Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Sterremos op 23 augustus 2021, 14:39:29

Titel: Surfshark geintalleerd maar mail wil niet meer werken.
Bericht door: Sterremos op 23 augustus 2021, 14:39:29
Heb vandaag volgens de documentatie Surfshark geïnstalleerd volgens de werkwijze van een UDP bestand te uploaden in de Nas.
Ik heb een VPN verbinding die werkt. echter kan ik via mijn laptop en telefoon de mail niet meer ophalen uit.
Heeft met de verbinding te maken, wat moet er aangepast worden?

Ron
Titel: Re: Surfshark geintalleerd maar mail wil niet meer werken.
Bericht door: Briolet op 23 augustus 2021, 16:31:56
Surfshark?  Is dat een mailprogramma? Waarom niet MailServer van Synology gebruiken.
Titel: Re: Surfshark geintalleerd maar mail wil niet meer werken.
Bericht door: Babylonia op 24 augustus 2021, 12:48:43
Nee, Surfshark is een VPN service.              https://surfshark.com

Kan me voorstellen dat je via een externe connectie een mail-programma dan niet meer wil werken, omdat alles via de VPN loopt.

Titel: Re: Surfshark geintalleerd maar mail wil niet meer werken.
Bericht door: Rubensky op 24 augustus 2021, 13:22:29
Welke mailoplossing gebruik je? En wordt bij die dienst mail gebruik via VPN niet geblockt?
Titel: Re: Surfshark geintalleerd maar mail wil niet meer werken.
Bericht door: Briolet op 24 augustus 2021, 13:35:39
Volgens mij is het een forwardingsprobleem. Forwarden doe je vanaf het punt waar je het internet op gaat. En als dit een VPN is, is dat het punt waar je het internet op gaat.

NB: De mail staat op de nas?