Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: bbebbop op 01 augustus 2020, 16:44:58

Titel: DS418Play
Bericht door: bbebbop op 01 augustus 2020, 16:44:58
Na enkele update gisteren kan ik via mijn netwerk niet meer op mijn ds418 Play. Ik kan Infuse bereiken via Apple TV die streamt over mijn nas, maar ik kan helaas niets meer.
Krijg de melding Synology
Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Titel: Re: DS418Play
Bericht door: Birdy op 01 augustus 2020, 16:52:47
Citaat
Na enkele update gisteren
Welke ?
Titel: Re: DS418Play
Bericht door: bbebbop op 01 augustus 2020, 20:28:11
Ik weet niet juist welke maar het leken geen grote updates meer kleine updates. Ik heb er bijgevolg geen aandacht aan geschonken.
Titel: Re: DS418Play
Bericht door: Birdy op 01 augustus 2020, 20:31:19
Vreemd, dat een DSM update dit kan veroorzaken, maar goed, Doe eens een reset: Modus 1: Aanmeldingsgegevens van de administrator en netwerkinstellingen resetten (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2)
Titel: Re: DS418Play
Bericht door: bbebbop op 02 augustus 2020, 00:24:45
Birdy, kan misschien aan mij liggen maar gewoon herstarten kan dit misschien dit probleem niet oplossen? Dan alvorens ik deze stappen van een harde reset ga toepassen?
Want eerlijkheidshalve is deze mede tot stand gekomen met een vriend die me daarbij hielp, zelf zou ik nooit gelukt zijn in het proces van allerlei  poorten, codes etc... in de netwerken om deze Synology DS418Play te kunnen ervaren.
So far so good maar nu blijkbaar is er toch iets misgegaan?
Titel: Re: DS418Play
Bericht door: Birdy op 02 augustus 2020, 13:37:40
maar gewoon herstarten kan dit misschien dit probleem niet oplossen
Mijn aanname was dat je dat al gedaan zou hebben, dat zou ik als eerste gedaan hebben.
Dus, ik zou zeggen: NAS uit (blauwe knop indrukken tot je een piep hoort en daarna weer aanzetten.
Titel: Re: DS418Play
Bericht door: bbebbop op 02 augustus 2020, 19:08:04
@Birdy, het weliswaar niet met op het knopje te drukken. Heb echter de stroom afgezet wat niet zo erg goed is, maar goed.
Laten herstarten en blijkbaar heeft de Nas het helemaal voor elkaar. 100% top. Wat nu de oorzaak was van dit probleem is mij een raadsel. Dus zal komende dagen nog wat uitzien hoe hij reageert.
Alvast bedankt. ;)