Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Joost G op 21 januari 2019, 18:28:14
-
Een paar dagen geleden heeft men bij mij de electrameter vervangen en dus heeft de NAS uitgestaan. Na opstarten had elk apparaat een ander IP adres. Dit heb ik kunnen oplossen.
Wel vindt mijn laptop niet meer de NAS via de inlog op DSM terwijl hier wel het juiste IP adres staat.
Ik krijg een blanco pagina.
Wat kan de oorzaak zijn en hoe los ik dit op?
Dank alvast.
Joost
-
ook niet als je inlogd met IP adres met -> :5000 erachter?
-
Kan je de NAS wel vinden met 'Synology Assistant'?
-
Daar vind ik hem direct.
Joost
-
En wat is de status in SA?
-
Wat bedoel je met SA.
Hij is wel benaderbaar via internet. Dan kom ik wel in DSM
Via het netwerk zie ik hem als Homeserver en kan bij de data op de schijven maar kan niet in DSM komen.
Ook is het icoontje verdwenen.
-
Start 'Synology Assistant' (SA) eens op, maak de regel van van je NAS blauw en klik bovenin op verbinden.
...en wat krijg je dan?
-
Als ik inlog met het IP adres met :5000 als toevoeging krijg ik een blanco webpagina.
Joost
-
Dit heb ik geprobeerd en krijg een blanco web pagina.
Joost
-
Probeer eens een andere browser.
-
Hij is wel benaderbaar via internet. Dan kom ik wel in DSM
Via het netwerk zie ik hem als Homeserver en kan bij de data op de schijven maar kan niet in DSM komen.
Ook is het icoontje verdwenen.
Sorry, het wordt een beetje een wazig verhaal, misschien handig om een paar screenshots toe te voegen.
Waar verwacht je een icoontje?
Wat bedoel je met "benaderbaar via Internet"?
Hoe kom je bij de dataschijven?
-
Als ik op NAS (416J) klik kwam ik normaal in het programma DSM. Nu krijg ik een leeg scherm (zie Nas 2)
Onder Netwerk staat Homeserver. Als ik daarop klik kom ik bij de schijven van de NAS (zie Nas 3)
Wat ik bedoel met "via internet" is dat ik buitenshuis een koppeling heb naar mijn NAS via internet. Deze werkt wel en kom ik in het programma DSM.
Ik hoop dat ik zo een en ander verduidelijkt heb.
Dank alvast voor je hulp.
Joost
-
Probeer eens een andere browser.
-
Kleine aanvulling: Bij Windows 10 natuurlijk bij "standaard apps" instellen als standaard.
Heb dit wel eens eerder gezien, Edge is wat lastiger met aanvullen van een adres, kan waarschijnlijk ook verholpen worden door https://IP:5000 in te typen.
-
Mijn dank is weer groot.
Chrome als browser en alles werkt weer zo het hoort.
Dank voor je hulp.
Joost