Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Gerald1973 op 24 november 2018, 21:45:11
-
Hallo,
Ik ben afgelopen week overgegaan van provider.
Van KPN naar ziggo.
Ik heb 2 Hikvision Ip camera’s die ik via serveilance station kon bekijken.
Sinds ik ben overgegaan naar ziggo kan ik dat niet meer.
De camera’s zijn niet meer te vinden in serveilance station.
In de software van Hikvision kan ik ze wel vinden en in de modem ook wel.
Ook de Nas kan ik in de modem vinden.
Ook kan ik ds photo niet meer openen.
Wie kan mij vertellen wat er niet klopt
Mvrgr,
Gerald Olthof
-
Je hebt waarschijnlijk een nieuw IP-adres range gekregen.
Met die software van Hikvision kan je zien welke IP-adressen je cam's hebben.
Dan in Surveillance Station die cam's het juiste IP-adres geven.
-
Ik weet inderdaad het Ip adres, maar als ik die op servellaince station invoer dan kan hij ze alsnog niet vinden.
Wel zit ik mij te bedenken dat ik nog geen port forwarding heb gedaan, maar dat is toch alleen als ik buiten mijn netwerk ga?
-
Maar zitten die IP's in de goede range, want anders kan SS ze nog niet benaderen.
Volgens mij zet de installer van Hikvision standaard een fixed IP in de camera's bij initialisatie. En moet je extra handelingen doen om ze op DHCP te zetten. Mijn voorkeur omdat ze dan altijd in de goede range blijven.
-
geen port forwarding heb gedaan, maar dat is toch alleen als ik buiten mijn netwerk ga?
Klopt.
Valt het IP-adres in dezelfde range als je NAS ?
Bijvoorbeeld: 192.168.253.xxx
-
Zit wel in dezelfde range.
-
Dus, alle apparatuur zit in dezelfde range ?
Was dat dezelfde range als toen bij KPN ?
-
Nee was een andere range.
Bij KPN was het 192.168.2.xxx
En nu bij ziggo is het 192.168.178.xxx
-
Misschien iets waar jullie iets mee kunnen, maar als ik de app ds photo wil openen geeft hij weer dat de service momenteel is uitgeschakeld.