Auteur Topic: Zie geen mail in mijn inbox?  (gelezen 5230 keer)

Dit onderwerp bevat een als beste antwoord gemarkeerd bericht. Klik hier om er direct naartoe te gaan.

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Zie geen mail in mijn inbox?
« Gepost op: 12 november 2015, 14:40:29 »
Ik heb kpn glasvezel in combinatie met mijn ds 414 ( DSM 5.2-5644 ).

De smtp vernaderd in de mailserver, en het mx record verwijderd.

Nu wil het geval dat ik wel mail kan versturen, maar niets meer ontvang.

Ik had al 2 weken geen mail meer ontvangen , maar er geen aandacht aan geschonken.

Dus het hoeft niets te maken te hebben met het veranderde smtp of mx record.

Ik heb 3 bijlagen toegevoegd.

Bijlage 1 is mijn roundcube omgeving, waarbij staat bericht 1 tot en met 37.

Bijlage 2 is het vakje rechts onder roundcube waarin staat : Geen berichten gevonden in deze inbox.

Bijlage 3 is het logboek van de mailserver, waarin wel lijkt dat ik het ontvang.

Op mijn telefoon staan de mails tot en met 31 - 10 - 2015, dit betreft een dagelijks raport van de mailserver.

Kunnen jullie mij een zetje in de goede richting geven, ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken....

Dank alvast.
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2015, 17:08:47 »
het mx record verwijderd.

?? die vertelt toch juist waar de inkomende mail naar toe moet?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2015, 18:03:04 »
Dit is de brief van KPN.
Dus nu 1 mx record die naar mijn domeinnaam verwijst.
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2015, 11:04:09 »
Ik heb nog wat screenshots van mijn instellingen, ik zie niets vreemds... Misschien jullie wel?

De poorten in de firewall en de v8 van kpn staan open.

Edit :
Deze mailbox opnieuw ingesteld op mijn mobiel, daar geprobeerd de inbox te synchroniseren geen resultaat.
De map verzonden items worden wel netjes opgehaald.............
Ikke niet meer weet
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2015, 12:04:22 »
Volgens het log van mailverkeer komen je mailtjes wel netjes binnen. (Zowel hierboven als in je eerste post). Dan lijken mij de instellingen bij de provider gewoon correct.

Kijk je wel in de goede mailbox en niet in die van een andere gebruiker?

En heb je al eens in de logfile op de nas gekeken? Daar staat heel veel meer in dan je via MailServer ziet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2015, 13:24:10 »
Ik heb de goede mailbox : Check.

Heb ook alle aliassen verwijderd, misschien dat daar iets fout ging. Maar maakt ook niets uit.

Heb mailstation uitgezet, misschien dat daar een foute instelling in zat.
Maar ook dan krijg ik op mijn mobiel geen mail in mijn inbox.

Tevens een andere map geprobeerd, namelijk genaamd : internetwinkels.
En die stroomt wel mooi vol.

Zal straks nog eens kijken naar het filter in mailstation.

Het log kon ik nog niet zo snel vinden @Briolet , dus moet ik nog even zoeken.

Nu eerst een verjaardag
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2015, 13:50:08 »
Het log kon ik nog niet zo snel vinden

Als je op dit forum een zoekopdracht start, heb je direct op de eerste pagina al in de 'preview' (dus zonder de link zelf te openen) meerdere meldingen waar het log staat.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2015, 19:49:57 »
15 12:21:40 Nas postfix/smtpd[14065]: connect from hotmail.com[ipadres]
Nov 15 12:21:41 Nas postfix/smtpd[14065]: Anonymous TLS connection established from hotmail.com[ipadres]: TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-SHA384 (256/256 bits)
Nov 15 12:21:41 Nas postfix/smtpd[14065]: E24C6291F: client= hotmail.com[ipadres]
Nov 15 12:21:42 Nas postfix/cleanup[14070]: E24C6291F: hold: header Received: from hotmail.com (hotmail.com [ipadres])??(using TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-SHA384 (256/256 bits))??(No client certificate requested)??by user from hotmail.com[ipadres]; from=<live.nl> to=<user@domein> proto=ESMTP helo=<hotmail.com>
Nov 15 12:21:42 Nas postfix/cleanup[14070]: E24C6291F: message-id=<BLU436-SMTP1130F321974BD4E063623C8BC1F0@phx.gbl>
Nov 15 12:21:42 Nas postfix/smtpd[14065]: disconnect from hotmail.com[ipadres]
Nov 15 12:21:43 Nas MailScanner[18048]: New Batch: Scanning 1 messages, 2923 bytes
Nov 15 12:21:44 Nas_MailScanner[18048]: Virus and Content Scanning: Starting
Nov 15 12:21:45 Nas_ MailScanner[18048]: Content Checks: Need to convert HTML to plain text in 1 messages
Nov 15 12:21:45 Nas_MailScanner[18048]: Expired 2 records from the SpamAssassin cache
Nov 15 12:21:47 Nas_MailScanner[18048]: Content Checks: Detected and will convert HTML message to plain text in E24C6291F.A5A1A
Nov 15 12:21:47 Nas_MailScanner[18048]: Requeue: E24C6291F.A5A1A to 71DBB2945
Nov 15 12:21:47 Nas_MailScanner[18048]: Uninfected: Delivered 1 messages
Nov 15 12:21:47 Nas_postfix/qmgr[18020]: 71DBB2945: from=<@live.nl>, size=2195, nrcpt=1 (queue active)
Nov 15 12:21:47 Nas_MailScanner[18048]: Deleted 1 messages from processing-database
Nov 15 12:21:48 Nas_dovecot: lda(user): sieve: msgid=<BLU436-SMTP1130F321974BD4E063623C8BC1F0@phx.gbl>: stored mail into mailbox 'INBOX'
Nov 15 12:21:48 Nas_postfix/local[14086]: 71DBB2945: to=<user@domein.nl>, relay=local, delay=6.9, delays=5.9/0.16/0/0.81, dsn=2.0.0, status=sent (delivered to command: /var/packages/MailServer/target/libexec/dovecot/dovecot-lda -f "$SENDER" -a "$RECIPIENT")
Nov 15 12:21:48 Nas_postfix/qmgr[18020]: 71DBB2945: removed
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2015, 20:13:03 »
Ziet er goed uit. Zou dus gewoon in de mailbox van "user" moeten staan.

Kun je met File Station checken door te kijken in 'home' –> ".maildir" –> "cur".  Als je daar de file met de goede tijdcode opent in een plain tekst editor, zul je zien dat dit de mail is.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2015, 20:24:04 »
Bij postvak in kan ik de grootte niet berekenen, bij de verzonden map en internetwinkels wel.
Zie bijlage.

Er zit dus echt iets verkeerd met postvak in....
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Gemarkeerd als beste antwoord door jurgen323 Gepost op 15 november 2015, 20:53:27

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2015, 20:40:34 »
Kan ik de map  .Maildir gewoon weggooien die in de home-map staat?

Word deze dan opnieuw aangemaakt als ik de mailserver opnieuw installeer?
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2015, 20:48:09 »
Nooit geprobeerd, maar het kan niet anders dat hij opnieuw aangemaakt wordt. Waarschijnlijk zelfs zonder mailserver eerste te installeren. Ik gok dat hij vanzelf bij het eerste mailtje aangemaakt wordt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2015, 20:49:01 »
Ik probeer het wel even, we merken het vanzelf
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: Zie geen mail in mijn inbox?
« Reactie #13 Gepost op: 15 november 2015, 20:53:12 »
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Het werkt weer.
Ben wel alle mail kwijt, maar het werkt weer.

Had het mapje verwijderd, daarna een test mailtje gestuurd.
En het mapje maildir stond er weer, en nog belangrijker ook weer een mail in postvak in!

Dank voor het meedenken iig ! :D

Edit : Geen idee wat het probleem is eigenlijk geweest.........
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR


 

Poorten in mijn router staan open terwijl ik ze niet open gezet heb. Kan dat?

Gestart door StefonlineBoard Netwerk algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 2343
Laatste bericht 02 maart 2018, 09:36:49
door Birdy
Mijn NAS benaderen via HTTPS werkt niet bij gebruik VPN

Gestart door Syno_NasjeBoard Netwerk algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 2749
Laatste bericht 18 juni 2018, 13:57:06
door Syno_Nasje
VERPLAATST: Geen rechten op NFS map

Gestart door BirdyBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 0
Gelezen: 1040
Laatste bericht 02 augustus 2018, 08:25:51
door Birdy
Wel verbinding via quick connect, maar geen foto's zichtbaar

Gestart door Corné OBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 2
Gelezen: 841
Laatste bericht 12 november 2018, 21:50:06
door Corné O
Wat gebruikt er naast mijn bestanden in filestation zoveel opslagruimte?

Gestart door WouterBoard File Station

Reacties: 1
Gelezen: 718
Laatste bericht 10 februari 2019, 15:53:42
door Birdy