Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: richard5000 op 01 september 2012, 11:17:45
-
Ik zit bij ZIGGO en deze blokkeert bij mij poort 25, ze willen deze ook niet openzetten vanwege spam....
Dus nu is mijn mailstation niet bruikbaar en vind ik jammer, best wel makkelijk als men je domeinnaam kan invullen met daarachter mail en in roundcube terechtkomt.
Weet iemand of ik dit op een of andere manier kan omzeilen..?
Heb nu tijdelijk Google gebruikt, maar ik wil graag een mailprogramma zoals roundcube, of moet ik dan toch de mailstation maar verwijderen?
Hoor het graag,
Groet,
Richard
-
Standaard oplossing is een andere poort gebruiken of via een omweg de smtp server van Gmail gebruiken.
-
Oke, thanks... maar hoe doe ik dit heeft u wellicht een omschrijving, stappenplan?
Heb al een andere poort geprobeerd, maar daarover komt de mail niet aan en poort 587 krijg ik ook niet open.
Kun je over iedere poort e-mail verkeer sturen?
Alvast bedankt!
Gr.
Richard
-
Heb je bij het instellen wel aangegeven dat het een TLS verbinding moet zijn? Zonder dat aan te geven gaat het volgens mij niet werken. Weet alleen niet of dat mogelijk is bij mailstation.
Ziggo heeft ook een SMTP server die je mag gebruiken. Daarvoor moet je vermoedelijk even in de welkomsbrief kijken die je hebt gehad toen je klant bent geworden.
-
Oke, thanks... maar hoe doe ik dit heeft u wellicht een omschrijving, stappenplan?
Heb al een andere poort geprobeerd, maar daarover komt de mail niet aan en poort 587 krijg ik ook niet open.
Kun je over iedere poort e-mail verkeer sturen?
Alvast bedankt!
Gr.
Richard
Ik heb geen idee of je mailstation kunt instellen zodat er een andere poort gebruikt kan worden. Zie het manual.
Mail kan i.h.a. over poort 25, 465 en 587 verstuurd worden en/of vrij kiesbaar en ook kan vaak SSL gebruikt worden. Allemaal zaken waarmee je Ziggo's beperking kunt omzeilen.
Anders is de oplossing een dummy Gmail account en daarin aangeven welke van jouw accounts via de gmail smtp mogen verzenden. Zie gmail.com.
Verder kun je op Internet er veel over vinden met trefwoorden "kpn blokkade uitgaande mail". KPN is een van de meest beruchte voor zijn talloze blokkades.
-
Ik heb hetzelfde probleem en ben er achter gekomen dat, als ik het bestand "master.cf" wijzig, een regel toevoeg, dat het dan wel werkt. MailServer past echter iedere keer het bestand weer aan.
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=10318 "Re: Mogelijke oplossing..."
Wat dat betreft hetzelfde probleem als voor Ziggo denk ik... hoe kan ik er voor zorgen dat het
bestand blijft staan zoals ik het gewijzigd heb?