Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: christiaan op 07 januari 2012, 23:09:13
-
Wij zijn in het bezit van een synology 509+ maar gebruiken deze eigenlijk alleen als fileserver op ons kantoor. Ik heb zelf geprobeerd om mailstation werkend te krijgen maar dit is niet gelukt.
Nu zijn we op zoek naar een expert die, tegen een redelijke vergoeding, dit en nog enkele andere wensen kunnen realiseren om zo meer uit onze synology nas-server te halen. (regio Zwolle-Ommen-Hardenberg)
ik zie de reactie graag tegemoet
-
Dit ziet er mij vrij volledig uit:
http://ukdl.synology.com/ftp/packages/U ... on_enu.pdf (http://ukdl.synology.com/ftp/packages/UserGuide/MailStation_enu.pdf)
Probeer het en bij problemen kan je nog steeds vragen stellen.
Anders kan je op deze website boven in de rechterhoek op de link klikken en support vragen.
-
Dit ziet er mij vrij volledig uit:
http://ukdl.synology.com/ftp/packages/U ... on_enu.pdf (http://ukdl.synology.com/ftp/packages/UserGuide/MailStation_enu.pdf)
Probeer het en bij problemen kan je nog steeds vragen stellen.
Anders kan je op deze website boven in de rechterhoek op de link klikken en support vragen.
Dank je wel. ben bezig geweest om mailstation/roundcube te configureren. Ergens gaat het niet goed. hieronder mijn stappen
1. mailstation 2 > package geupdate (tevens DSM naar 3.2-1955)
2. vervolgens in dsm > mailserver het volgende
- ´smtp ingeschakelen´
- ´smpt-autorisatie is vereist´ aangevinkt
- domeinnaam: ´domeinnaam.nl´
- maximumgrootte per e-mail ´10 mb´
- ´spamfilter inschakelen´ aangevinkt
3. vervolgens roundcube geopend ´192.168.x.x/mail/´
4. in roundcube eerst bij instellingen > SMTP-serverinstellingen het volgende ingevuld
- beschrijving: ´naam´
- SMTP-server: ´mail.solcon.nl´ (provider)
- SMTP-poort: ´25´
- gebruikersnaam en wachtwoord zoals ik die nu voor outlook gebruik om bij mij webmail te komen.
5. ik heb in mijn router de poorten 25, 110, 143 opengezet (protocol TCP/UDP)
6. vervolgens in roundcube: pop3-account: info@mijndomein.nl toegevoegd met de gegevens zoals ik die ook in outlook, aangezien port 110 niet werkte, heb ik POP3 SLL ingeschakeld (port 995). toen kwam er mail binnen
Echter bij het versturen van mail krijg ik de volgende melding:
SMTP FOUT(535): authenicatie mislukt.
het is wellicht iets kleins, maar heb al vanalles geprobeerd (bv. in het begin in mailserver als domeinnaam geen rederijpeters.nl maar mail.solcon.nl opgegeven.
Wie of wie kan mij helpen. Als je in de buurt van Ommen woont en langs wil komen dan zou dat helemaal mooi zijn :D (uiteraard tegen een vergoeding).
-
Kan je via de webmail versturen ? of krijg je in de webmail je foutmelding ?
als je effectief hulp nodig hebt
http://www.peterdegroote.com/?page_id=68 (http://www.peterdegroote.com/?page_id=68)
ik kan je scherm overnemen met diverse remote software (zonder poorten op je router te moeten openzetten)
-
Gebruikersnaam en wachtwoord voor smtp configuratie leeglaten in roundcube?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Kan zijn dat de tip van Luuk Vredeveld werkt. Ik heb het zo opgelost:
http://synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=6129 (http://synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=6129)
Dat icm met instellen van een relay server, zie eerste deel manual op:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 92&start=0 (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=132&t=24192&start=0)
werkt bij mij goed.
-
De reactie heeft een tijdje op zich laten wachten. Dank voor de hulp. Gebruikersnaam en wachtwoord voor smtp configuratie leeglaten in roundcube zoals Luuk Vredeveld zei hielp niet.
Zelf in bestaande bestanden ´code´ veranderen, daar heb ik geen kaas van gegeten en hoewel ongetwijfeld betrouwbaar ben ik huiverig voor het per remote software over nemen van de server om alles juist te configureren
Ik wil toch liever iemand uit de buurt in ´real life´ naar de situatie laten kijken, dus als er zich iemand geroepen voelt dan hou ik me aanbevolen. Ben bereid om tot 100-150 euro uit te geven om het helemaal klaar te krijgen.
Dus ben/ken je een synology-expert in de buurt van Ommen? laat het me weten!
-
Mmmm, en toch dien je de gebruikersnaam en ww voor smtp leeg te laten als je het mij vraagt (hetgeen vaker voorkomt, bijvoorbeeld ook bij ziggo). Kijk maar eens naar deze beschrijving: http://www.solcon.nl/klantenservice/all ... il/outlook (http://www.solcon.nl/klantenservice/all-categories/website-e-mail/e-mail/outlook)
Heb je via http://canyouseeme.org (http://canyouseeme.org) gecontroleerd of de geopende poorten ook werken? Met andere woorden: geeft de mailserver een reactie als je deze poorten controleert?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
hallo Christiaan
met remote software overnemen bedoel ik niet de server op zich direct, nee via logmein.com of www.join.me (http://www.join.me) of teamviewer neem ik de mensen hun scherm over (met hun toestemming uiteraard)
zo zien ze alles wat ik doe en niet doe,;-)
en via skype/msn/telefoon coördineer en geef uitleg
efin staat je natuurlijk vrij om daar huiverig voor te zijn.
even tussendoor als je van Synology support hulp vraagt vragen ze je publiek ip adres en om poort 22 open te zetten en dan zie je niets wat ze doen etc...
maar even to the point
wie je je internet provider ?
wat heb je in je e-mail client als uitgaade e-mail server
en moet je om e-mail te versturen vanop je mac/pc een login en paswoord geven ? staat dit ingesteld ?
of gebruik je enkel de webmail van solcon.nl ?
Peter De Groote
-
Mmmm, en toch dien je de gebruikersnaam en ww voor smtp leeg te laten als je het mij vraagt (hetgeen vaker voorkomt, bijvoorbeeld ook bij ziggo). Kijk maar eens naar deze beschrijving: http://www.solcon.nl/klantenservice/all ... il/outlook (http://www.solcon.nl/klantenservice/all-categories/website-e-mail/e-mail/outlook)
Heb je via http://canyouseeme.org (http://canyouseeme.org) gecontroleerd of de geopende poorten ook werken? Met andere woorden: geeft de mailserver een reactie als je deze poorten controleert?
Sent from my iPad using Tapatalk
klopt inderdaad. dus heb nu niks ingevuld. poort 25 en 587 staan open bij solcon (en ik heb ze ook open staan). toch blijft de foutmelding 535 (authenticatie mislukt)
-
Heb je de poorten gecontroleerd bij canyouseeme ?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Welke smtp server heb je ingesteld?
-
Welke smtp server heb je ingesteld?
heb niet gecheckt met canyouseeme, maar met een andere poortchecker http://ping.eu/port-chk/ (http://ping.eu/port-chk/).
als smtp-server heb ik mail.solcon.nl neergezet
-
Verander je SMTP server eens naar: localhost
Dit moet je overigens doen in Roundcube: Instellingen > SMTP-serverinstellingen
In je DSM moet je ook SMTP aanzetten, zonder autorisatie. Bij domeinnaam vul je in het domein naam en niet de SMTP server. De SMTP server kun je alleen in je Roundcube instellen.
Nog een tip: Gebruik je mailserver als IMAP en geen POP3, als je toch alleen POP3 wilt blijven gebruiken kun je poort 143 wel weer dicht zetten :wink:
-
Verander je SMTP server eens naar: localhost
Dit moet je overigens doen in Roundcube: Instellingen > SMTP-serverinstellingen
In je DSM moet je ook SMTP aanzetten, zonder autorisatie. Bij domeinnaam vul je in het domein naam en niet de SMTP server. De SMTP server kun je alleen in je Roundcube instellen.
Nog een tip: Gebruik je mailserver als IMAP en geen POP3, als je toch alleen POP3 wilt blijven gebruiken kun je poort 143 wel weer dicht zetten :wink:
Dit was de gouden tip, soms zit het in de kleine dingen localhost ingevuld en alles ging goed!
CASE CLOSED!
-
Dit was de gouden tip, soms zit het in de kleine dingen localhost ingevuld en alles ging goed!
CASE CLOSED!
Nu ben je zelf de expert geworden die je zocht :wink:
-
Verander je SMTP server eens naar: localhost
Dit moet je overigens doen in Roundcube: Instellingen > SMTP-serverinstellingen
In je DSM moet je ook SMTP aanzetten, zonder autorisatie. Bij domeinnaam vul je in het domein naam en niet de SMTP server. De SMTP server kun je alleen in je Roundcube instellen.
Nog een tip: Gebruik je mailserver als IMAP en geen POP3, als je toch alleen POP3 wilt blijven gebruiken kun je poort 143 wel weer dicht zetten :wink:
Dit was de gouden tip, soms zit het in de kleine dingen localhost ingevuld en alles ging goed!
CASE CLOSED!
Heel veel plezier met de MailStation :wink: