Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: CairoKolton op 06 april 2021, 13:10:25
-
Ik heb een nieuwe experia box V10 van KPN gekregen. Een ZTE H369A. De NAS in een van de LAN poorten gehangen en hij wordt niet gezien. de lampjes van de poort branden ook niet. Andere poort geprobeerd, nog steeds niet.
De NAS gereset om een eventueel vast ip-adres weg te halen (DHCP aan), nog steeds niets.
geen idee hoe ik dit op kan lossen... iemand?
-
Gebruik eens een andere netwerkkabel?
Verder zie een ander vergelijkbaar onderwerp: < HIER > (https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/netwerk-instellen-voor-nas)
-
Die lampjes op een router worden op een heel laag niveau aangestuurd. Die zouden zelfs moeten branden als er nog geen dsm op gezet is, want de lampjes zeggen alleen dat er een ethernet verbinding is.
Misschien draadbreuk in de kabel? Of een fout in de Experia?
-
Experia V10 even van de stroom (30 seconden) dan nog eens proberen.
Experia V10 naar de fabrieksinstellingen.
-
Windows-netwerkgerelateerde instellingen zijn gewijzigd na de Windows 10-update (nieuwere versie van Windows 10). De gebruiker wijzigt de instellingen op het Windows-systeem, waardoor de NAS-schijf niet zichtbaar is.
-
Heb iets degelijks eens gehad met een eerdere versie van een Experiabox. Dat type had wel 4 poorten, maar die bleken elkaar niet te zien. De Experiabox werkte dus niet als hub/switch. Heb er toen maar een aparte switch aan gehangen met 1 connectie naar de Experiabox. Maar ja, de lampjes zouden op z’n minst toch wel moeten branden !
Groet, Dirk