Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: 53Starter91 op 30 oktober 2018, 21:35:03

Titel: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: 53Starter91 op 30 oktober 2018, 21:35:03
Afgelopen zaterdag vond ik mijn mail twee meldingen:
1. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-27 14:20:02 +02:00.
2. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been resumed since 2018-10-27 14:39:30 +02:00.
Ik weet niet wat er gebeurd was maar omdat de verbinding weer hersteld was vond ik het eigenlijk best.
Gisteren merkte ik dat de verbinding via DDNS niet tot stand kwam. In mijn mailbox vond ik drie dezelfde meldingen. Melding 1 en 2 om 3:46 en melding 3 om 3:51.
1. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-28 03:15:02 +01:00
2. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-28 03:15:02 +01:00
3. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-28 03:15:02 +01:00
Het advies is om het netwerk te controleren en zorg te dragen dat DDNS-service is aangezet.

A. Ik heb internet en de NAS is via de verkenner gewoon te benaderen.
B. Als ik DSM wil bijwerken krijg ik de melding Verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
C. Als ik in het configuratiescherm van de NAS naar DDNS dan is DDNS-ondersteuning ingeschakeld. In rood staat er bij E-mail: Kan Synology-accountgegevens niet opvragen. Bij status wederom in rood: Netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkverbinding.

Ik maak gebruik van en DS 214PLAY,  DSM-versie 6.2.1-23824 Update 1 .

Weet iemand hoe ik de verbinding weer tot stand kan brengen.
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: Birdy op 30 oktober 2018, 21:40:47
Je NAS heeft geen internet verbinding, doe eens een reset: Modus 1: Aanmeldingsgegevens van de administrator en netwerkinstellingen resetten (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2)
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: 53Starter91 op 30 oktober 2018, 22:00:30
Birdy, sorry had ik moeten vermelden. Ik heb al een reset van de NAS gedaan (ook van de router) en heeft tot niets geleid. Als ik kijk in https://myds.synology.com dan staat  de status op rood. Het IP-adres wat er bij staat heb ik ook gecontroleerd en komt overeen met mijn eigen IP-adres.
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: Birdy op 30 oktober 2018, 22:05:14
Als je deze melding krijgt:
B. Als ik DSM wil bijwerken krijg ik de melding Verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
dan heeft je NAS GEEN internet toegang, dus dan werkt DDNS natuurlijk ook niet.
Vervang de UTP kabel eens met 1 waarvan je zeker bent dat die goed is.
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: Birdy op 30 oktober 2018, 22:07:57
Kabeltje vervangen klinkt misschien gek als je wel je NAS op LAN kan benaderen echter, pas nog meegemaakt, dat LAN wel werkte en WAN niet, kabeltje vervangen en ja hoor, WAN werkte weer.
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: Briolet op 30 oktober 2018, 22:22:01
Is het niet ook een storing bij Synology. Het is heel ongebruikelijk dat Synology 3x een mail stuurt van een verloren verbinding met exact dezelfde tijd erin. Je behoort 1 te krijgen en daarna niet meer totdat er weer een connectie is.
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: Birdy op 30 oktober 2018, 22:28:36
Even gekeken, geen storing:

[attach=1]
Titel: Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
Bericht door: 53Starter91 op 30 oktober 2018, 22:47:14
Birdy,

Nogmaals bedankt voor de moeite. Inmiddels zojuist met hulp opgelost. Oplossing was om de DNS-server opnieuw (handmatig) te installeren. Voorkeur DNS-server ingegeven.