Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: ikkezelf op 15 november 2009, 12:11:49

Titel: wel verzenden niet ontvangen (geen foutmelding)
Bericht door: ikkezelf op 15 november 2009, 12:11:49
Mijn probleem is dat ik wel kan verzenden, maar niet ontvangen (het vreemde is dat ik geen foutmelding krijg als ik vanaf een ander account een mail naar mijn domein stuur, de vraag is dan waar blijven die testmailtjes).

Ik heb een router, waarbij ik poort 25, 110, 80, 21, 5000, 5001, 143, 443, 993 en 995 heb geforward naar mijn nas209.
Mijn provider is ziggo.
mijn hosting provider is hostingdiscounter.nl -> hier heb ik mijn domein laten forwarden naar het ipadres van mijn internetaansluiting.
Mijn mx record verwijst naar mijn domeinnaam (die dan op zijn beurt in die andere records naar mijn ipadres verwijst) (je kunt alleen een domeinnaam ingeven en geen ipadres).

Toch meende ik redelijk wat verstand te hebben van het pc gebeuren, maar hier kom ik niet uit.
Heb je voor mij enkele tips/pointers in de goede richting?

Alvast hartelijk bedankt.

mvg,
Joost
Titel: Re: wel verzenden niet ontvangen (geen foutmelding)
Bericht door: Björn op 15 november 2009, 12:18:24
Kijk, dit is beter dan in een prive bericht, want nu kan iedereen meelezen ;)

Volgens mij blokkeert ziggo een en ander mbt. een eigen mailserver. Tik maar eens 'ziggo'  in in het zoekveld rechtsboven op deze site.

Stuur je de testmails vanaf je eigen server of vanaf een ander adres (bijv. gmail of hotmail ofzo)?
Titel: Re: wel verzenden niet ontvangen (geen foutmelding)
Bericht door: Björn op 15 november 2009, 12:20:58
viewtopic.php?f=89&t=2815&p=12004&hilit=ziggo#msg12004 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=2815&p=12004&hilit=ziggo#msg12004)
Titel: Re: wel verzenden niet ontvangen (geen foutmelding)
Bericht door: ikkezelf op 15 november 2009, 12:32:37
Hoi,

bedankt voor de reactie.
Ik heb ondertussen veel gelezen hier op het forum, maar het antwoord helaas nog niet gevonden.

Idd ziggo blokkeert poort 25.
echter is poort 25 voor uitgaande mail en niet voor inkomende. En het verzenden lukt gewoon.
Je kunt namelijk als mail relay in de mail server voor smtp server mail.ziggo.n of mail.home.nl ingeven met poort 25.

Het is juist de inkomende mail die niet werkt.
pop3 oftwel poort 110.
Als ik via een online scanner kijk naar openstaande poorten dan is 110 er een van.
Die heb ik netjes via NAT forwarden naar poosrt 110 op de NAS server laten wijzen.

Als ik nu een mail stuur (via een ander mail adres als mijn domein) naar EN mijn domein EN een ander openbaar ziggo adres En een ander domein adres; dan komen twee mail aan, maar degene die gekoppeld zit aan mijn mailserver niet.
Dus verzenden gaat, ontvangen van andere domeinen gewoon in mijn MS outlook gaat ook, maar ontvangen in de NAS niet (in controleer dit door webmail te openen en als gebruiker in te loggen...is dit de juiste manier?)

Het vreemde is dat ik de mails ook niet terug krijg die niet aankomen, ook geen timeout...

Iemand een reactie?
Titel: Re: wel verzenden niet ontvangen (geen foutmelding)
Bericht door: ronkey op 01 december 2009, 17:42:13
Ik heb een tijdje geleden het zelfde gehad want ik zat ook met een @casema.nl adres bij ziggo.

Ziggo staat in de voorwaarden niet toe dat gebruikers een eigen server draaien. Om de daad bij het woord te voegen heeft men poort 25 dichtgespijkerd.
Die poort gebruik je om vanaf je server uitgaande mail te verzenden naar andere mailservers. Die staat bij ziggo dus dicht, maar via hun sntp server kan je de mail laten forwarden. Postfix heeft daartoe een optie zoals je zelf al aangaf. (relayhost = smtp.ziggo.nl in de postfix-main.cl file)

Andersom heb je bij ziggo ook een probleem. Poort 25 is ook afgesloten voor inkomend verkeer en die wordt juist gebruikt om je post bij de server af te leveren. Dat werkt dus niet.
Er zijn een paar theoretische opties:
1. Vraag ziggo om poort 25 open te zetten (geloof me, vragen is zinloos)
2. Je mail ergens anders laten binnen komen en die via een andere poort (die wel gebruikt kan worden) naar je te laten doorzenden. In je router kan je dan het poortnummer weer terug laten wisselen naar 25. Omslachtig ja, dat wel.
3. Zover mij bekend is er geen mogelijkheid om via het MX record aan te geven dat de afleverende mailserver een andere poort moet gebruiken. Zou die optie wel aanwezig zijn, dan is het een kwestie van een andere poort gebruiken.
4. Overstappen naar een andere provider (dat was mijn oplossing)

Waarom je geen foutmelding krijgt kan van een heleboel dingen afhangen.
Het kan zijn dat de time-out erg lang staat.
Het kan zijn dat er geen foutbericht wordt verzonden door de ontvangende server.

Veel succes
Titel: Re: wel verzenden niet ontvangen (geen foutmelding)
Bericht door: Software onbekend op 02 december 2009, 22:02:19
Als je wilt testen of poort 25 open is en je mailserver reageerd kan je vanaf iemand anders zijn pc een dospromt openen en daarin telnet ipadres poortnummer invullen en runnen..
Als het goed is dan krijg je iets te zien als reactie..Bijv "telnet 192.168.1.1 25"

En poort 25 wordt door de meeste mailservers gebruikt om ook mail te ontvangen..
Dus dat poort 25 alleen wordt gebruikt om te verzenden is niet waar...

Suc6

S.O