Auteur Topic: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN  (gelezen 23597 keer)

Offline tijsbeer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #45 Gepost op: 07 november 2013, 11:15:50 »
Nou, wat mij betreft niet hoor :o

Aangezien robroos57 half september meldde dat dit probleem veroorzaakt wordt door een verouderde versie van fetchmail (die standaard geen UIDL benut, ondanks dat de server van KPN correct meldt dat UIDL gebruikt dient te worden), lijkt het me een slotje op dit onderwerp verre van aan de orde...!

Daarenboven is dit mijns inziens dus ook niet iets wat KPN zich zou moeten aantrekken; hun mailserver reageert immers correct.

Ik heb Synology ongeveer een maand geleden al via het support-formulier gevraagd of er zicht is op het upgraden van fetchall (en RoundCube), maar daar kreeg ik een standaard "we zullen ernaar kijken, maar eigenlijk zeggen we hier helemaal niets mee" antwoord op. Toen ik daarop reageerde met de vraag of, en zo ja wanneer, ik daadwerkelijk actie kon verwachten, kreeg ik geen antwoord meer  :x

Misschien is het een idee als iedereen die deze problemen ondervindt er eens een berichtje richting Synology aan waagt? Misschien worden ze dán wakker? :|
  • Mijn Synology: DS2413+
  • HDD's: 12 x ST3000DM001
  • Extra's: UPS

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 63
  • Berichten: 490
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #46 Gepost op: 08 november 2013, 13:25:48 »
Nou, wat mij betreft niet hoor :o

Aangezien robroos57 half september meldde dat dit probleem veroorzaakt wordt door een verouderde versie van fetchmail (die standaard geen UIDL benut, ondanks dat de server van KPN correct meldt dat UIDL gebruikt dient te worden), lijkt het me een slotje op dit onderwerp verre van aan de orde...!

Daarenboven is dit mijns inziens dus ook niet iets wat KPN zich zou moeten aantrekken; hun mailserver reageert immers correct.

Ik heb Synology ongeveer een maand geleden al via het support-formulier gevraagd of er zicht is op het upgraden van fetchall (en RoundCube), maar daar kreeg ik een standaard "we zullen ernaar kijken, maar eigenlijk zeggen we hier helemaal niets mee" antwoord op. Toen ik daarop reageerde met de vraag of, en zo ja wanneer, ik daadwerkelijk actie kon verwachten, kreeg ik geen antwoord meer  :x

Misschien is het een idee als iedereen die deze problemen ondervindt er eens een berichtje richting Synology aan waagt? Misschien worden ze dán wakker? :|
IK deel je opvatting niet!
De oorzaak van het probleem ligt bij KPN  door de wijziging/vernieuwing mailservers KPN en nergens anders. Dit is door KPN erkend! Lees alle berichten in dit topic eens goed alvorens ongenuanceerd te stellen dat de mailservers van KPN correct reageren.
Dat door middel van een work around (FETCHALL) een oplossing wordt gevonden zegt niets over de oorzaak.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 * WD30EFRX (SHR)
  • Extra's: RT2600ac

Offline tijsbeer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #47 Gepost op: 08 november 2013, 14:42:21 »
Uiteraard heb ik het complete topic gelezen; hieruit blijkt absoluut niet eenduidig dat een fout bij KPN de oorzaak van dit specifieke probleem is, laat staan dat men dit erkent. Ze hebben enorm veel tegenslag gehad bij de upgrade van het mailplatform (o.a. met aliassen), maar dit valt daar niet onder!

Want nu men na maanden eindelijk alle narigheid heeft opgelost, en iedereen met willekeurige POP-clients (persoonlijk getest met Windows Mail, Outlook, Apple Mail, Thunderbird, Android- en iOS-telefoons, om maar wat te noemen) weer vrolijk de juiste mails ophaalt, blijkt het bij gebruik van een Synology nog niet te werken zoals het hoort... ::)

Dus nogmaals: mijns inziens blijkt uit de laatste post van robroos57 (onderbouwd en wel) toch tamelijk duidelijk wat de oorzaak is: de fetchmail-versie die Synology meelevert is zó oud dat deze niet meer snapt wat de gemoderniseerde KPN-servers bedoelen.

Ik vraag me dus af op basis waarvan jij ongenuanceerd stelt dat dit wél aan KPN ligt?

Overigens hoef je, als je op het laatste bericht in een topic reageert, niet per sé dat complete bericht te quoten, maar dat terzijde ;)
  • Mijn Synology: DS2413+
  • HDD's: 12 x ST3000DM001
  • Extra's: UPS


 

Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...

Gestart door whoopiBoard Mail Station

Reacties: 9
Gelezen: 2768
Laatste bericht 27 juni 2018, 19:16:35
door whoopi
Met POP3 mail ophalen van Synology met Outlook?

Gestart door Maurice_69Board Mailplus server en client

Reacties: 9
Gelezen: 2463
Laatste bericht 28 december 2019, 20:59:18
door Maurice_69
Geent Pop3 instellingen

Gestart door olafBoard Mail Station

Reacties: 4
Gelezen: 2343
Laatste bericht 10 maart 2011, 23:56:05
door cyrus1977
Pop3

Gestart door _-_Robin_-_Board Mailplus server en client

Reacties: 12
Gelezen: 2528
Laatste bericht 25 juni 2020, 14:13:52
door _-_Robin_-_
Pop3 account kan niet ingesteld worden

Gestart door Gijs47Board Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1595
Laatste bericht 05 oktober 2011, 22:41:00
door Gijs47