Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Maria DB => Topic gestart door: jelleruben op 14 oktober 2017, 11:31:33
-
Hallo,
Ik heb ben in deze week mijn data kwijt geraak, en wil alles weer opnieuw opzetten. Echt merk ik dat remote naar de Database niet meer kan of mag. Dit waarschijnlijk door MariaDB 10?
Voorheen had ik al mijn gegevens op mijn Synology staan, en kon ik van een externe website (draaiend bij Hosting2GO) bij mij gegeven komen. Maar niet is dat niet mogelijk. Is dit ergens een instelling of recht om aan te kunnen passen? Of is het meer helaas?
Deze melding krijg ik nu te zien:
Failed to connect to MySQL: Host ‘server28.hosting2go.nl’ is not allowed to connect to this MariaDB server
-
MariaDB 10 draait op 'n iets andere andere poort. (Een hoger geloof ik)
Check even de berichten hierover op het forum.
-
Volgens mij poort 3307, en daar staat hij ook op ingesteld, poort vrijgegeven in mijn router.
-
Ik denk dat het toch dat aan de MariaDB ligt.
Ik kon voorheen ook met een app op mijn telefoon verbinding maken met de database. En deze geeft nu ook een error aan.
Error
Host
'5248E6B.cm-4-1a.dynamic.ziggo.nl' is not
allowed to connect to this MariaDB server
-
Het lijkt mij dat MariaDB alleen bepaalde hostst toe laat.
Bij MariaDB 5 kun je via phpMyAdmin de hosts waarvan een gebruiker mag inloggen wijzigen, wellicht dat dit voor MariaDB 10 ook zo werkt en bij jou de oplossing kan zijn.
-
Ik heb even gekeken, maar zo staat het toch goed? Of ben ik wat vergeten?
Voorheen bij MatlriaDB 5 hoefde ik niets in te stellen, en weet helaas niet meer hoe daar de rechten stonden.
-
Volgens mij moet je bij de gebruiker die verbind door middel vanaf het Ziggo adres een % invullen bij servernaam. Dan zou hij het moeten doen.
-
Who, heel erg super bedankt. Ik kan een verbinding maken.... :thumbup: :D