Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: Thomassio op 21 november 2013, 22:31:43
-
Ik heb net van UPC een nieuw modem gekregen (TC7200). Uiteindelijk heb ik via portforwarding alles werkend gekregen behalve roundcube. Ik kom wel in het inlogscherm van roundcube maar bij inloggen krijg ik steeds de fout melding dat ik de imap in de synology moet aanzetten (die staat aan). Het maakt niet uit of ik het interne ip-adres van de synology gebruik of mijn externe ip-adres. Alle benodigde poorten staan natuurlijk open en worden geforward!
Iemand enig idee........
-
roundcube is toch gewoon webmail en heeft niets met IMAP te maken?
Ik ben persoonlijk wel over de IMAP functie van web-server te spreken. i.c.m. met een mail programma heb je roundcube dan niet eens nodig.
-
Roundcube is inderdaad webmail, maar het vreemde is dat ik via mijn synologyserver wel mijn mail kan binnenhalen met andere emailprogramma's, maar niet met roundcube!
-
Ik ben net ook begonnen met een mailserver en mail station. Ook ik krijg deze melding. Ben benieuwd of je de oplossing al gevonden hebt.
Bij mij werkt het ook niet via mijn mailprogramma (outlook) zowel niet met IMAP als Pop3
Jeroen
-
Probleem is inderdaad opgelost. Mijn nieuwe netwerk is veranderd van intern ip-adres, maar mijn oude adres 192.168...... stond nog steeds in mijn roundcube config file. Via config editor in synology heb ik deze regel aangepast en sindsdien werkt het weer als vanouds.
-
Dank, bij mij is het op miraculeuze wijze gaan werken. (als in net zolang opties aan en uit vinken tot het werkt).