Auteur Topic: Tevredenheid Ziggo Connectbox?  (gelezen 9739 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8209
  • Berichten: 44.745
    • Truebase
Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2019, 16:37:21 »
Koop een Synology Router zet je Connectbox in bridge en zet de RT achter de Connectbox.
Een ander merk router kopen kan natuurlijke ook. ;)
Tis maar een tip.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2725
  • Berichten: 16.787
Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2019, 16:44:52 »
Citaat
Heb heimwee naar het heerlijke Ubee EVW3200 modem,
Ik heb hem nog en wil hem eigenlijk niet kwijt. Maar die Ubee kan maximaal maar 250 MB download aan. (volgens de ziggo site) Die snelheid had ik tot de laatste snelheids verhoging.

Nu de snelheid een paar maand geleden verhoogd is naar 300 MB, blijft mijn Ubee op 100 à 150 MB steken. Moet ik dan ook naar die Connectbox?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline willemb2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 21
Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2019, 17:13:53 »
Ik denk dat je zodra je gaat klagen over de snelheid een Connectbox krijgt en dan kan je ook niet meer terug.

Ik had tot eind 2018 het oude abonnement "Internet Max 250 Mbps en TV Complete". Kreeg toen bericht dat Ziggo met dit abonnement ging stoppen en dat ik moest overstappen naar het duurderdere 400/40 abonnement. Ik geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ging, maar geen reactie. Op een dag kwam met de post een doos met deze Connectbox en nog een paar weken later werkte opeens mijn verbinding niet meer. Op de klantenservice kreeg ik een ontzettend brutale hork aan de telefoon die weigerde iets voor me te doen als ik die Connectbox niet aansloot. Natuurlijk precies op zo'n dag dat ik dringend vanalles online moest doen. Daarna gedowngrade naar 200/20. Maar mijn Ubee wil niet meer werken. Een paar maanden later werd het 200/20 abonnement weer verhoogd naar 250/25, precies wat ik had voor dit gedoe begon....

Hier middenin de Randstad kan ik als ik meer dan 10 Mbps upstream wil hebben kiezen uit Ziggo, Ziggo en Ziggo. Ik woon hier prima, maar ben er langzamerhand aan toe om te gaan verhuizen naar ergens waar glasvezel ligt, alleen maar om van Ziggo af te komen.
DS216+II met WD30EFRX thuis
DS118 met Crucial MX500 op boot

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 102
  • -Ontvangen: 190
  • Berichten: 1.439
  • Yum yum brains...
Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
« Reactie #18 Gepost op: 22 augustus 2019, 17:30:34 »
Zonder een connectbox (of gelijkwaardig) kun je de 400/40 of 500/50 fysiek niet halen.
De connectbox is met een nieuwe variant docsis zoveelkanaals modem uitgerust waardoor je hiermee de hogere snelheden kan halen.
Het is dus een voorwaarde bij een sneller abbo.
NAS;
UGREEN DXP4800 Plus 64GB Ram, 24TB
Syno DS118 2TB (te koop ex schjif 75eu)
Syno DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8GB RAM DSM

ROUTER;
RT6600ax + meshed 2x MR2200ac & 1 x 1xRT2600ac
(1 x mr 2200ac te koop)

Homelab;
Kubernetes Cluster 2 nodes
Control Plane - NUC Intel N5105 4x2.5Gbit, 32GB Ram, 1TB
Workernode - HP Proliant DL360 Gen9 2*XEON E5-2697A V4 256GB RAM, 20TB RAID5 SSD