Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: stapper op 17 februari 2018, 09:06:27
-
Ik heb een paar problemen met de nas.
1 soms is hij niet meer zichtbaar in verkenner, als ik hem herstart en de router ook, dan is hij er weer.
2 hij geeft soms aan dat hij geen mail kan versturen, na herstart van boven genoemde werkt dat weer.
3 Als ik grote bestanden naar iemand stuur laten we zeggen een gig of tien gaat het mis, kennelijk word de boel onderbroken of zo, dus het lukt niet.
Verder werkt alles prima, maar ik wil hier vanaf, iemand een idee?
bvd.
-
1 soms is hij niet meer zichtbaar in verkenner, als ik hem herstart en de router ook, dan is hij er weer.
Dit overkomt mij ook wel eens, en met een herstart van de pc is dit probleem dan weer opgelost.
Het herstarten van de router heb ik nog nooit gedaan, kennelijk is dat ook niet nodig.
-
2 hij geeft soms aan dat hij geen mail kan versturen, na herstart van boven genoemde werkt dat weer.
3 Als ik grote bestanden naar iemand stuur laten we zeggen een gig of tien gaat het mis, kennelijk word de boel onderbroken of zo, dus het lukt niet
Heb even getest, LAN kabel eruit gehaald:
De NAS verbinding is dus weggevallen, dit event kun je terugvinden in: /var/log/kern.log zoek op "NIC Link is Down"
Voorbeeld:
2018-02-17T12:17:08+01:00 DS716II kernel: [ 5485.019992] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-02-17T12:20:28+01:00 DS716II kernel: [ 5684.968686] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Up 1000 Mbps Full Duplex, Flow Control: RX/TX
-
hallo, folks,
het beroerdste vind ik het feit dat een grote map versturen gewoon niet lukt....
waarschijnlijk een stomme vraag , maar ik en linux :) ( hoe kom ik bij /var/log/kern.log? Heb ik daar een apart programmaatje voor nodig of zo?)
bvd
-
Ja, kan met WinSCP echter, kan ook door een debug.dat file te genereren:
[attach=1]
Deze file kun je uitpakken met b.v. winzip.
Ga daarna naar, <pad waar je de file hebt uitgepakt>/debug/dsm/var/log/ en open kern.log in b.v. Notepad++
-
Hey Birdy,
Ik vrees dat dit even wat meer in Jip en Janneke taal moet :)
Ik kreeg een bestand van die nas debug.dat, dus niet ingepakt in een .zip
Jij hebt het over uitpakken?
Ik gebruik winrar, en als ik dan dat bestand probeer, dat wil die dat wel inpakken , maar uitpak opties zijn niet aanwezig.
Toen maar winzip gehaald waar jij het over had, zelfde verhaal
Ik ken .dat bestanden verder niet, is dat ding dan al uitgepakt?
bvd
-
Het is gewoon een zip. Je hebt echter un-zippers die niet naar de inhoud kijken, maar naar de naam. Domme programma's, want het gaat om de inhoud.
-
Dus .dat even in .zip veranderen en je ziet de inhoud met alle zip programma’s die je kent.
-
ok dat heb ik....
Kreeg hem open in notepad ++
toen zoeken
kreeg ik deze regel, maar het zegt me niks....
2017-08-31T12:42:42+02:00 Zen2 kernel: [440392.189378] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
en nu? :P
-
wacht ... zoeken op woorden vond die 53 stuks...
2017-08-31T12:42:42+02:00 Zen2 kernel: [440392.189378] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-08-31T12:44:43+02:00 Zen2 kernel: [440512.859000] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-08-31T12:45:16+02:00 Zen2 kernel: [440546.270630] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-08-31T12:50:29+02:00 Zen2 kernel: [440859.235174] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-08-31T12:52:13+02:00 Zen2 kernel: [440962.642092] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-08-31T12:52:44+02:00 Zen2 kernel: [440994.397679] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-18T11:30:41+02:00 Zen2 kernel: [929378.151105] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-18T11:31:43+02:00 Zen2 kernel: [929440.353445] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-18T11:32:14+02:00 Zen2 kernel: [929471.859102] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-18T12:22:55+02:00 Zen2 kernel: [932512.847565] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-22T04:57:51+02:00 Zen2 kernel: [300873.737378] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-22T04:58:28+02:00 Zen2 kernel: [300910.879908] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-22T16:00:21+02:00 Zen2 kernel: [39625.836097] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-22T16:01:22+02:00 Zen2 kernel: [39686.253412] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-22T16:02:11+02:00 Zen2 kernel: [39735.639850] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-22T17:36:29+02:00 Zen2 kernel: [45393.836944] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-24T20:33:02+02:00 Zen2 kernel: [228784.248962] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-09-26T15:38:28+02:00 Zen2 kernel: [25166.329491] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-03T16:39:00+02:00 Zen2 kernel: [ 1510.884383] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-03T16:39:54+02:00 Zen2 kernel: [ 1564.612789] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-03T16:40:26+02:00 Zen2 kernel: [ 1596.244432] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-05T08:50:14+02:00 Zen2 kernel: [146182.897014] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-05T08:51:31+02:00 Zen2 kernel: [146259.545127] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-05T08:52:04+02:00 Zen2 kernel: [146293.007742] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-05T21:52:37+02:00 Zen2 kernel: [46701.640592] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-05T21:53:19+02:00 Zen2 kernel: [46743.441092] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-05T21:53:54+02:00 Zen2 kernel: [46778.213681] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-14T11:17:16+02:00 Zen2 kernel: [73481.305107] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-14T11:17:48+02:00 Zen2 kernel: [73513.922727] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-19T15:36:41+02:00 Zen2 kernel: [87565.365117] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-19T15:37:17+02:00 Zen2 kernel: [87601.733719] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-19T15:37:48+02:00 Zen2 kernel: [87633.119373] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-20T20:12:28+02:00 Zen2 kernel: [190511.960076] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-20T20:13:07+02:00 Zen2 kernel: [190550.556560] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-20T20:13:38+02:00 Zen2 kernel: [190581.678198] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-10-23T10:36:30+02:00 Zen2 kernel: [415150.568290] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-11-18T11:10:07+01:00 Zen2 kernel: [871276.566922] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-11-18T11:10:44+01:00 Zen2 kernel: [871313.480514] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-11-18T11:11:16+01:00 Zen2 kernel: [871345.839156] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-12-05T06:19:03+01:00 Zen2 kernel: [2322596.416926] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-12-05T06:20:10+01:00 Zen2 kernel: [2322663.329044] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-12-05T06:20:42+01:00 Zen2 kernel: [2322695.616645] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-12-22T11:42:19+01:00 Zen2 kernel: [117945.867489] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-12-22T11:43:33+01:00 Zen2 kernel: [118019.779677] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2017-12-22T11:44:04+01:00 Zen2 kernel: [118050.423345] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-01-11T23:05:01+01:00 Zen2 kernel: [1762727.964576] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-01-21T19:22:09+01:00 Zen2 kernel: [850545.139582] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-01-21T19:22:43+01:00 Zen2 kernel: [850579.600203] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-01-21T19:23:17+01:00 Zen2 kernel: [850612.951837] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-02-13T16:11:59+01:00 Zen2 kernel: [927500.845652] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-02-13T16:13:03+01:00 Zen2 kernel: [927565.608964] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-02-13T16:13:36+01:00 Zen2 kernel: [927598.155612] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
2018-02-16T10:06:30+01:00 Zen2 kernel: [1164769.779029] igb 0000:01:00.0 eth0: igb: eth0 NIC Link is Down
-
Ik denk dat:
of de UTP kabel is niet goed
of de poort op switch / router niet ok is
of de NIC (Network Interface Card) niet meer helemaal jofel is.
Aan de eerste 2 is wat te doen, even testen met andere kabels en aansluiten op andere poorten.
-
brrrrr, die laatste 2 klinken eng.....
Dus kabeltje van nas naar modem vervangen is 1
En dan daar in een andere poort proppen..., dat kan wel, maar heb geloof ik geen vrije meer over.
Ik vermoedde zelf al dat het aan dat modem lag, omdat die weer goed werkte als ik de boel ging herstarten.
3 & 4 zou dan aan de nas zelf liggen neem ik aan? En dus een garantie kwestie zijn, zo oud is dit beestje nog niet.
Ik zal dat kabeltje vervangen en dan een tijdje laten draaien, of het zich weer voordoet..
Zo ja dan kom ik er helaas wel op terug...
thanks alvast.
-
Dus kabeltje van nas naar modem vervangen is 1
En dan daar in een andere poort proppen...
Wellicht ten overvloede: eerst alleen kabeltje vervangen en dan het effect daarvan beoordelen. Pas wanneer dat niet helpt een andere poort proberen (met de oorspronkelijke kabel).
Als je tegelijkertijd de kabel vervangt én een andere poort kiest dan wijzig je twee zaken. En ben je niet correct aan het elimineren.
-
Thanks Folks,
Ik vervang binnenkort eerst dat kabeltje even idd.
Ik hou het zelf op die ziggo modem.
Het probleem viel me eerst niet op, maar kennissen van me zeiden dat de bestanden niet binnen kwamen.
Of de nas kon plotseling geen mails meer sturen.
Wat ook een keer gebeurde was dat ik hem niet meer zag in windows verkenner.
Als ik dan een reboot van dat modem deed, was alles weer in orde.
( het is de goedkoopste oplossing :P :)
kabeltje is ook geen ramp, maar 3 en 4 word dan garantie getouwtrek, das het laatste waar ik zin in heb. ::)
-
In de poort waar je het stekkertje steekt, zitten sleepcontacten. Ik heb het eens gehad dat een van die contacten iets verbogen was, waardoor het contact slecht was. Als blijkt dat de nic de bron van storing is, kan de oplossing nog steeds simpel het terugbuigen van een contact zijn.
-
@stapper Ben eigenlijk wel benieuwd of het is opgelost, zo ja, wat was het probleem ?
-
hoi birdy.....
Ik ben er nog niet achter.... :)
Ik heb het kabeltje van nas naar modem vervangen...
Ik hou dat logboek wat in de gaten, want daar zag ik dan wel af en toe een melding dat hij geen extern ip had, en dan moest ik hem herstarten... kon hij dus ook geen mail meer versturen en zo...
Tot nog toe heeft zich dat niet voorgedaan...
Ik hou jullie even op de hoogte...
-
Birdy....
ff een update....
Nas werkt perfect alles.... behalve als ik een link stuur laten we zeggen boven de 4 gig dan kun je het vergeten, komt niet aan.
inmiddels een support ticket aangevraagd.... en ze hebben de nas uitgelezen... waarbij de opmerking was dat er wel iets niet klopte, maar wat weet ik nog niet...
Moest ze een link geven van een groot bestand, dus heb mijn hele laurel and hardy collectie van 30 gig gedaan :D
Neem aan dat ze die stream gaan monitoren...
tja kan van alles zijn....
Ik heb de utp kabel naar router vervangen en andere poort... maakte niks uit..
Ziggo de boel laten uitlezen... ( wat ze daar ook maar onder verstaan, kwam ook niks uit)
Zal me benieuwen... kan alle kanten uit... en voor hetzelfde geld vinden ze niks....
Hou je op de hoogte...
-
Hallo,
Synology heeft met hulp op afstand die hele nas gecontroleerd....
Nu ontvang ik een antwoord van ze waar ik echt helemaal niks van snap..
Wat bedoeld die gast hier nu eigenlijk, enig idee?
Nas wel goed? Niet goed?
After checked the system status, the NAS network interface has package dropped and overruns, and might affect data transfer.
We recommend check you network environment.
To verify network issue, you could connect a PC/Laptop to NAS via ethernet cable directly (set NAS LAN port to manual IP first).
Then login DSM and generate new file sharing link (local IP), then try to download the files.
Thank you.
LOG
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:11:32:78:15:91
inet addr:192.168.0.22 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
inet6 addr: fe80::211:32ff:fe78:1591/64 Scope:Link
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:16027892 errors:0 dropped:343 overruns:343 frame:0
TX packets:39582921 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:12647590816 (11.7 GiB) TX bytes:56998719996 (53.0 GiB)
bvd
-
Synology verdenkt nu je LAN omgeving, wat ze nu vragen te testen is om je laptop/desktop rechtstreeks op de NAS aan te sluiten zonder tussenkomst van een switch/router.. Dus een LAN kabel van je computer rechtstreeks naar je NAS.
Hiervoor moet zowel de NAS als laptop of desktop een vast IP adres hebben.
Als je dan een groot bestand prima kunt downloaden mankeert er iets aan je LAN (switch, router, bekabeling...)
Dat is wat er bedoeld wordt.
-
Ah verrek, ik vat hem :P
Tja die jongens denken kennelijk dat ik een ict-er ben, wat dus niet het geval is...
Ik heb die nas als hobby,, en noodzaak.
( had al gezegd van hou het een beetje in Jip en janneke taal, maar dat schijnt lastig te zijn voor hem )
Thanks.. ;)
-
Ik ben ook geen ICT-er hoor, ben maar een taxi-chauffeur. ;)
(Maar het kunnen lezen van technisch Engels helpt zeker wel!)
-
hahaha, maakt niet uit chef, niks mis mee
Ik begreep die gast echt ff niet... :)
-
Even hoe het afgelopen is voor de volledigheid.
Synology heeft die hele nas gecontroleerd, mankeerde niks aan.
1 op 1 aangesloten, en mankeerde ook niks aan, dus het netwerk zelf.
Toen ik klagen bij ziggo :)
Trutje van de helpdesk had ik niks aan, ff checken niks aan de hand zei ze...
Ik zei doe dan een andere router of zo, ging niet door...
Dus daar had ik niks aan.
afijn na een paar dagen krijg je via de mail een formuliertje van hebben we u goed geholpen?
Nou nee.
Dus ik heb nogmaals op dat formulier gezet wat er aan de hand was...
Kennelijk hebben ze nog een keer gekeken, want paar dagen later ik test het nog eens, stuurde een map op van 30 gig met 25.000 bestanden... kwam vlekkeloos aan.. :P
Merkwaardig, maar opgelost dus.
-
Dat zal wel toeval zijn.
Ziggo kan remote helemaal niets doen aan problemen op je lan.
Als je packet loss/drops hebt is je netwerk niet goed en het meest waarschijnlijke is een kabel of een connector die niet helemaal goed is.
Of gebruik je soms ergens een wifi verbinding?
Hoe ziet je net werk eruit (welke devices en hoe zijn ze verbonden).
-
Hallo Ben,
De nas staat vlakbij de router, en zit bekabeld op een poort.. kabeltje is nieuw.
verder hangt mijn pc bekabeld aan een poort, en een power plug om wifi mogelijk te maken op dak terras.
Enige wat er nieuw bijkwam is een utp kabel cat 6 van 20 meter naar de onderste etage voor rap internet laptoppie van mijn vrouw.
Huis heeft 3 etages ging eerst via wifi, maar ben een kabel gaan trekken, hou niet zo van die wifi zooi, mij te traag.
Het is me ook nooit opgevallen eerst, maar toen ik die nieuwe nas kreeg stuurde ik wel eens wat grotere mappen, boven de 7 gig ging dat mis. Rare is dat het nu niet meer het geval is.
-
ik heb die pluggen eens uit die router gehaald... en wat contactspray ingespoten.
kabels zijn allemaal nieuw
ik had ook steeds dat die nas geen extern ip meer kreeg als foutmelding, videostation kan dan ook geen info meer van het net halen.
afijn laatste melding is nu van 2 week terug, werkt tot op heden perfect :P
-
:thumbup: