Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: brusselslof op 22 augustus 2018, 14:53:43
-
Hallo,
Ik kocht net een DS418J en installeerde er twee harde schijven in van 10 TB.Het toestel is aangesloten met een netwerkkabel aan de router.
Ik werk op een iMac.
Het lampje vooraan met netwerk Status knippert oranje. Het lampje bij LAN is groen.
STATUS, Oranje, Knipperend: wil zeggen
Volume beschadigd/ Volume vastgelopen
Volume niet aangemaakt (hoe doe je dat?)
DSM niet geïnstalleerd (kan niet omdat ik via Synology Assistant niet op de schijf geraak)
Synology is nieuw voor me, dus wees niet te streng voor mijn onkunde.
-
Probeer eens: find.synology.com
-
Volume niet aangemaakt.
Zolang DSM niet is geïnstalleerd, kun je geen volume maken.
(hoe doe je dat?)
Zodra je bent ingelogd, zie je gelijk: Aan de slag met DSM en veel meer.
[attachimg=1]
-
Als alternatief kun je de Synology Assistant downloaden en installeren.
Die vind je Nas dan en kan DSM voor je installeren.
Is er voor Windows, Mac en Ubuntu
Kun je hier downloaden.
https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS418j#utilities
-
Het Onderwerp van dit Topic is: "DS418J niet zichtbaar voor Synology Assistant" ;)
-
Ach ja ik zie soms dingen over het hoofd.
Maar als de SA hem niet vind dan geef ik find.synology ook weinig kans.
Zal wel een Netwerk issue zijn.
Soms een router/modem van je Provider en ook nog een eigen router in gebruik?
-
Met Synology Assistant een aantal keren laten zoeken, misschien heb SA 1 x laten zoeken.
Kijk anders een met de app fing of je de DS kunt vinden op je netwerk.
Fing voor Android (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing)
Fing voor IOS (https://itunes.apple.com/nl/app/fing-netwerk-scanner/id430921107?mt=8)
-
Altijd leuk om te weten of het gelukt is @brusselslof