IMAP ineens niet meer benaderen.

Na een tip en wat uitleg van een systeembeheerder heb ik Cronjob Editor geïnstalleerd (3th party package) en gekeken welke taak(en) hij start op het moment dat mijn MailServer eruit klapt.
Met Cronjob (linux) kun je taken inplannen wanneer de Synology iets uit moet voeren, net als bij
Windows Takenplanner.

Ik heb Antivirus Essential niet actief staan, omdat hij erg veel CPU geruikt, maar er stond wel een job in die op zaterdagnacht om ca. 0.00u gestart wordt. Deze job heb ik gestopt en bekijk of
de MailServer er nu niet meer uitklapt. Mogelijk wil de Synology deze taak starten terwijl het package niet actief is, waardoor het package MailServer moeilijkheden krijgt/hikt, of gooit het Antivirus Essential pakket roet in het eten bij mensen die het pakket actief hebben staan.

Cronjob stopped: /var/packages/AntiVirus/target/bin/synoavscan --all

[attachimg=0:z11y93gw]cronjob.jpg[/attachment:z11y93gw]

Mijn advies: stop het package Antivirus Essential en kijk of de MailServer dan wel in de lucht blijft, er niet na ieder (uur) eruit vliegt. Proberen kan geen kwaad...
Titel: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
Bericht door: Theet op 21 september 2012, 23:17:33
Ik heb inmiddels gekeken en het bleek dat de MailStation er al uit klapt voordat de cronjob
"Antivirus Essential" start. Ik vond een job die twee keer per week kijkt naar het updaten van packages. Die kan wel even wachten, dus heb ik deze uitgeschakeld. De job voor het package Antivirus heb ik weer ingeschakeld.

Onderstaande regel heb ik uitgeschakeld voor de test:

/usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg (lijkt iets te zijn voor het pakket Python of SABnzbd...)

We kijken weer verder of dit mogelijk de oorzaak is van het uitvallen van de MailServer en dat
IMAP niet meer bereikbaar is.
Titel: Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
Bericht door: Raymann op 22 september 2012, 09:21:37
Citaat van: "Theet"
Ik heb inmiddels gekeken en het bleek dat de MailStation er al uit klapt voordat de cronjob
"Antivirus Essential" start. Ik vond een job die twee keer per week kijkt naar het updaten van packages. Die kan wel even wachten, dus heb ik deze uitgeschakeld. De job voor het package Antivirus heb ik weer ingeschakeld.

Onderstaande regel heb ik uitgeschakeld voor de test:

/usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg (lijkt iets te zijn voor het pakket Python of SABnzbd...)

We kijken weer verder of dit mogelijk de oorzaak is van het uitvallen van de MailServer en dat
IMAP niet meer bereikbaar is.

Het is de NTP server, al een week gedraaid zonder, dan is er geen IMAP probleem. Zodra je deze weer aanzet begint de ellende weer. Zou wel graag met de NTP willen draaien om ook de IP Cam software te kunnen draaien.
Titel: Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
Bericht door: Theet op 22 september 2012, 11:44:52
Citaat van: "Raymann"
Het is de NTP server, al een week gedraaid zonder, dan is er geen IMAP probleem. Zodra je deze weer aanzet begint de ellende weer. Zou wel graag met de NTP willen draaien om ook de IP Cam software te kunnen draaien.

Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???
Titel: Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
Bericht door: Robert Koopman op 22 september 2012, 11:56:16
Citaat van: "Theet"
Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Dat vraag ik mij ook al een tijdje af.
Ik heb beide actief en geen problemen.
Lijkt wel een probleem bij de two-bay modellen?
Of kan dat niet uitmaken?
Titel: Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
Bericht door: redneck eyeball op 22 september 2012, 12:32:11
Citaat van: "Theet"
Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Dat heeft te maken met Dovecot en 'time moving backwards'
Titel: Re: Antivirus niet de oorzaak van problemen MailServer
Bericht door: Raymann op 22 september 2012, 12:34:49
Citaat van: "Theet"
Citaat van: "Raymann"
Het is de NTP server, al een week gedraaid zonder, dan is er geen IMAP probleem. Zodra je deze weer aanzet begint de ellende weer. Zou wel graag met de NTP willen draaien om ook de IP Cam software te kunnen draaien.

Ik vraag mij af wat de relatie is met de NTP server en de MailServer... en waarom de de MailServer hierdoor uitvalt....???

Ik ook, geen idee hoe het kan. Dit kwam aan het licht toen ik een ticket had aangemaakt en synology de tip gaf dit uit te zetten. Echter al een week niets meer van synology gehoord. Als dit zo blijft zet ik mij. 2bay aan de straat.
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: GerardR op 24 september 2012, 06:49:03
Ook ik moet op mijn nieuwe DS213+ mailserver regelmatig herstarten. DS211J gaf geen probleem.
Vervelend. ik hoop dat Synology dit snel oplost.

Citaat van: "Raymann"
Hier ook dagelijks herstart ik de mail server.... Drama!
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: GerardR op 25 september 2012, 15:05:35
Ik heb de tijdsinstelling vanochtend vroeg op handmatig gezet, dwz geen synchronisatie meer met een NTP server. Tot op heden geen last meer. Zou de NTP server toch de boosdoener zijn?

Citaat van: "Gerard de Raaij"
Ook ik moet op mijn nieuwe DS213+ mailserver regelmatig herstarten. DS211J gaf geen probleem.
Vervelend. ik hoop dat Synology dit snel oplost.

Citaat van: "Raymann"
Hier ook dagelijks herstart ik de mail server.... Drama!
Titel: Re: POP3 ophalen doet het niet meer
Bericht door: redneck eyeball op 25 september 2012, 15:46:20
Citaat van: "Gerard de Raaij"
Ik heb de tijdsinstelling vanochtend vroeg op handmatig gezet, dwz geen synchronisatie meer met een NTP server. Tot op heden geen last meer. Zou de NTP server toch de boosdoener zijn?
Volgens Synology support wel ...
NTP uitschakelen lost het op, maar ze mogen het wel echt fixen natuurlijk.
Dat komt nog wel. Voorlopig de tijd handmatig laten staan.