Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: DanielV_ op 17 mei 2013, 16:32:07

Titel: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: DanielV_ op 17 mei 2013, 16:32:07
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het versturen van mails vanuit Mail Station i.c.m. Mail Server van Synology. De Synology beschikt over DSM 4.2 en ik beschik ook over een domeinnaam. Helaas heb ik geen vast IP vanuit een particulier UPC abonnement, dus maak ik tevens ook gebruik van de Synology DDNS service.

Hieronder de configuratie van Mailserver. Bij domein staat mijn domein ingevuld (heb ik in de screenshot even vervangen voor mijndomein.com). SMTP staat ingesteld op de smtp server van UPC (smtp.upcmail.nl:25)

[attach=1]

Ook heb ik de externe DNS ingesteld. Echter heb ik hier wat problemen mee, gezien ik geen A record mag aanmaken naar de DDNS service. Ik heb nu dus mijn dynamische IP adres ingesteld op een A record (UPC veranderd het IP niet dagelijks).

[attach=2]

Mails ontvangen gaat perfect.

[attach=3]

Instellingen MailStation:

[attach=4]

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, en gaat het daarom niet goed. Ik hoor graag van jullie of de settings correct zijn, en of er meer mensen zijn die problemen hebben met de relay naar UPC.

Alvast bedankt!  :)
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: LukeVredeveld op 17 mei 2013, 20:39:54
Moet je geen authenticiatie gegevens invullen als je UPC als smtp server gebruikt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: Robert Koopman op 17 mei 2013, 21:10:42
Nee, dat hoeft niet. Je zit al op het UPC netwerk.
Ik heb dit tot een maand geleden gebruikt, ik zoek morgen even mijn schermprintje op .
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: Basalt op 17 mei 2013, 22:16:18
Hallo Daniel,

Voor Mail Station laat je alleen de beheerdersinstellingen zien, wat heb je ingesteld voor de gewone gebruiker waarmee je mail uitleest?

Als smtp-server zou je "localhost" kunnen proberen.

Groeten,
Erik.
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: LukeVredeveld op 17 mei 2013, 23:32:03
Je zit al op het UPC netwerk.

Dat zegt niks. Bij ziggo moet het wel namelijk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: Robert Koopman op 18 mei 2013, 00:10:36
Maar we hebben het over UPC, daar hoeft het niet.
Morgen plaatje van mijn oude instelling zoeken, net vandaag een schijf in mijn laptop vervangen waar het opstond.
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: Robert Koopman op 18 mei 2013, 10:24:46
Plaatje gevonden.

[attachimg=1]

Met deze instellingen heeft het bij mij voor bijna twee jaar prima gewerkt.
In Outlook bij de clients gaf ik als In- en Uitgaande servers mijn domeinnaam op.
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: nessacul op 21 mei 2013, 14:47:27
Robert,

Ik had hier ook problemen mee. Ik heb de domeinnaam aangepast. Dit moet de Servernaam zijn, zoals die in configuratiescherm > netwerk staat. In mijn geval is dit NAS.
Zie bijgaan screenshot:

Dit hielp in mijn geval.
Titel: Re: Probleem verzenden in Mailserver Synology
Bericht door: Basalt op 25 mei 2013, 13:03:09
Ik heb de domeinnaam aangepast. Dit moet de Servernaam zijn, zoals die in configuratiescherm > netwerk staat. In mijn geval is dit NAS.

Dit heb ik net zo. Maar dit kan je alleen doen als je externe e-mail server(s) gebruikt waar je de mails ophaalt met POP3 of IMAP. Als je zelf de mail server draait op je Syno, dus met je eigen domein, dan moet je uiteraard dat domein invullen.

Groeten,
Erik.