Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: ronvanewijk op 26 december 2018, 19:08:07

Titel: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: ronvanewijk op 26 december 2018, 19:08:07
Als ik in Drive een bestand wil delen wordt er een link aangemaakt zonder het poortnummer: https://domeinnaam.synology.me/drive/oo/r/460329789216002049.
Omdat ik geen standaard poortnummers gebruik werkt deze link niet. In de welkomsmail voor nieuwe gebruikers heb ik dit wel werkend gekregen door bij external access/advanced de hostnaam en poortnummer in te vullen. Helaas werkt dit niet voor de drive app.
Iemand een suggestie?
Titel: Re: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: Briolet op 26 december 2018, 19:28:12
Bij mij lijkt hij wel die hostnaam te gebruiken voor de link. Als hij dat niet met de poort doet, lijkt me dit een bug.

Heb je in toepassingsportaal wel een eigen poort gedefinieerd? (Long shot)
Titel: Re: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: ronvanewijk op 26 december 2018, 20:20:47
Dank voor je reactie Briolet.
Ik was nog nooit in de application portal geweest, maar daar zie ik drive wel staan met poortnummers 10002 en 10003.
Als ik zelf in de link mijn ingestelde poortnummer 21801 invoer werkt de link. maar als ik in de application portal 21801 invoer krijg ik een foutmelding dat die poort al in gebruik is.
Moet ik poort 10003 in mijn router forwarden naar 21801?
Kan dat nu niet testen omdat ik nu niet in mijn router kan.
Titel: Re: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: Briolet op 26 december 2018, 20:52:26
Je kunt daar gerust een willekeurige andere port invoeren. Het betreft hier een alternatieve poort voor directe toegang. Ik was alleen benieuwd of hij die poort dan wel in de link gaat zetten.
Titel: Re: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: ronvanewijk op 26 december 2018, 21:42:20
Maar in die portal stond dus al 1003 ingevuld en die verscheen dus niet in de link. Ook als ik een willekeurig ander poortnummer invul verschijnt er niets in de link.
Is dit een bug of kan ik ergens nog iets instellen?
Titel: Re: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: Briolet op 27 december 2018, 08:58:10
Als ik de hostnaam aanpas bij externe toegang, dan komt die aangepaste naam in de link. Pas ik op dezelfde pagina de poort aan, dan komt die niet in de link. Lijkt mij een bug, want daar is die pagina juist voor: het creƫren van correcte linkjes.
Titel: Re: poortnummer ontbreekt bij bestanden delen in Drive
Bericht door: ronvanewijk op 27 december 2018, 12:07:45
Dank je voor je hulp Briolet. Ik heb een melding gemaakt bij Synology.