Auteur Topic: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN  (gelezen 23563 keer)

Offline robroos57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #15 Gepost op: 03 september 2013, 22:48:28 »
Wim,

ik ervaar hetzelfde.  Sinds dit weekend problemen, leek 1 dag goed te gaan, maar nu weer mis.

Ik denk dat we in ieder geval moeten melden bij Synology.

Het is in ieder geval niet duidelijk hoe het komt, ik heb inmiddels Mailstation package teruggezet, maar probleem blijft.

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #16 Gepost op: 03 september 2013, 23:35:26 »
Dag Robroos

Ik denk niet dat het aan de synology ligt. Ik draai bij mezelf en bij mijn zus exact dezelfde configuratie DS110j met DSM3.2 en mailstation zelfde versies.
Ik op Ziggo feilloos
mijn zus bij KPN (via oud hetnet adres) met problemen sinds begin augustus, naar wat we nu weten.

Ik deed vanavond enkel de reset en de mails kwamen binnen, daarna blokkeerde knpmail weer de testmail van mezelf maar de maal van kpn kwam wel door. merkwaardig.
Morgen ga ik proberen om de mail zelf te poppen met thunderbird, zonder tussenkomst van de synology. Uns kijken of dat werkt.
Ik denk echt een KPN probleem. Wat lastig in dit draadje maar ik heb nog geen problemen bij andere proverders gehoord (buiten het feil van initieel lastig instellen van alles, maar als hjet loopt, dan blijft het lopen) Bij mij dus al 2 jaar goed, bij ziggo

Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #17 Gepost op: 04 september 2013, 08:18:33 »
Ter info Bij mij speelt het bij HETNET accounts die nu ondergebracht zijn bij KPN
Is dit bij jullie ook zo?

Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #18 Gepost op: 04 september 2013, 17:06:50 »
Dag allemaal

Snel de test gedaan: Thunderbird op de PC geïnstalleerd en daar een account aangemaakt waarbij ik rechtstreeks pop naar pop.kpnmail.nl op poort 110.

En warempel: de mail komt nu wel binnen....................................

Het lijkt dus toch aan synology te liggen.
Ik gebruik :

DSM3.2
Mailstation 20111125-038

Ik weet het, oude pakketten maar in combinatie met mijn DS110J een stabiele werkende combinatie, totdat KPN de mailboxen ging veranderen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn dan????
Wat nu?

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Online Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.980
    • http://www.dwvbb.nl
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #19 Gepost op: 04 september 2013, 18:01:43 »
Zelfs versie 4.3 kan nog op een 110j draaien.
Zou dat minder stabiel draaien dan versie 3.2?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #20 Gepost op: 04 september 2013, 19:54:41 »
Klopt wellicht, alleen als ik op DSM3.2 een nieuwere versie Mail Station draaide kon ik met IMAP geen contact leggen met de mailboxen. Dat wil je natuurlijk niet. Met thunderbird bleef hij hangen bij "mailserver mogelijkheden controleren". Zonder contact te krijgen met de mailbox op de synology.

Dat was 2 jaar geleden, ik heb na 2 nassen te testen dus besloten om bij de oude versie te blijven die wel goed werkte. Maar ik weet niet hoe het nu staat met het mailstation.
Wie draait dus DS110J met nieuwere versie DSM en/of Mail Station. En daarbij ook nog eens, wie zegt dan het probleem met KPN dan de wereld uit is....

Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #21 Gepost op: 04 september 2013, 22:17:35 »
Regelmatige reset met telnet is de enige oplossing zolang kpn niets doet!
Of foward naar imap adres op mailserver nas.
Van kpn medewerker begrepen dat structuur in mailverwerking op pop mailserver is gewijzigd. Ik kom tot de conclusie dat het niet aan synology ligt, tenzij zij te weten komen wat kpn heeft veranderd.
Waarom komen mailberichten dan wel binnen op nas na een telnet reset op de server van kpn? Op mailstation gebeurt dan niets!
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #22 Gepost op: 04 september 2013, 22:50:15 »
Nog een test.
Ik zit bij Ziggo, ik heb dus in MailStation op de NAS een POP mail adres erbij gemaakt die de mail popt van mijn zus bij KPNMAIL,  EN DAT WERKT WEL

Dus zou je van extern KPN wel kunnen poppen dan? Ik kan het vanuit mijn ziggo acount met Thunderbird op de PC en met MailStation op de NAS.

Ik moet toch eens proberen om bij mijn zus via de KPN account de mail met thunderbird binnen te halen...... Dat gaat niet vanavond lukken, dat duurt langer, dan moet ik even er naartoe rijden.

Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #23 Gepost op: 05 september 2013, 05:46:20 »
Controleer eerst even of haar account al over is naar de nieuwe mailserver.
Eigenlijk is het belachelijk dat wij met work arounds het probleem trachten op te lossen.
Het is KPN die aan de slag moet! De bug moet er uit!
Dames en heren specialisten bij KPN laat u niet langer belachelijk maken door uw afdeling list en bedrog (=klantenservice).
Waarom komt mail wel binnen na reset met telnet op uw server? De oorzaak moet toch te vinden zijn?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #24 Gepost op: 05 september 2013, 06:58:32 »
Hoe zie ik dat : dat de account op de nieuwe mailserver draait.
Ik zie nl wel dat er ruimt is voor 500mb opslag
Is dat het?

Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #25 Gepost op: 05 september 2013, 07:11:29 »
Hoe zie ik dat : dat de account op de nieuwe mailserver draait.
Ik zie nl wel dat er ruimt is voor 500mb opslag
Is dat het?

Wim
als je 500 mb opslag ziet dan zit je in de nieuwe opmgeving, was 30 mb
layout is gewijzigd. balk bovenaan: kpn logo email, agenda contacten, naam box, instellingen etc.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #26 Gepost op: 05 september 2013, 17:28:42 »
****Informatie update******
Vanmiddag wederom telefonisch contact met KPN. Vanuit derde lijn aanpassingen gedaan in emailstructuur en op verzoek van KPN getest. Resultaat voor mijn 3e en 4e box die recent zijn overgezet vooralsnog negatief. Dit zojuist telefonisch gemeld aan KPN. Wederom wordt actie ondernomen.
Tijdens laatste telefoongesprek eindelijk een eerlijk antwoord!
KPN heeft problemen met een groot aantal mailboxen van ex planet klanten. Het gaat fout met de aliassen die nog de toevoeging planet hebben. Er moet dan door "de derde lijn bij KPN" een aanpassing plaatsvinden.
wordt vervolgd.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline robroos57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #27 Gepost op: 05 september 2013, 21:41:32 »
Vreemd, 

ik heb het probleem zowel met een pop.planet.nl  mailbox met daarin alleen xxx@planet.nl mail, daar blijven ook random mails hangen.

Op de pop.kpnmail.nl  krijg ik diverse mails binnen geforward vanuit diverse andere domeinen, sommige mails blijven hangen, andere niet, met zelfde forward adres.

Weet iemand waar de fetchmail log van de synology is te vinden, dan wel te activeren ? Dan kan ik misschien zien wat fetchmail terug krijgt van KPN

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #28 Gepost op: 05 september 2013, 22:34:02 »
1) mail box bij mijn zus is nieuw (500mb)
2) thunderbird op pc geïnstalleerd popt moeiteloos van pop3.hetnet.nl en van pop.kpnmail.nl
3) bij tijd en wijle krijg ik ook RoundCube aan het werk. IK heb op een gegeven moment de mail van persoon A toegevoegd bij Persoon B, mails verstuurt en persoon A weer verwijdert.Ook met pop3.hetnet.nl en pop.kpnmail.nl getest, verder als gebruikers naam A en A@hetnet.nl geprobeert.

Het lijkt nu te werken, waarom weet ik niet.
Eens een paar dagen afwachten, ik heb enkel veel meel vanuit mijn hotmail adres naar kpn gestuurd. Die bleef eerst hangen, nu komt die mail binnen, Kijken wat andere mails gaan doen.

Mail poppen vanuit KPN verbinding is problematisch. Omdat ik mijn eigen NAS ook nog had ingesteld gisteren op mail poppen bij mijn zus, zijn alle mails die ik als testmail gebruikt heb feilloos binnen gekomen bij mezelf. Het lijkt erop dan van buiten KPN mail poppen wel goed (ofwel beter) gaat.

Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline robroos57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #29 Gepost op: 06 september 2013, 16:28:16 »
Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden.
Oorzaak is toch echt bij KPN.
Nadat ik log van fetchmail heb aangezet kreeg ik volgende messages in log :

fetchmail: starting fetchmail 6.3.17 daemon
fetchmail: 1 message for xxxxxxxx@kpnmail.nl at pop.kpnmail.nl (2321 octets).
fetchmail: skipping message xxxxxxxx@kpnmail.nl@pop.kpnmail.nl:1 not flushed
fetchmail: 2 messages (2 seen) for xxxxxxxx@kpnmail.nl at pop.kpnmail.nl (5766 octets).
fetchmail: skipping message xxxxxxxx@kpnmail.nl@pop.kpnmail.nl:1 not flushed
fetchmail: skipping message xxxxxxxx@kpnmail.nl@pop.kpnmail.nl:2 not flushed


De 2e message heb ik naar mijn account gestuurd na de eerste pol van fetchmail.  Die kan dus nog niet gezien zijn, terwijl fetchmail wel zegt : (2 seen).
Dit duidt erop dat er iets niet in orde is met de mailbox handling van KPN. Ik heb de mails tenslotte nog niet gezien... Heb de verbose optie van de log nog niet aangezet.

Om probleem op te lossen heb ik optie fetchall in de configuratie voor de fetchmail van de betreffende users gezet.
Dat gaat als volgt

Telnet naar Syn
Login met root
cd /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext

edit <username>_fetch bestand

wijzig poll statement zodat fetchall optie wordt toegvoegd, ziet er dan als volgt uit :

poll "pop.kpnmail.nl" with protocol POP3 and port 110:
        user "xxxxxxx@kpnmail.nl" pass "######" is "<username>" here
        fetchall
        no keep


Save en stop en start mailstation.

Als ik tijd heb ga ik fetchmail verbose log nog aanzetten en kijken wat de exacte commands en responses zijn, maar voorlopig duidt eea. op fout bij KPN in het plaatsen van mij mails in mailbox.

Succes.



 

Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...

Gestart door whoopiBoard Mail Station

Reacties: 9
Gelezen: 2763
Laatste bericht 27 juni 2018, 19:16:35
door whoopi
Geent Pop3 instellingen

Gestart door olafBoard Mail Station

Reacties: 4
Gelezen: 2337
Laatste bericht 10 maart 2011, 23:56:05
door cyrus1977
Pop3

Gestart door _-_Robin_-_Board Mailplus server en client

Reacties: 12
Gelezen: 2524
Laatste bericht 25 juni 2020, 14:13:52
door _-_Robin_-_
Met POP3 mail ophalen van Synology met Outlook?

Gestart door Maurice_69Board Mailplus server en client

Reacties: 9
Gelezen: 2455
Laatste bericht 28 december 2019, 20:59:18
door Maurice_69
Pop3 account kan niet ingesteld worden

Gestart door Gijs47Board Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1592
Laatste bericht 05 oktober 2011, 22:41:00
door Gijs47