Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: TurboPower op 18 oktober 2021, 17:08:58

Titel: Diskstation vaak niet als bron zichtbaar op Samsung TV
Bericht door: TurboPower op 18 oktober 2021, 17:08:58

Als ik de TV op mijn slaapkamer aanzet en ik ga na een aantal minuten de "Bronnen" raadplegen dan is mijn NAS (DS1813+) niet altijd zichtbaar. Als ik vervolgens bij netwerkverbindingen kijk, dan is de TV 'gewoon' verbonden met het thuisnetwerk. De TV bekabeld aansluiten is even géén optie, omdat de kabelaansluiting in de woonkamer zit en ik niet door het hele huis een kabel ga leggen...
Soms duurt het wel een half uur of langer voordat de Diskstation zichtbaar is bij de bronnen en kan ik films probleemloos afspelen vanaf de NAS. Andere keren duurt het zelfs nog langer of zie je hem helemaal niet bij de "Bronnen" verschijnen.
Ik heb ook een mediaplayer aangesloten gehad op deze TV (ook via Wifi), als ik dan echter een film vanaf mijn NAS wil bekijken dan lopen beeld en geluid niet synchroon of blijft de film steeds 'hangen'. Rechtstreeks afspelen vanaf de TV gaat wél goed, maar dan moet de NAS natuurlijk wél zichtbaar zijn bij de "Bronnen".
Overigens, gezien de grootte van mijn woning maak ik ook gebruik van 1 Ziggo SmartWifi Pod, welke in de gang van mijn appartement is geplaatst. Ik heb deze ook in de slaapkamer zelf geprobeerd, maar dan zag ik de NAS helemaal niet meer bij de "Bronnen".

Iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen en eventueel opgelost kan worden?
Nu kan ik natuurlijk nog wel een SmartWifi Pod aanschaffen, maar de wifi-verbinding zou (volgens de app) goed zijn.